System32 vid uppstart???

Permalänk
Medlem

System32 vid uppstart???

Hej nu är mitt problem att system32 mappen öppnas vid varje start av datorn.

OBS jag kör winxp

Jag har kollat i faq och laddat ner "programmaps fixen"
men detta hjälpte inte.

nu undrar jag om det finns någon vänlig själ som kan hjälpa mig å slippa detta.

Jag har testat att söka men hittar inget av värde.

plz help.

MVH//Me

*av all denna kunskap i detta forum så finns det väll någon som har en lösning.....lr?*

Permalänk
Medlem

Har Du kollat med msconfig i "körrutan"?
Då får Du upp autostartande program m.m.

Permalänk
Medlem

Det ska jag testa...men hur vet man vilket program/fil som är den felande länken?

å vad kan detta bero på?

samma som program mappen? (dvs engelska drivisar på svenskt win)

jag tacka iaf för ditt svar......jag får kolla vidare.

Permalänk
Hedersmedlem

Kan det vara något program som autostartar innefrån system32 mappen och någon underkatalog till det med mellanrum i namnet, så det skulle uppstå samma problem?
Kan du ha en mapp i din windowsmapp som börjar med system32 och sedan ett mellanrum och något autostartar från det (ska inte finnas någon sådan mapp)

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Jag tar bort allt i autostart, finns ingen anledning att ha något alls där. Eller ju en sak och det är control center för graffekortet, enda jag har där.

Är du osäker på vad du kan ta bort kan du ju ta bort en i taget och starta om och se att allt är som det ska, skriv upp på papper vad du tog bort, kan vara smart.

Men allt brukar gå att ta bort.