Permalänk
Vila i frid

Hehe, ja en barbie har jag önskat mig i alla år, men aldrig fått en

Det har väl knallat på rätt bra sen sist jag uppdaterade. Fick en liten "infektion i luftvägarna" och dom ville låsa in mig på akademiska igen.
Men det är ju snart jul så jag gnällde lite så lät hon mig vara hemma
Legat o degat i sängen för det mästa de två senaste veckorna med en kopp tea och några snappsar cociliana om dagen så är snart infektionen borta.
Nu ska man bara lida igenom julen med alla släktingar och annat löst folk

Ha en bra jul och ett gott nytt år allihopa!

Permalänk
Medlem

Shit va länge det har pågått nu Pale. Hur ser det ut det stora hela då? Behandlas du ofta osv eller vad händer?

Hoppas du får en fin jul!

Permalänk
Medlem

God jul och gott nytt på på dig Pale, hoppas att nästa år bringar mer... friskhet? till dig!

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Shit va länge det har pågått nu Pale. Hur ser det ut det stora hela då? Behandlas du ofta osv eller vad händer?

Hoppas du får en fin jul!

Det ända jag gör nu är att jag tar blodprover varannan vecka.
Sen ska jag in på datortomografi nu på tisdag.

Permalänk

God jul!

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk

God jul & gott nytt år. Som vanligt så hoppas jag att du ska bli helt frisk och leva som en normal person.

Var ett bra tag sen det första inlägget i det här ämnet skrevs av dig [-Pale-].
Nästan kusligt när man tänker tillbaka, snacka om vad tiden går fort...:(

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [-Pale-]
Hehe, ja en barbie har jag önskat mig i alla år, men aldrig fått en

Det har väl knallat på rätt bra sen sist jag uppdaterade. Fick en liten "infektion i luftvägarna" och dom ville låsa in mig på akademiska igen.
Men det är ju snart jul så jag gnällde lite så lät hon mig vara hemma
Legat o degat i sängen för det mästa de två senaste veckorna med en kopp tea och några snappsar cociliana om dagen så är snart infektionen borta.
Nu ska man bara lida igenom julen med alla släktingar och annat löst folk

Ha en bra jul och ett gott nytt år allihopa!

Ha en riktig god jul och ett ännu bättre nytt år!
Najk

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

God jul och gott nytt år! Hoppas att du blir helt frisk snart.

Permalänk
Medlem

God Jul, God Julefrid (!) o gott nytt år!

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

God Jul o grejer

Permalänk
Medlem

god jul på dej Pale, hoppas du får en bra tillfrisknad som julklapp

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

En väldigt God Jul önskar jag dig Pale.
Och Ett Gott Nytt År!

Härligt att höra att det verkar gå åt rätt håll!

Permalänk

Pale...jag skäms att jag inte hört av mig på ett tag. Det glädjer mig jättemkt att det går så bra för dig och hoppas verkligen att trenden håller i sig nu. Benmärgstransplatationer kan vara väldigt lyckosamma och det verker onekligen ha blivit så i ditt fall. Hoppas allt löser sig för dig, att du slipper smärta och infektioner samt får en riktigt, riktigt god jul och en god start på det nya året! *kram*

Permalänk
Medlem

När du ser tillbaka på denna karusell som varit i flera år nu, hur tänker du?
Vågar du hoppas på att den inte kommer tillbaka ännu?
Jag jobbar själv på en liknande avdelning som du varit på (Onkologi i Mora) så jag har följt denna tråd sen början.
Man får en annan inställning på arbetet när det finns unga människor som kan med klarhet berätta hur de känner, tycker och tänker med all behandling så du har faktiskt hjälpt mig väldigt mycket i mitt arbete också.

Önskar dig all lycka i framtiden och hoppas verkligen att tumörerna inte skjuter upp igen.

Permalänk
Hedersmedlem

God Jul och Gott Nytt År!

Permalänk
Medlem

Jupp, God Jul på dig Pale :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

God jul pale! hoppas att detta är över snart, har pågått ett tag .. :S

Permalänk
Medlem

God Jul och gott nytt år Pale, hoppas du blir helt frisk snart.

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Medlem

Nu är vi inne på det nya året, hur går det för dig [Pale]?

Permalänk
Vila i frid

Mjodå, det knallar väl på.
Va smått förkyld innan nyår och gick och hostade och hade feber ett tag.
Tänkte att det va väl inge mer än lite vanlig förkylning. Så många i min omgivning som vart snoriga och så...

Men jag fick kalasfeber en dag och fick åka upp till Uppsala. Där blev det att ta bilder på lungorna. För att konstatera att ena lungan till viss del va fylld av slämm och var.
Där en av de större systorna suttit såg det på bilderna ut som att den dött och blivit nekros (död vävnad), men lämnat ett tomrum i sig som varade och täpte till.
Så dom fick köra ner en kamera i halsen, ner i lungan, och kika. Och mycket riktigt så va det en propp där som dom fick sköljabort och suga ur en jädra massa slämm.
Tur nog pumpade dom på med stecolid pga. att jag tidigare vid en sådan undersökning fått panik.
Dock blev de tvungna att avbryta för att jag glömde bort att andas. Kan bli så när man får för hög dos lungnande. Men det gick bra ändå.
Fick sova en dag, sen fick jag åka plingplong-taxi till Eskilstunas sjukhus (så jag skulle ha närmare hem). Där fick jag antibiotika fram till nyårsafton. Då gick dom med på att låta mig åka hem.
Så nyår blev ju allt utom festade för min del. Men hade mysig middag med sambon och några vänner.

Om ca 4 veckor har det gått 6 månader sen transplantantion och jag skall då göra lite undersökningar och se hur det har gått.
Hoppas på det bätre och anar att det gått framåt. Det gjorde även min doktor som kollade på plåtarna över mina lungor, "det ser ut att dra sig tillbaka nu" sa hon

Så det är väl bara hoppas på att nya märgen håller sig frisk och är klok nog att fortsätta ge sig på de sjuka cellerna.

Mvh // Pale

Permalänk
Medlem

Riktigt skönt att det går bra!

Permalänk

Kul att höra Pale!

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

Elit!

Hehe, även min mor som är distriktssköterska här i Helsingborg Lasarett frågade typ för nån vecka sen "Hur går det för han som fick cancer som du snackar med på nätet?" Jag bara "Jo det sista jag hörde så var han på bättringsvägen och så..." Skönt att höra sa hon..

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Härligt att höra att det börjar bli bättre Pale.
Hoppas verkligen att du ska slippa dra på dig något mer nu under resten av ditt liv!

Permalänk
Hedersmedlem

Det var glada nyheter.

Permalänk
Sötast
Permalänk
Medlem

Trevligt att se att du mår bättre, brukar dock inte läsa denna tråden men det händer, gillar inte den på något vis då det handlar om canser.

Får man lov och fråga hur du upptäckte att du hade det och vad för slags canser är det?

EDIT (glömmde lite text): Läste nu i början då någon hade citerat ditt första inlägg, hade du ont i bröstet? Har nämligen själv haft ont i bröstet nu i ca ett halvår (vänstra sidan) men har inte sökt upp en läkare då jag inte gillar dom, ibland märker jag inte av det och ibland märker jag mer av det. Va värre i början då det kändes som om jag höll på att svimma om jag slappnade av och vågade knappt sova i ett tag. Har dock ingen bula eller liknande som du nämde. Hur lång tid tog det att upptäcka bulan efter att du hade känt smärta i bröstet?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Jobbigt nyår du verkar ha haft din stackare...
Men kul att du börjar bli bättre!

@kr0owe
Om jag vore dej så hade jag nog uppsökt läkare...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Hell yeah!

Kom igen Pale!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Trevligt att se att du mår bättre, brukar dock inte läsa denna tråden men det händer, gillar inte den på något vis då det handlar om canser.

Får man lov och fråga hur du upptäckte att du hade det och vad för slags canser är det?

EDIT (glömmde lite text): Läste nu i början då någon hade citerat ditt första inlägg, hade du ont i bröstet? Har nämligen själv haft ont i bröstet nu i ca ett halvår (vänstra sidan) men har inte sökt upp en läkare då jag inte gillar dom, ibland märker jag inte av det och ibland märker jag mer av det. Va värre i början då det kändes som om jag höll på att svimma om jag slappnade av och vågade knappt sova i ett tag. Har dock ingen bula eller liknande som du nämde. Hur lång tid tog det att upptäcka bulan efter att du hade känt smärta i bröstet?

Uppsök läkare, snarast.

Visa signatur

COBHC