Permalänk

borra i aluminium

Hej!

Skulle precis börja borra i mitt nya Lian-Li, men borren kommer ingen vart!! det är en gammal träspets som sitter i och träspetsar (om det nu heter så?) är det enda jag har. vad göra???

Permalänk
Medlem

Om borren e gjord av trä så äre inte så konstigt.......

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Hedersmedlem

Skaffa en bättre borr

Att använda rätt utrustning är A och O, speciellt då det gäller aluminium.

Permalänk
Medlem

Ett tipps till är att "punkta" ett märke emd något vasst.. tex ett spetsssad don eller dyligt så att du inte slinter med borren.. det kan bli mycket fula märken då :/

Permalänk
Medlem

tror inte du kan borra med ett träborr, just därför att det sitter en lite spets på dom, skaffa ett metallborr istället eller låna av nån, har du inte möjlighet att skaffa ett borr så kan du testa fila av spetsen på nåt borr... testat ge fullt varv och trycka ordentligt? kanske funkar.. hm

Visa signatur

Athlon 64 x2 - 2gb crucial ballistix - abit kn9 ultra - 1tb sata

Permalänk
Medlem

Metallborar kostar inte speciellt mycket, gå till rusta eller nått. Inte så skoj att sabba ditt nya dyra chassi med skitborrar eller?

Permalänk
Medlem

Nu är ju iof aluminium ganska mjukt, men om jag skall göra ett lite större hål i metall så brukar jag förborra med ett mindre borr först...

Se till att det lilla borret är ganska mycket minde annars är risken att det stora borret kommer hugga.

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Medlem

Ett litet tipps. Aluminium kletar fast på borren och det ger fula grader. För att undvika det behöver borren kylas. Det enklaste är att använda T-sprit sm man penslar på borren så att borrhålet är blött hela tidenman borrar hålet. Luktar pyton men funkar bra.