Permalänk
Proffsmoddare

Har redan svarat ett par ggr på denna frågan, men här är svaret igen

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=2544535...

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

det är jävligt coolt med en dator som inte är jordad.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mistar intarnet
det är jävligt coolt med en dator som inte är jordad.

Har du tänkt på en sak?
Alla dom där svarta kablarna i datorn, de är jord.

Och alla de kablarna jordar ju CD-ROM, Hårddisk och Moderkort till nätagget somi sin tur är Jordat till "jordningen" i väggutaget.

(om inte jag är helt vilse, då kan ni förklara för mig)

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Har redan svarat ett par ggr på denna frågan, men här är svaret igen

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=2544535...

GAH!
sry jag tyckte jag tittade igenom helt grejen med morsan där nere men icke
Jag visste att du hade skrevet det men hittade ej det

Visa signatur

DHW02 rad 10 plats 24
DHW03 rad 24 plats 113

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solstice^
Har du tänkt på en sak?
Alla dom där svarta kablarna i datorn, de är jord.

Och alla de kablarna jordar ju CD-ROM, Hårddisk och Moderkort till nätagget somi sin tur är Jordat till "jordningen" i väggutaget.

(om inte jag är helt vilse, då kan ni förklara för mig)

stämmer... men hur många har jord i väggen då? inte ja?

Permalänk
Proffsmoddare

jag vet minst en som har jordat vägguttag, och det räcker för mig

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Snyggt kommer det att bli!
Men det kommer att ta mkt tid. Det tog ett halvår för mig ;D
Lycka till!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
jag vet minst en som har jordat vägguttag, och det räcker för mig

vem?

chassit blir finare och finare måste jag påpeka...

Visa signatur

"Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta." Groucho Marx

Permalänk
Avstängd

Ja det är väl alltid jordat i köket?

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Proffsmoddare

Jepp kök och badrum är alltid jordat så jag har helt enkelt dragit in en jordad förlängning ifrån köket Svårare än så var det inte.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Dra in en förlängningskabel från ett jordat rum till ett ojordat är såvitt jag vet ajabaja. Antingen ska alla uttag vara jordade, i ett rum, eller inget.

Visa signatur

uin: 6550610

Permalänk
Medlem

Varför denna "jord-hets" ?? .. det enda som kan hända utan jord är att magnetstrålningen ökar något.

Jag gissar på att endast 60% av alla datorer går i jordade uttag.

// FD. Elektriker.

Permalänk
Medlem

Det är som sagt olagligt att dra in jord från ett annat rum. Och anledningen till att det är olagligt är för att det kan vara livsfarligt.

Jag är inte insatt men om du råkar ta i en jordad enhet och i en ojordad enhet samtidigt så kan det gå riktigt illa.

Permalänk
Proffsmoddare

Det låter väldigt märkligt att man inte får koppla in sin dator i vilket uttag man vill. Jag har min dator i en gammal klädkammare som är ombyggd till datorhörna, där finns inga uttag alls. Jag var helt enkelt tvungen att dra in en förlängningskabel. Jag kunde ärligt talat inte brytt mig mindre om det är lagligt eller inte, bryr mig heller inte om ifall min dator är jordad eller inte.
Men pga att jag var tvungen att dra en kabel ifrån ett annat rum så blev den jordad.
Jag tänker fortsätta att ställa min dator där jag vill ha den oavsett om lagen har nått att säga om det.
End of story.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Det förstår jag.
Men jag ville bara informera om anledningen till varför det är olagligt.

Även om man inte bryr sig om att det är olagligt så kan det vara bra att kolla upp det hela för sin egen skull (inte kolla upp lagen utan kolla upp vad som kan hända och vad man bör göra för att undvika att nåt händer).

Permalänk
Medlem

Det som är olagligt är väl att blanda ojordat och jordat i ett rum?
Eftersom det inte fanns några utttag där från början borde det inte vara några problem.

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
Varför denna "jord-hets" ?? .. det enda som kan hända utan jord är att magnetstrålningen ökar något.

Jag gissar på att endast 60% av alla datorer går i jordade uttag.

// FD. Elektriker.

tror inte ens det är så mycket som 60%, av dom jag känner så kan jag säga att 2 av dom har jordade datorer, så att man har datorn jorad är nog inte så vanligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vidarvega
Gillar dina motiv, du har inte funderat på att börja tatuera mäniskohud istället för plexi? Jag skulle kunna varit försökskanin om jag bodde i Bromölla!
Otroligt snyggt bygge instämmer i hyllningskören

Jag tänkte tvärt om: "vad skönt, nu vet jag att jag inte behöver bli tatuerare, jag kan ju gravera plexi i stället" Tack Wolve, nu vet jag vad jag ska bli när jag blir stor

Slulle lugnt sätta en sån skiva på väggen, tex.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

JAG SAKNAR ORD!!! otroligt snyggt. bra jobbat. jag fattar inte varför ni tjatar om jord hela tiden. Wolverine sade:
- End of story

och efterssom att detta är hans lilla tråd så är det end of story.

Visa signatur

EverEst ----> Evert ------> www.welan.se

Permalänk
Proffsmoddare

--==Liten Update==--

Blev äntligen klar med Demongravyren idag. Att fylla i alla linjer med Uv-färg var nog en av de tråkigaste saker jag gjort, men det var värt det!!

Med normal belysning ser det ut som en vanlig gravyr

Men när mörkret faller vaknar demonen!! Mouhahahaaaaa

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd

Hur snyggt som helst, men lite rädd blir man allt

Permalänk
Medlem

jädrans nice.

Jag provade gravera här om dagen. skit svårt ju. Körd du med snabb hastighet eller mellan? eller vad?

Visa signatur

DHW02 rad 10 plats 24
DHW03 rad 24 plats 113

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bolero
jädrans nice.

Jag provade gravera här om dagen. skit svårt ju. Körd du med snabb hastighet eller mellan? eller vad?

Jag kör på så låg speed som min Dremel tillåter.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
--==Liten Update==--

Blev äntligen klar med Demongravyren idag. Att fylla i alla linjer med Uv-färg var nog en av de tråkigaste saker jag gjort, men det var värt det!!

Med normal belysning ser det ut som en vanlig gravyr
http://wpa.portalofevil.org/case/Uvklar1dag.jpg

Men när mörkret faller vaknar demonen!! Mouhahahaaaaa
http://wpa.portalofevil.org/case/Uvklar1natt.jpg

Mycket snyggt arbete, men motiven? nja..

Hur har du gjort de två fläkthålen i nederkanten så cleana? .. med hålsåg blir det väl knappast så snyggt?

Permalänk
Medlem

står tidigare i tråden att han använder en speciell hålsåg som har knivar som man ställer in på skär-diameter istället för en vanlig hålsåg...

och jag kan bara instämma... dettta bygge kommer bli ******* cleant...

Visa signatur

// Oscar aka raXXo

Permalänk

Säger det bara OMFG!!!

Permalänk
Medlem

Kom på en till liten fråga om dina plexi gravyrer.. Det är hur ljupt man ska göra det?
BTW fortfarande snyggaste arbetet jag sett på swec =D

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Proffsmoddare

jag har kört ca 1mm djupt men ju djupare man kör destå tydligare blir gravyren när man belyser den.

ps

JAAAAAAAAA!!!!!!!!!
Idag anlände de sista delarna ifrån gtek nu är det bara lcdn kvar

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
jag har kört ca 1mm djupt men ju djupare man kör destå tydligare blir gravyren när man belyser den.

ps

JAAAAAAAAA!!!!!!!!!
Idag anlände de sista delarna ifrån gtek nu är det bara lcdn kvar

Och LCD:n är klar, bara att säga till när du vill ha den

Permalänk
Medlem

skojj börja jobba!

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |