Var hittar man ett Epox spdif-kort i Stockholm?

Permalänk
Medlem

Var hittar man ett Epox spdif-kort i Stockholm?

Jag är ute efter ett Epox s/pdif-kort, men kan bara hitta det hos Datorbutiken och Komplett. Men frakten kostar nästan lika mycket som kortet! (kort: 160:-, frakt: 130:-)

Finns det att köpa i någon vanlig butik i Stockholm?

Antingen ett sånt här:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&p=35292&t=132&l=2...
eller ett sånt här:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&p=33591&t=132&l=2...

Tacksam för hjälp...

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Det är inte omöjligt att du helt enkelt kan dona en egen sladd. Köp en rca hona och lite sladd, ordna kontakter som passar på pinnarna... löd ihop allt o vips har du en spdif. Verkar nämligen inte som det brukar sitta några komponenter ivägen på spdif utgångarna.

Permalänk
Medlem

Jadu gilgo, det har jag faktiskt redan gjort. Jag ordnade en egen kontakt till spdif-pinnarna på moderkortet som jag kopplade till ett par RCA-honor. Det fungerar utmärkt.

Men! Jag vill ha optiskt ut! Jag har nämligen bara en digital-koax-ingång på min receiver, och den är upptagen av DVD-spelaren (som bara har coax). Som det är nu så måste jag byta sladd i receivern beroende på vad jag ska använda för källa. Jobbigt värre.

Jag tror inte man kan löda en egen optisk utgång...så jag måste ha ett sånt här kort.

Fortfarande ingen som vet?

Visa signatur

...

Permalänk
Hedersmedlem

Kolla på Dustin. En kompis till mig köpte en bracket med optisk utgång till sitt A7N8X Deluxe därifrån.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

En optisk kontakt från elfa kostar inte många kr men jag vet inte i fall man kan plugga in den utan motstånd tex. Kanske nån kan ta och upplysa mig om

Visa signatur

AMD Mobile 2400+ @ 2300 Mhz (11,5x200) 1,625 V, Gf4 Ti 4200 @ 360/760, 512mb SP bh-5, Vmodds, vatten och TEC på gpu.

Permalänk
Medlem

Den skulle nog funka ja...! Kanske bara behöver ändra lite i kontakten. Men den kostar ändå 200:-.

Jag tror jag ska ta och löda ihop en egen (har letat runt lite):

Billigt! 70:- på elfa...

Edit: Som du säger naTTen, ett motstånd behövs nog också. (Läste på http://www.epanorama.net/documents/audio/spdif.html)

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Har ett antal stereoförstäkare och högtalare redan och undrar om det finns nån box dit jag kan koppla optisk spdif från ljudkortet och från boxen till varsin stereoförstärkare.

1. Man skall väl inte behöva köpa ny förstärakre för att få 6.1...eller...?

2. Och var finns en sådan att köpa eller ritning på hembygge?

Permalänk
Medlem

Jag tänkte bara meddela att jag nu lött ihop en optisk utgång till mitt Epox-kort enligt schemat på e-panorama. Det fungerar utmärkt! Det var lite pilligt med pinnarna på TOTX173:n, men jag fick ihop det till slut.
80:- blev slutpriset...

Visa signatur

...