Avmontera retail kylaren på bästa sättet?

Permalänk
Avstängd

Avmontera retail kylaren på bästa sättet?

ja, hur ska man avmontera intelskylare på allra bästa sättet?

Har ju sätt många skräckbilder som visar på att processorn har blivit "limmad" tillsammans med kylaren och piggar har blivit böjda, usch
Jag använder As3 ganska så lätt lager, som har suttit där och pressats av retailkylare i månader.

Visa signatur

My Ghetto rig
P4 2.4@3.0C|Abit IS7-G|512 DDR Windbond|Radeon9700|Seagate 120gb|Seagate 120gb|Sampung 959NF

Permalänk

(det är väl bara dom som kör med orginal-kudden under kylaren som har haft det problemet?)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

som jag vet e det bara dom som har orginal kylning som har det problemet. har man ändrat kylning eller lagt på annan pasta så e det oftast ingen fara.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PUTTEFAR
som jag vet e det bara dom som har orginal kylning som har det problemet. har man ändrat kylning eller lagt på annan pasta så e det oftast ingen fara.

Är det sant? Jag körde förut med intels thermalpad, så efter 3veckor bestämde jag för att byta ut den mot AS3. Då följde visst inte processorn med fast thermalpadden hade bränt in ordentligt i processorn heatspreader

Visa signatur

My Ghetto rig
P4 2.4@3.0C|Abit IS7-G|512 DDR Windbond|Radeon9700|Seagate 120gb|Seagate 120gb|Sampung 959NF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flygmark
Är det sant? Jag körde förut med intels thermalpad, så efter 3veckor bestämde jag för att byta ut den mot AS3. Då följde visst inte processorn med fast thermalpadden hade bränt in ordentligt i processorn heatspreader

det e det man får välja på min termalpad fastnade också ett helvete att ta bort men sen åkte det på lite as3 tempen sänkte sig 4grader ungefär.. det bästa e fall man ska sätta på orginalkyningen så ska man ta bort paden och sätta på kylpasta direkt