Permalänk
Avstängd

Mailat en del med samsung supporten ang. e700 barnsjukdomar. Blandannat så finns ju FIM i valuta konverteraren. Är man lite begåvad vet man att FIM står för Finska Mark och att Finland inte har Mark utan Euro! Sen att det inte går stänga av Varnings och Informations ljuden.. *grrrr* Mkt irriterande...

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Min syrra har fått en silver e700 nu och den är rolig att ta bilder med men undrar var man kan fixa lite fler grejer till den. Har ir-adapter och en sak till hur skickar bilder från mobilen till datorn? i vilken meny?

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tatay
Min syrra har fått en silver e700 nu och den är rolig att ta bilder med men undrar var man kan fixa lite fler grejer till den. Har ir-adapter och en sak till hur skickar bilder från mobilen till datorn? i vilken meny?

Ladda ner EasyStudio och ställ in så det kör på IrDA. Väldigt enkelt program att lära sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unreality_88
man kan ställa in om den ska starta när det är alarm elelr inte.. iaf på min E700 .. men det kanske är fel på den ett - mindre... har bild från kameran om nån vill se

http://upl.mine.nu/uplfolders/upload4/samsung0080.jpg

Om du läser några inlägg ner så ser du att jag hittade info om att det var felaktigt. Köpte en E700 i november, och visst går det att ha autopåslag.

Hur ser förresten uppstartsbilden ut för er som inte har telefonen låst till nån operatör. Jag ser ju en tråkig telia logga varje gång jag startar telefonen.

Visa signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Någon som kan rekomendera ett IRDA öga som absolut fungerar med samsung e700 ???????

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jlw
Någon som kan rekomendera ett IRDA öga som absolut fungerar med samsung e700 ???????

Denna har jag, dock svart men det har ju ingen sexuell betydelse.
http://www.tekram.com/hot_products.asp?Product=IR-210

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DoZ
Denna har jag, dock svart men det har ju ingen sexuell betydelse.
http://www.tekram.com/hot_products.asp?Product=IR-210

Vart köpte du den?
Är ju trots allt en "DISCONTINUED PRODUCT" .. damn

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jlw
Vart köpte du den?
Är ju trots allt en "DISCONTINUED PRODUCT" .. damn

Jag köpte den på Alina Systems i Uppsala, men eftersom jag köpte min för typ en vecka sen så borde dom ju finnas kvar i vissa butiker, annars finns det nog en liknande produkt att köpa från t ex Tekram på andra ställen. Så gott som alla IrDA adaptrar ska fungera.

Permalänk
Medlem

börjar bli lite smått galen snart..har sedan en vecka tilbaka hafft en irda från komplett...och det har fungerat utmärkt..men så tog ja med den till en kompis å lekte lite med hans mobil, å nu när ja pluggar in den här hemma så funkar det inte längre. EasyStudio PIMS & File Manager hittar inte telefon trots att det kommer upp en litet medelande nere till höger om att datorn hittar en e700.. ett jävla meck. är det nån annan som haft problem att få EasyStudio å hitta mobilen?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phatty
börjar bli lite smått galen snart..har sedan en vecka tilbaka hafft en irda från komplett...och det har fungerat utmärkt..men så tog ja med den till en kompis å lekte lite med hans mobil, å nu när ja pluggar in den här hemma så funkar det inte längre. EasyStudio PIMS & File Manager hittar inte telefon trots att det kommer upp en litet medelande nere till höger om att datorn hittar en e700.. ett jävla meck. är det nån annan som haft problem att få EasyStudio å hitta mobilen?

vad är det för irda modul?
testat och installerat om programet?

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Sunsway USB IrDA Dongle Infrared Adapter USB
har gjort det några gånger ska du se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phatty
Sunsway USB IrDA Dongle Infrared Adapter USB
har gjort det några gånger ska du se

o den fungerade o föra över bilder med också?

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

jupp..alt funkade som det skulle.

Permalänk
Medlem

Vad står det under File -> Setup -> Port? Där ska IrDA vara valt.
Kolla även om Speed: är rätt inställt, för om du kör med för hög/låg hastighet så tror jag inte mobilen och IrDA modulen får någon kontakt, jag har 115200 valt där (möjligt att det går att få snabbare men jag har inte testat).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phatty
börjar bli lite smått galen snart..har sedan en vecka tilbaka hafft en irda från komplett...och det har fungerat utmärkt..men så tog ja med den till en kompis å lekte lite med hans mobil, å nu när ja pluggar in den här hemma så funkar det inte längre. EasyStudio PIMS & File Manager hittar inte telefon trots att det kommer upp en litet medelande nere till höger om att datorn hittar en e700.. ett jävla meck. är det nån annan som haft problem att få EasyStudio å hitta mobilen?

du måste stoppa in irdan i samma usb port som du hade första gången du stoppa in den...
fick nämligen samma problem och kom på att det var så, funkar klockrent för mig nu igen...

Står nämligen i enhetshanteraren typ "blablab Dongle #2" etc men det ska bara stå "blabla Dongele" inge nummer alltså

hoppas det hjälper

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ok. har bara 8 usb utgångar men det e la bara å börja prova..

Permalänk
Medlem

Nån som vet var man kan köpa datakabel timm E700? Ser ut som det är helt omöjligt att hitta från nån butik att köpa?

Inga IRDA förslag, tack...vill endast ha datakabel.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Det verkar som om du får vänta ett tag till på en datakabel då dom inte ens har skeppat ut sånna till butikerna i sverige än, det va iaf vad jag fick höra när jag ringde adapt.

Permalänk

nu har jag provat att dra ner alla inställningar för att komma igång med mms och gprs från comviqs hemsida två gånger. men när jag ska skicka det första mmset så jag kan bli registrerad så står det bara nätverksfel!? sen så hittade jag inställningarna på hemsidan så jag kollade om allt stämde och då såg jag att ip adressen är fel istället för 130.244.202.303 så stod det 130.244.202.03 men det går inte att ändra den! när jag har skrivigt in rätt ip och går ut i menyn och kollar så står det fortfarande 03 på slutet! lite hjälp tack!

jag har provat och ringt till comviq hela kvällen men dom säger att det är många som ringer var god lägg på luren...

Permalänk
Medlem

Det står också att det kan ta upp till 24h innan tjänsten är aktiverad och fungerar, tror det tog 1½-2 dagar innan det fungerade för mig. Men du kan ju också ändra ip adressen själv.

Permalänk
Medlem

plastjolle:
130.244.202.303 <- Felaktig ip. Sista nummret alltså, för högt värde. Förstår om mobilen tar bort den första trean :P.

Visa signatur

Cpu: [ Amd64 3500+ Winchester ] Minne: [ 1024 PC3200 Corsair ]
Gfx: [ 6600GT 128mb GDDR3 ] Mb: [ Asus nForce 4 SLI ]

Permalänk
Medlem

För dom som behöver en datakabel till E700, så finns det hos webhallen just nu för beställning och enda butiken som har den i lager. Tack och lov att inte behöva vänta i veckor för få den.

Beställde min igår, skickades idag!

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|