HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Inaktiv

Jaaa så var man klar med HL2. kan ju säga att det var fan ett värdelöst slut. då e det bara och vänta på HL3 så man kanske får en aning om vad spelet handlar om. =/

Edit: nån som vet varför många av videoklippen som man sett inte e med i spelet?

Permalänk
Medlem

Åhhh sluta säg att ni har klarat det redan sitter här och deppar för att min köpta skiva inte funkar!!, måste vänta tills i morgon för över huvud taget kunna spela om nu den nya skivan jag får funkar

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
Jaaa så var man klar med HL2. kan ju säga att det var fan ett värdelöst slut. då e det bara och vänta på HL3 så man kanske får en aning om vad spelet handlar om. =/

Edit: nån som vet varför många av videoklippen som man sett inte e med i spelet?

Tycker slutet var underbart.
Du kanske är en sån som hischool-film storys , vad vet jag:D

Permalänk
Medlem

Jag slog till en gubbe me en containter och gubbens halva kropp gick igenom bara

Har stött på lite små såna där saker som gör att spelet inte kan få en 10:a.

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RozZy
Tycker slutet var underbart.
Du kanske är en sån som hischool-film storys , vad vet jag:D

ne men det var inge slut så det var därför det var kasst. sen att man inte fick nå mer info av det här spelet en vad man fick av 1an.

Permalänk
Medlem

Precis klarat det! Helt underbart spel men tyvärr lite klen story. I HL1 fick man små uppdrag hela tiden och scriptade sekvenser gjorde spelet levande.. saknar det i HL2.
Det var för lätt också.. Hard var som medium borde vara.

Permalänk
Medlem

Tycker Prison delen har riktigt läcker grafik (är där nu)

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hd8wa
Precis klarat det! Helt underbart spel men tyvärr lite klen story. I HL1 fick man små uppdrag hela tiden och scriptade sekvenser gjorde spelet levande.. saknar det i HL2.
Det var för lätt också.. Hard var som medium borde vara.

håller med

Permalänk
Medlem

Aja folk har olika smak=)

Om 2an ser ut såhär så vågar man inte ens tänka på hur 3an kommer se ut=D

Permalänk
Medlem

Vid avsnittet där det finns en fyr så står ju g-man högst upp i en av byggnaderna.
Jag ställde mig 2cm från honom och skjöt hs, men han dog ej

Ska förresten inte spela något mer just nu, får nytt grafikkort på fredag

Visa signatur

|| Intel Quad Core i7 @ 2.8GHz || Corsair XMS3 DDR3 1.6GHz 4GB || ATI HD4350

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gibson
Vid avsnittet där det finns en fyr så står ju g-man högst upp i en av byggnaderna.
Jag ställde mig 2cm från honom och skjöt hs, men han dog ej

Ska förresten inte spela något mer just nu, får nytt grafikkort på fredag

Grattis ! Du kommer att uppleva en grafisk jättebuffé för ögat med ditt nya (dyra?) kort

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem

Spoiler:

Jag måste säga att jag är riktigt imponerad av biten när man fick gravity gun och bollade med den stora robothunden

Permalänk
Medlem

Synd att man ej kunde lyfta människor med gravity gun, ja döda asså.

Såg det i en E3 video om HL2 där dom gjorde så men det var kanske bara insturktion.

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bamb
Synd att man ej kunde lyfta människor med gravity gun, ja döda asså.

Såg det i en E3 video om HL2 där dom gjorde så men det var kanske bara insturktion.

jo det kan du i slutet när den e lite boostad

Permalänk
Medlem

den spoliern var ju bara "lite" onödig, för att höra att den ska bli boostad och kan döda folk etc. så kan det kännas lite snopet att bli snuvad på hemligheter på ett forum.
Finns nog fortfarande folk som inte klarat det som läser i denna tråden.

Visa signatur

Min rigg: XFX 8800GTX, 2gig OCZ PC8500 SLi-rdy edition, Core 2 Duo E6600, Asus Extreme Striker. Systemdisk: 150gig Raptor X. Nätagg: Antec TruePower 850W quattro.

Permalänk
Medlem

Ok nu har jag spelet....

Ärligt nu grabbar... Vad är såååååå coolt med Half Life 2 ? Precis som vilket FPS spel som helst. Dock är det ju jävligt roligt o så med ny fysik etc men inte så revolutionerande som alla sa att det skulle bli

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Ok nu har jag spelet....

Ärligt nu grabbar... Vad är såååååå coolt med Half Life 2 ? Precis som vilket FPS spel som helst. Dock är det ju jävligt roligt o så med ny fysik etc men inte så revolutionerande som alla sa att det skulle bli

Det som är så coolt med HL2 är att det är världens buggigaste jvl skit spel
men folk köper det som galningar ändå

släppa ett spel som inte fungerar fyyy på er valve fyyyy

Och det värsta av allt är att valve låtsas som att det regnar
dom kunde ju skriva att det är vissa problem bla bla
och att dom jobbar på det bla bla

patch släpps innom kort

men icke då ! ! !

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem

undra hur många osm läser i denna tråden som blir besvikna när det är så mycekt spoilers... ja har inte läst någonting... eller jo en grej om slutet,. men ja hann inte uppfatta vad det stod

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
undra hur många osm läser i denna tråden som blir besvikna när det är så mycekt spoilers... ja har inte läst någonting... eller jo en grej om slutet,. men ja hann inte uppfatta vad det stod

Jo det är surt

fick själv höra om det nu är sant en jävligt stor grej
Jobbigt som faan

men ändå kan man ju inte sluta å kika i olika HL2 trådar
mest för att det är så mycket problem

Hoppas valve släpper en fix snart så jag slipper sitta och spamma hl2 trådar
och kan spela istället

idag har jag spelat 20min sen låsning sen5 min låsning och sen 5 min till sen låsing igen

inte roligt förstör lixom lite av spelkänslan

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem

Som folk påpekat vore det lite skönt med en separat "jag har fastnat, hjälp mig-tråd", men tills dess skriver jag här (och tack förresten Majestic XII för hjälpen förra gången.

Nu har jag iallafall fastnat igen, vid någon typ av snurrkors i vattnet i fängelset. Jag har testat att slänga i en tunna för att få den att fastna i korset så att det stannar, men inte lyckats hittills. Är jag på rätt väg, eller är lösningen en helt annan?

Visa signatur

MacBook Pro 2,2 GHz Intel i7 Quad Core, 8 GB RAM, 15" hi-res glossy display, 500 GB 7200rpm HDD - iMac 24" 2,8 GHz Intel Core 2 Duo, 4 GB RAM, 2 TB HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spygg
Som folk påpekat vore det lite skönt med en separat "jag har fastnat, hjälp mig-tråd", men tills dess skriver jag här (och tack förresten Majestic XII för hjälpen förra gången.

Nu har jag iallafall fastnat igen, vid någon typ av snurrkors i vattnet i fängelset. Jag har testat att slänga i en tunna för att få den att fastna i korset så att det stannar, men inte lyckats hittills. Är jag på rätt väg, eller är lösningen en helt annan?

Tror jag har fastnat på samma stället... man kan dyka ner o in i en tunnel men sen kommer jag till ett staket o vettefan vart ja ska

Permalänk

Jag har också fastnat, kapitel 11, utanför det stora huset. Där är en stor stråle som ja.. de som har varit där vet vad jag menar. Nåväl, vad ska jag göra?

Visa signatur

En kompromiss är konsten att dela en kaka på ett sånt sätt att var och en tror att han har fått den största biten

Permalänk

HL2 e uberfett

Visa signatur

Amd Athlon 64 3200+, Asus K8V mainboard, 2x Kingmax 512 MB DDR400, 160+80 GB HDD, Powercolor Radeon X800 XT 3dmark03: 11556 p, 3dmark05: 5842 p 3dmark01: 22296 p

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garg
Jo det är surt

fick själv höra om det nu är sant en jävligt stor grej
Jobbigt som faan

men ändå kan man ju inte sluta å kika i olika HL2 trådar
mest för att det är så mycket problem

Hoppas valve släpper en fix snart så jag slipper sitta och spamma hl2 trådar
och kan spela istället

idag har jag spelat 20min sen låsning sen5 min låsning och sen 5 min till sen låsing igen

inte roligt förstör lixom lite av spelkänslan

då är det något fel hos dig och inte hl2.. alla jag snackat med har hl2 fungerat perfekt för. gör rätt när ni installerar osv så ska ni se att det fungerar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iori yagami
då är det något fel hos dig och inte hl2.. alla jag snackat med har hl2 fungerat perfekt för. gör rätt när ni installerar osv så ska ni se att det fungerar.

Definitivt inte

kollar du runt på olika forum så verkar det vara typ 10-20% som det funkar prefekt för

och 80-90% som har problem med spelet

Väldigt många är det iaf
kolla bara på steams eget forum

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem

Detta har säkert redan diskuterats i denna tråd men den är ju så lång. Iaf, har Valve bekräftat något datum till den full SDKn? När tros den komma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
nej men man kanske vill spela igenom gamla hederliga hl med upphottad grafik

nej grafiken är inte upphottad ... kolla på bildrerna så förstår du .. http://fpscentral.ampednews.com/uploads/user42077_hls.JPG

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Även jag har kommit till staketet efter att ha dykt ner vid snurrkorset nu, och även jag har fastnat. Jag har slagit sönder alla plankor till ingen nytta, och även sprungit iväg och bränt mig litegrann på ångduscharna från rören - dödat de där äckeldjuren i taket och kommit bort till slutet av rörgången där det är ett galler och stopp. Hur kommer man härifrån egentligen?

Visa signatur

MacBook Pro 2,2 GHz Intel i7 Quad Core, 8 GB RAM, 15" hi-res glossy display, 500 GB 7200rpm HDD - iMac 24" 2,8 GHz Intel Core 2 Duo, 4 GB RAM, 2 TB HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spygg
Även jag har kommit till staketet efter att ha dykt ner vid snurrkorset nu, och även jag har fastnat. Jag har slagit sönder alla plankor till ingen nytta, och även sprungit iväg och bränt mig litegrann på ångduscharna från rören - dödat de där äckeldjuren i taket och kommit bort till slutet av rörgången där det är ett galler och stopp. Hur kommer man härifrån egentligen?

Hoppa ner i vattnet o kolla.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iori yagami
då är det något fel hos dig och inte hl2.. alla jag snackat med har hl2 fungerat perfekt för. gör rätt när ni installerar osv så ska ni se att det fungerar.

Hurrudu, sluta käfta så mycket, såna där inlägg får trådar låsta.
Dessutom har jag upplevt samma fel i HL2, tycker oxo att det är taskigt att släppa ett spel med en sån allvarlig bugg.

Och hAr ingen Screens på GMAN!??!