Geforce 5900 ultra eller Radeon 9800XT

Permalänk
Medlem

Geforce 5900 ultra eller Radeon 9800XT

jag har tänkt att köpa nått av Geforce 5900 ultra eller Radeon 9800XT.

Vilket är bäst?
Vilket skall jag köpa.
och ja, jag har budget till det.

Permalänk
Medlem

Radeon 9800XT skulle jag ha köpt

Permalänk
Hedersmedlem

Finns svar på den frågan och du behöver inte ens söka på det. Titta lite i forumet så förstår du snabbt hur din tråd kommer att sluta. Och för att svara på din fråga tycker jag att du ska köpa ett 9800XT. Min personliga bedömning däremot är att du köper ett 9800np billigt och uppgraderar din processor om det är den du har i signaturen. Det kommer att ge dig bättre prestanda än att bara köpa ett grafikkort för en j*vla massa pengar

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

ok.. men jag har pengar till det. jag skall ha datorn till filmredigering och 3D bilder -kortfilmer.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har inte ifrågasatt din ekonomiska situation Menar bara att det kanske inte ger dig så mycket att köpa ett så vasst kort och behålla den processorn. Kan du uppgradera den OCH köpa grafikkort modell dyrt ska du givetvis göra det men annars ska du nog satsa på ett lite billigare kort och uppgradera din processor. Det kommer att ge dig mer prestanda än att enbart byta grafikkort!

PS: Din signatur är felaktig men det vet du väl för det står i reglerna du läste när du registrerade dig...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

9800XT helt klart.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

ne asså jag skall köpa en helt ny dator.. men Brart0on 3000+ och typ kolcka en del =P

Permalänk
Hedersmedlem

Då blir situationen lite annorlunda Köp 9800XT. Du blir säkert nöjd med det. Lycka till med nya datorn!

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Av de tester som jag har sett så verkar det ju inte vara en enorm skillnad mellan 9800 PRO och XT. Men har man pengarna å vill vara värst så visst XT is da card

Permalänk
Medlem

Om du ska redigera film och sådant bör du köpa Geforce Kortet.....
ATI är det en massa strul med

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Om du ska klocka processorn kan du lika gärna ta 2500+ för att spara en slant, klockar bra som fan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
9800XT helt klart.

Permalänk
Hedersmedlem

Offtopic: Anubis lirar du Rocket Arena? Har spelat mot någon Anubis ett par gånger.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Anubis är en egyptisk gud, finns rövmånga som har det nicket..

Permalänk
Hedersmedlem

Jodå det, iceman och allt som innehåller n00b är vanligt men det skadar ju inte att fråga.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Offtopic: Anubis lirar du Rocket Arena? Har spelat mot någon Anubis ett par gånger.

Nej, har inte ens internet på min egna dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Anubis är en egyptisk gud, finns rövmånga som har det nicket..

Alla härmar mig
Anubis var den som visade vägen till dödsriket, och han var "The god of judgement" (kan inte formulera mig bra på svenska =P ).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Offtopic: Anubis lirar du Rocket Arena? Har spelat mot någon Anubis ett par gånger.

lirar du rocket arena? vilken av dom isåfall?

Permalänk
Hedersmedlem

Vet inte vad du menar med vilken men på boomtown är det mest jag spelar.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

håller med er grabbar 9800xt e det som gäller

Visa signatur

//JenS
|| Thermaltake Xaser II || Thermaltake Butterfly 480w Svart || 3200+ AMD Athlon 64 || Shuttle An50R || Powercolor 9800pro 128mb || Kingstone HyperX 2x256 433Mhz || Maxtron S-ATA 160gb ||

Permalänk
Medlem

9800XT skulle ja köpa om ja hadde pengar.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

jJg tycker XT e grejjen...u know I diggar lixxom...Flower power lixxom...=)
peace man

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800