HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Medlem

Inte för att jag vill reta upp någon, men hos mig fungerar spelet smärtfritt. Enda problemet är att det hackar till lite när kommer till stora miljöer. Men efter vad jag har hört så är det en bugg.

I övrigt kan man bara njuta. Detta får verkligen Doom3 att framstå som ett skitspel. Synd bara att man sitter på ett gammalt GF4 kort. Man går ju miste om en hel del grafikgodis =(

Visa signatur

i7-920 || Asus P6T SE || 12 GB DDR3 || GTX 970

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av martin_p
[B]Men efter vad jag har hört så är det en bugg.

eller för att din dator inte är den bästa, kanske..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garg
Definitivt inte

kollar du runt på olika forum så verkar det vara typ 10-20% som det funkar prefekt för

och 80-90% som har problem med spelet

Väldigt många är det iaf
kolla bara på steams eget forum

Hur många går in på ett forum och skriver ett inlägg om hur ett spel fungerar precis som det ska?

Visa signatur

P4 3,2, Radeon 9800 256MB, 1 GB DDR PC3200, 2 x 160GB HD, Audigy 2 Platinum

Permalänk
Medlem

Okej... kämpar mig vidare - lyckades iallafall på egen hand hitta ut från ångrörsstället och kom efter ett tag till det där rummet med en massa ilskna sågar, vilka jag tog i tu med varpå jag tog mig vidare till nästa vattenställe som har ett stort galler åt det håll dit jag vill, och under vattnet finns det två gallerfönster som jag heller inte rår på. Hur tar jag mig vidare härifrån då?

Visa signatur

MacBook Pro 2,2 GHz Intel i7 Quad Core, 8 GB RAM, 15" hi-res glossy display, 500 GB 7200rpm HDD - iMac 24" 2,8 GHz Intel Core 2 Duo, 4 GB RAM, 2 TB HDD

Permalänk

hade tänkt köpa HL2 , men har ingen DVD spelare så kan man köpa en för 200 kr eller ? hört vissa säga att deras inte funkar , är det för att dom e för dåliga ? en sak till ... kommer spelet gå att spela på p4 2,0 GHZ , 512 ram , geforce 4 ti4200 128 mb. Vill inte springa i utemiljöer där det hackar hela tiden.

Visa signatur

En kråka flög in i fönstret för den visste inte bättre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iori yagami
eller för att din dator inte är den bästa, kanske..

Det är en bugg, när ett nytt ljud laddas segar spelet till. Att hans system inte är det bästa gör inte saken bättre iofs.

Permalänk
Medlem

Tjoho fick mina "gold grejer" idag, budfirman kom och ringde på, ännu bättre
Lite bilder finns här:
http://w1.533.telia.com/~u53308246/

EDIT: Hehe soundtracket var på 43 låtar!!! Kepsen var lite liten för mitt huvud men den var allt fin den med :). I Game Guiden var det 38 sidor om bara strategiska punkter på cs:s kartorna.

Visa signatur

"Duct tape is like the force it has a light and dark side and it holds the universe together"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garg
Det som är så coolt med HL2 är att det är världens buggigaste jvl skit spel
men folk köper det som galningar ändå

släppa ett spel som inte fungerar fyyy på er valve fyyyy

Och det värsta av allt är att valve låtsas som att det regnar
dom kunde ju skriva att det är vissa problem bla bla
och att dom jobbar på det bla bla

patch släpps innom kort

men icke då ! ! !

Vad är det som inte fungerar (när man väl fått igång det trots steam)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Vad är det som inte fungerar (när man väl fått igång det trots steam)?

Läs igenom problemtråden och länkarna i den

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spygg
Okej... kämpar mig vidare - lyckades iallafall på egen hand hitta ut från ångrörsstället och kom efter ett tag till det där rummet med en massa ilskna sågar, vilka jag tog i tu med varpå jag tog mig vidare till nästa vattenställe som har ett stort galler åt det håll dit jag vill, och under vattnet finns det två gallerfönster som jag heller inte rår på. Hur tar jag mig vidare härifrån då?

Var nyss där så jag kan säga att svaret finns om du letar lite. Det finns en massa rör som du kan hoppa på. Det blir nog roligare om du hittar lösningen själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Var nyss där så jag kan säga att svaret finns om du letar lite. Det finns en massa rör som du kan hoppa på. Det blir nog roligare om du hittar lösningen själv.

En ledtråd: Ratt

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem

Faan vad sjukt när man lägger för en dörr som man vet att en AI ska igenom. Efter ett tag så teleporteras dom

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Avstängd

Läs detta grabbar, ni som handlar med "warez"... FOOLS !!

http://halflife2.filefront.com/news/;13907

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jlw

Hmm jag fattar inte ??

Hur kan valve kolla grejer som laddas ner vid bittorrent ??
funkar det inte så att folk laddar av varandra ??

jamenar hur skall dom kunna kolla folk när man verken behöver ha steam installerat eller internet på ??

Fast det klart det är väl pinsamt för dom att det fanns ute på releasedagen så något måste dom väl skriva

ja ja det är piraternas och steams bekymmer jag bryr mig inte

Visa signatur

Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jlw

Jag förstår bara inte vilket steamkonto som skulle bli avstängt, det warezinnehavarna inte har något eftersom de inte köpt spelet?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Jag förstår bara inte vilket steamkonto som skulle bli avstängt, det warezinnehavarna inte har något eftersom de inte köpt spelet?

hehe nej precis, och sen kan dom som tankat warez spela det också.
Lyckat experiment

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson

Oj då! nej men om man kör crackat HL2 så måste man fortfarande ange sitt steamkonto i nån regfil, så att du kommer in på steam.

Sen kan man ha steamkonto utan att köpt spelet, man kanske har cs ?

Visa signatur

Godde!

Permalänk

Vad hindrar en från att göra ett nytt steamkonto där man kör warezversionen?

Nåja, HL2 är värt varenda krona ändå, speciell med tanke på alla modifikationer som lär dyka upp om några stunder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av No/One
Oj då! nej men om man kör crackat HL2 så måste man fortfarande ange sitt steamkonto i nån regfil, så att du kommer in på steam.

Sen kan man ha steamkonto utan att köpt spelet, man kanske har cs ?

Man behöver ju inte ha steam det är ju det som är grejen

Visa signatur

Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk

någon som vet nå fusk så man får den där übergravitygun har redan varvat de så ja ville köra om de o leka lite, fast de blir ju mer leka om man har den andra

Permalänk

Aja, klarat det nu iaf.

Nu ska jag spela om det med FUSK

Hur bindar jag konsollen??

bind något toggleconsole i configen?

ska man lägga till något i genvägen eller något annat alls?

Någon som har fått fram consolen ingame, plz skriv, ingen som tror att ett kommando funkar ska lägga tid på att skriva.

thx

Permalänk

gå in cfg filen och binda consolen till en knapp, inga special knappar då de gör att spelet buggar ur. typ en vanlig bokstav lr nå, sen sv_cheats 1 för att gå igång fusken sen de gamla impulse 101, god osv

Permalänk
Medlem

skapa en genväg och lägg till -console i genvägen

Visa signatur

d:D Antec180pB, Hiper Type-R Modular 580W...
| AMD 64 3000+ Venice Thermalright 120ultra, asus 7800gtx DFI sli-dr, 1GB TwinMOS |
Pumpar på BBB 15/14Mbit...

Permalänk

Jag måste bara få säga att, fy fan vilket bra spel!

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt bra spel!
Dock har jag ett litet problem... = (
Mår illa som satan efter 10min spelande. Blir alltså åksjuk som en gnu!!

Sist jag upplevde detta var gamla Duke Nukem. Trist som fasen. = /

Undrar om det kan ha något att göra med uppdateringsfrekvensen eller liknande??
Någon annan som oxå sitter kallsvettig och mår kasst av HL2??

Permalänk
Medlem

Grymt nice spel!
Kul att åka runt med svävaren :).. Har precis fått GravityGun, och är nu i Ravenhold...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fnoskar
Fruktansvärt bra spel!
Dock har jag ett litet problem... = (
Mår illa som satan efter 10min spelande. Blir alltså åksjuk som en gnu!!

Sist jag upplevde detta var gamla Duke Nukem. Trist som fasen. = /

Undrar om det kan ha något att göra med uppdateringsfrekvensen eller liknande??
Någon annan som oxå sitter kallsvettig och mår kasst av HL2??

du är inte ensam det är nått speciellt med den där svävaren

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Hehe, är på väg in i Ravenholm nu, har hört att det ska vara läskigt där =P stämmer det?

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem

Ravenholm är riktigt mysigt ;D
Ang. illamående.. Håller med.. På bron.. Mådde illa som fan

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ravenholm var en riktig pain-in-the-ass-del zombies och skit hela tiden, tar rejält med skada på hard.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|