Permalänk
Medlem

Håll igång det fina arbetet
Längtar på updaten!

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)

Permalänk
Proffsmoddare

Här har ni lite mått för front och bakstycke (sunbeam orginal) önskat av Golliwog

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

kanske är lite trött, men jag fattar inte hur du fäster 3,5" enheterna.. fästena som du borrade upp är ju helt raka, så 5,25" och 3,5" har samma bredd.

Permalänk
Medlem

långa skruvar med ett plaströr runt kanske?

Visa signatur

Signatur raderad. Max tre rader i upplösningen 1024 x 768. /GAPa

Permalänk
Proffsmoddare

Weee nu är min Lcd betald och nu väntar jag bara på att posten ska leverera den Jag tog en liten avstickare imoddantet idag och monterade en Jetblower på min volcano11 fläns, Satan vilket drag det är i den fläkten stora dammtussar som satt inne i volkanoflänsen sprutade ut i hela rummet när jag skickade upp Jetblowern på max

Idag ska jag ta itu med moddandet på allvar dörrarna ska monteras och kopplingsboxen likaså. Jag har ersatt pentagrammet med en helt ren plexiskiva så att Mb plattan får utrymme att synas i all sin uvglödande prakt Måste även tillverka någon form av monteringsplatta därjag kan sätta poten till Jetblowern och switcharna till uv-rören. Cd spelaren och psun ska lackas svarta, även jetblowern ska lackas svart. Jag måste bara visa en bild på Blower-Ductingmod-volcano11 combon, det är en riktigt manlig kylning

Jag var tvungen att ta lite svart färg och täcka den vita led som med sitt konstanta blinkande höll på att driva mig till vansinne, men nu funkar det fint

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Har du varit på en Boeing-kyrkogård och plockat delar, hehe...

Visa signatur

Alla som tror på psykokenesi. Lyft min högerarm!

Permalänk
Proffsmoddare

hehe man skulle kunna tro det men visst är den fin

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Japp

Visa signatur

Alla som tror på psykokenesi. Lyft min högerarm!

Permalänk

låter den där jet grejen mycket? blir helt galen på min volcano 11+@fullvarv (som en damsugare)

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk

Jet låter väl ungefär som en Aero 7+ dvs. rätt mycket på högsta varv men inte alls så mycket på lägre.

Permalänk
Medlem

danke för fram å bakstycket
det torde gå att göra om bakstycket å fästa en 120mmfläkt där va utan att den kommer för moderkortsplå¨ten eller plexisidokanten

har du btw gjort bilderna i sketchup? i alla fall tack för måtten nu kan ja börja snickra lite mer i sketchup

Ps har sunbeam gjort om sinna chassin så att man får plats me de större grafikorten nu utan att de tar i plexit? Ds

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Proffsmoddare

-==UPDATE==--

Nu har jag fått ännu en liten detalj av bygget klart.
För att kunna dra slangarna till fläktarna snyggt behövdes någon form av slanghållare, det finns färdiga slanghållare att köpa i vilken järnaffär som helst men som den mod dåre man är ville jag konstruera egna. Valet av material var inte speciellt svårt, det blev.. Plexiglas (suuurpriiiiseee)

Jag tog helt enkelt och sågade till en liten remsa plexi. Sen var det bara att plocka fram en 6mm borr och ett slipstift till dremeln och sätta igång.

Efter borr och puts och slip blev resultatet följande. Jag använde lite hobby klarlack på kanterna för att få dom transparenta.

Här har ni en bild på hur det ser ut in action så att säga

/ps
Detta var en liten fjuttig update men en betydligt större kommer i helgen.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
-==UPDATE==--

Nu har jag fått ännu en liten detalj av bygget klart.
För att kunna dra slangarna till fläktarna snyggt behövdes någon form av slanghållare, det finns färdiga slanghållare att köpa i vilken järnaffär som helst men som den mod dåre man är ville jag konstruera egna. Valet av material var inte speciellt svårt, det blev.. Plexiglas (suuurpriiiiseee)

Jag tog helt enkelt och sågade till en liten remsa plexi. Sen var det bara att plocka fram en 6mm borr och ett slipstift till dremeln och sätta igång.

http://wpa.portalofevil.org/case/holder1.jpg

Efter borr och puts och slip blev resultatet följande. Jag använde lite hobby klarlack på kanterna för att få dom transparenta.
http://wpa.portalofevil.org/case/holder2.jpg

Här har ni en bild på hur det ser ut in action så att säga
http://wpa.portalofevil.org/case/holder3.jpg

/ps
Detta var en liten fjuttig update men en betydligt större kommer i helgen.

mycket fint!!
Hur mycket går de slangarna att böja?

Visa signatur

"Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta." Groucho Marx

Permalänk
Proffsmoddare

Slangarna kan böjas hur mycket som helst dom är riktigt mjuka och följsamma.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Slangarna kan böjas hur mycket som helst dom är riktigt mjuka och följsamma.

Vänta nu. Ska du trä igenom fläktkablarna i de slangar och slängfästen du gjorde nu?

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Proffsmoddare

Jepp alldeles riktigt kablarna till fläktarna ska gå inuti slangarna. Det gör att kabeldragningen blir både snyggare och mer effektiv.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

blir nog kalasfint sen när allt är klart.

Visa signatur

"Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta." Groucho Marx

Permalänk

Härligt! man blir gla så fort du lägger upp minsta bild
Fint?
Självklart! (som alltid)

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

uppdatering tack

Visa signatur

// Oscar aka raXXo

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxxo
uppdatering tack

Eh va det inte det ni fick för ett par timmar sen? Håll till godo med den lilla uppdateringen den stora kommer tidigast Lördag, det blir den sista stora updaten.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxxo
uppdatering tack

tyst.. inte störa geni i arbete.. jag och säkert många fler vill inte se bilder på saker som är gjorde under stress... låt det ta sin tid så blir det mycket bättre resultat.....

Visa signatur

"Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta." Groucho Marx

Permalänk

Heh, geni. Du har onekligen fått dig ett par unga beundrare wolverine. Du har inte tänkt lägga upp en hemsida med hela arbetet från scratch?

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lightwave
Heh, geni. Du har onekligen fått dig ett par unga beundrare wolverine. Du har inte tänkt lägga upp en hemsida med hela arbetet från scratch?

Det kan mycke väl vara möjligt att det dyker upp en sida i framtiden

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd

Wolve: Damen på posten sa till mig igår när jag postade paketet att det borde komma fram idag.

Permalänk
Proffsmoddare

Oh Happy Day

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Var fick du tag på JetBlower??? den ser mycket intressant ut facktist....

Visa signatur

Karlsson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Weee nu är min Lcd betald och nu väntar jag bara på att posten ska leverera den Jag tog en liten avstickare imoddantet idag och monterade en Jetblower på min volcano11 fläns, Satan vilket drag det är i den fläkten stora dammtussar som satt inne i volkanoflänsen sprutade ut i hela rummet när jag skickade upp Jetblowern på max

Idag ska jag ta itu med moddandet på allvar dörrarna ska monteras och kopplingsboxen likaså. Jag har ersatt pentagrammet med en helt ren plexiskiva så att Mb plattan får utrymme att synas i all sin uvglödande prakt Måste även tillverka någon form av monteringsplatta därjag kan sätta poten till Jetblowern och switcharna till uv-rören. Cd spelaren och psun ska lackas svarta, även jetblowern ska lackas svart. Jag måste bara visa en bild på Blower-Ductingmod-volcano11 combon, det är en riktigt manlig kylning
http://wpa.portalofevil.org/case/blower.jpg

Jag var tvungen att ta lite svart färg och täcka den vita led som med sitt konstanta blinkande höll på att driva mig till vansinne, men nu funkar det fint

låter den där fläkten mkt i vanliga fall...? (Jetblowern)

Visa signatur

Värre än så här kan det inte bli, sa pessimisten.
Jorå, sa optimisten.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XX6
Var fick du tag på JetBlower??? den ser mycket intressant ut facktist....

Sökte på "JET" på Buggy

1 datorbutiken.com Kylning 349 CoolerMaster Jet 7 SocketA (max XP3200+)
2 DataPryl.se Kylning 351 Fläkt Cooler Master Jet 7, Socket 370/A, XP3400+
3 shg.biz Kylning 357 Coolermaster Cooler, Jet7, Sokkel A
4 shg.biz Kylning 361 Coolermaster Cooler, Jet4, Sokkel 478
5 Inet Data Kylning 366 Cooler Master Jet 7 Socket 370/A,XP 3400+
6 DataPryl.se Kylning 376 Fläkt Cooler Master Jet 4, Socket 478, 3.2GHz
7 PC-Kungen Kylning 383 Fläkt Cooler Master Jet 7, Socket 370/A, XP3400+
8 Webhallen Kylning 389 CoolerMaster JET 4 CPU-Kylare - Socket 478
9 Inet Data Kylning 391 Cooler Master Jet 4 Socket 478, 3.2GHz
10 Kylning.com Kylning 395 JETWAY DUAL HEATPIPE 21302
11 JME Data Kylning 399 Coolermaster Jet 7 ACB-V83 för AMD socket A/462/370 Upp till 3200+
12 JME Data Kylning 399 Coolermaster Jet 4 endast för socket 478 reglerbar fläkt 1900-3500rpm
13 Webhallen Kylning 399 CoolerMaster JET 7 CPU-kylare, Socket A/370
14 PC-Kungen Kylning 410 Fläkt Cooler Master Jet 4, Socket 478, 3.2GHz
15 Overclockers Kylning 450 Coolermaster JET7 CPU-kylare, Socket A/370
16 Dustin Kylning 494 CPU FLÄKT SOCKET A UP TO 3200+ JET 7
17 Datorfixarna Kylning 495 JET7 CPU-kylare, Socket A/370
18 Kylning.com Kylning 495 COOLERMASTER JET 7
19 ITParadiset Kylning 499 Cooler Master Jet 7 (Socket A, 1900~3500rpm, 29.3~42.6dB)
20 Mycom Kylning 533 Jetway Dual Heatpipe Socket 478 -> 3GHz

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk

Det är alltså CoolerMaster Jet 7 om folk inte förstått det. Den låter ungefär som en Aero 7+ d.v.s. rätt mycket på högsta varv men knappt någonting alls på lägre.

Permalänk
Medlem

är det en mb-platta i sunbeamchassit orginal eller sitter mb fast på vänstersidan direkt eller hur funkar det, kollat lite på olika recentioner å det ser ut som det sitter dirket på sidan är det så?

håller på med djupa efterforskningar till mitt eget project

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.