Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryo Hazuki
DING! lvl 15

Det tog ett tag pga bror min försenade våran formaterning.
Men, måste man ta sig till Talking island för att få sitt pett? Är så dyrt

Om du snackar om att skaffa en wolf? Tja lite meningslöst än säger jag, kommer bara kosta dig massa pengar.

Samt gjorde jag en lv 1-20 alt igår tog ca 5 timmar LOL så du börja levla!

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Vad har NCSoft med prisettningen på servern att göra? Faktum är, har du tänkt på att du kan göra en själv oftast för grymt mycket mindre pengar en att köpa en färdig.

T.ex Craftade en Homunkulus sword för ca 5m o dessa går t.ex. att sälja för 8-9m.....

I vilket fall som hellst, ifall alla viste hur manor fungerade så hade inte pengar varit ett så stort problem.

JAg sa inte att dom har med det att göra, Jag sa det e precis som......
Och vill dom ha bort Bottarna så kan dom, och visst e det billigare att crafta men när Mithril alloy säljs för 40k st och varnish kostar ca 1700a st(pendrlar upp o ner) animal bone har pendlat mellan 800-1000 a st e det inte sa billigt att crafta.
Vi kollade på bdom andra servrarna och dom håller ca halva pricet på allt.

Kicka alla med Kina IP, det e en europeisk Server

Visa signatur

TEON Server
Athalus PR lvl 6x
NewOrderclan.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Athalus
JAg sa inte att dom har med det att göra, Jag sa det e precis som......
Och vill dom ha bort Bottarna så kan dom, och visst e det billigare att crafta men när Mithril alloy säljs för 40k st och varnish kostar ca 1700a st(pendrlar upp o ner) animal bone har pendlat mellan 800-1000 a st e det inte sa billigt att crafta.
Vi kollade på bdom andra servrarna och dom håller ca halva pricet på allt.

Kicka alla med Kina IP, det e en europeisk Server

Nej det är ingen europeisk server, NA's är en internationala servrar, inget annat, sen kicka IP's löser inte ett enda smack, du vet det finns något som t.ex. heter Proxy, samt IP spoofing o.s.v Desutom är VÄLDIGT många farmers faktist europerer/amerikaner så tro inte på att alla är chineser. btw samt ska jag vara ärlig, din sonering kommer göra att alla priser går up 10-20 ggr, och jag skämtar inte. Sorligt men sant, faktist tack vare alla farmers håller priset nere...

Sen så sa jag en sak, Manor, du kan t.ex. få vanish för 150a STYCK, samma gäller så got som alla MATS. Har du enns försökt att testa det ??? Hjälpa avsevärt när jag fixade min BW robes, alla Crafted Leather gick på ca 200k, skulle ha gått på 5,8m annars

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Om du snackar om att skaffa en wolf? Tja lite meningslöst än säger jag, kommer bara kosta dig massa pengar.

Samt gjorde jag en lv 1-20 alt igår tog ca 5 timmar LOL så du börja levla!

Um, på 5 timmar, hur mycket pengar pumpade du in i den gubben

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryo Hazuki
Um, på 5 timmar, hur mycket pengar pumpade du in i den gubben

inte ett öre en så länge, kan itne säga att jag har gått i vinst heller för den delen ^^ lånade gear LOL eftersom har ingen NG gear, sen spamade jag iväg ca 10k SS så alla adena drop gick till SS, men åt andra sidan så spoilade jag väldigt mycket gör en bounty huner.

men eftersom du är en ny spelare så får du ca 10k SS helt gratis från visa quest. Jag vet i alla fall att en av de questerna ' wepon quest' ger dig 5k SS eller så, du borde göra dem. Sen en annan som börjar inne bland warior tränarna på TI dock minns jag inte vilken av dem, han ger oxo ca 5k SS, men måste göras fören man når lv 25 och med den karaktären man blev 6 först med.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Hur får man en hatchling då?

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Nej det är ingen europeisk server, NA's är en internationala servrar, inget annat, sen kicka IP's löser inte ett enda smack, du vet det finns något som t.ex. heter Proxy, samt IP spoofing o.s.v Desutom är VÄLDIGT många farmers faktist europerer/amerikaner så tro inte på att alla är chineser. btw samt ska jag vara ärlig, din sonering kommer göra att alla priser går up 10-20 ggr, och jag skämtar inte. Sorligt men sant, faktist tack vare alla farmers håller priset nere...

Sen så sa jag en sak, Manor, du kan t.ex. få vanish för 150a STYCK, samma gäller så got som alla MATS. Har du enns försökt att testa det ??? Hjälpa avsevärt när jag fixade min BW robes, alla Crafted Leather gick på ca 200k, skulle ha gått på 5,8m annars

Jag vet att det inte går att spärra deras IP, bara som ett allmänt ordspråk på teon.

Hur kommer det sig att det har står Euro eller stod det pa servern(har inte kollat på ett tag)?
Att bottarna e mest kineser eller från asien e kanske så att man träffar bara bot partyn som bara en av dom kan tala och det e ett språk daärifrån, ne att dom skulle va något annat en 80-85%(kanske för att dom e så många^^) finns inte en chans och jag säger inte att det finns inte finns andra som gör samma sak. JAg tillbringar 10-12 timmar om dagen med att va i catakomber och runt om kring o expa så jag ser o känner en del folk. (Jag vet jag ska skaffa mig ett liv)

Manor system, hur kan jag som e i en clan som e ally lös just nu skaffa saker från Manor? Ärligt det vill jag veta.

E det inte så att Tax och Cryst värdet har invärkan på pricet, hur kan då en Soul bow ligga på 250m? Majestic Cirklet låg på 90m nu ligger det på 50m.

och ingen ska saga till mig att som PR att man kan få ihop att B-grade utrustning genom att expa , trada. (Som dwerg kan jag tänka mig att det går med lite tålamod)

Visa signatur

TEON Server
Athalus PR lvl 6x
NewOrderclan.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Athalus
Jag vet att det inte går att spärra deras IP, bara som ett allmänt ordspråk på teon.

Hur kommer det sig att det har står Euro eller stod det pa servern(har inte kollat på ett tag)?
Att bottarna e mest kineser eller från asien e kanske så att man träffar bara bot partyn som bara en av dom kan tala och det e ett språk daärifrån, ne att dom skulle va något annat en 80-85%(kanske för att dom e så många^^) finns inte en chans och jag säger inte att det finns inte finns andra som gör samma sak. JAg tillbringar 10-12 timmar om dagen med att va i catakomber och runt om kring o expa så jag ser o känner en del folk. (Jag vet jag ska skaffa mig ett liv)

Manor system, hur kan jag som e i en clan som e ally lös just nu skaffa saker från Manor? Ärligt det vill jag veta.

E det inte så att Tax och Cryst värdet har invärkan på pricet, hur kan då en Soul bow ligga på 250m? Majestic Cirklet låg på 90m nu ligger det på 50m.

och ingen ska saga till mig att som PR att man kan få ihop att B-grade utrustning genom att expa , trada. (Som dwerg kan jag tänka mig att det går med lite tålamod)

Tja tuvärr småte jag säga att du borde lära dig systemet lite bättre. För det första lär dig Manor, du behöveri nte ens vara i en förbaskad klan för att göra det. Ja det är SÄKERT.

http://lineage2.stratics.com/content/features/manorsystem/ <- Där är en guide hur du gör.

Inte nog med det krystall priset för Soul Bow är 2160 varge A crystal går för 24k det är i alla fall vad du kan köpa dem för AA. så 53,7m Dock kan jag låva att det får att crafta för betydligt minre.

Som sagt va, gjorde ett helt BW robes set för ca 6m, detta allt tack vare manor system.

Samt PS var euro står för för är att tiderna är anpassade för europa, dock betyder det inte att man måste vara från europa för att spela på den.

Samt en person som inte spenderar 1 adena mellan lv 1 och 52 har ca 10m i bara adena drops, sen utöverdet så har du massor av drops, key items, mats, quest o.s.v. Hur jag vet det är enns polares dual boxade Prophet, han har inte spenderat ett öre, förutom att han köpte ett elven robes samt top D book. Sen har han inte spenderat något. han hade råd att köpa top B grade armor när han nåde 52 till han. Vist vapen hade han fortfarande inte råd med. Men spelet är inte gjort för att man ska ha alla pengar så fort man kan använda dem. Tuvärr tror så got som 99% av alla personer detta.

Samt rycktet om att 'dvärgar' kan bli rika är 100% jävla fel just nu. Detta förändrades i C1 med share spoil, samt C2 med förbannade craft book. Detta förstörde totalt ALLT för dvärgar.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Jag och en polare gör goa pengar med en scav och en artisan

Polearm duo i en cata, mobsen spoilar ca 1-8st varnish Inte varje gång men ganska ofta.
Ifs så har vi fulla prophetbuffs
Men både % och pengar rullar fint in på den mängd ss som man använder

Sen är spoilsen ganska värdelösa vid högre lvl tycker jag, innan fick man fina packar med massa cbp osv i toi när man var där.
Nu är det bara massa annat bråte, allt och alla mobs spoilar nästan någon blackore del.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men fortfarande är ju Teon servern sjuk i föråhllande till dom andra servrarna. Kan dock inte förklara detta men om det skiljer så mycket mellan Lionna och Teon är det ju nått galet skulle jag gissa

Permalänk
Medlem

Hazuki; börja på Hindemith då ger jag dig och din bror pengar så ni kan bli 20 på 5 timmar med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twizz
Men fortfarande är ju Teon servern sjuk i föråhllande till dom andra servrarna. Kan dock inte förklara detta men om det skiljer så mycket mellan Lionna och Teon är det ju nått galet skulle jag gissa

Vad händer på teon?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
Hazuki; börja på Hindemith då ger jag dig och din bror pengar så ni kan bli 20 på 5 timmar med.

Säkert? hur mycket?

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk

Bättre att inte ge pengar
Bästa vore komplett top ng samt en komplett top dgrade för respektive klass, sen får de spara pengar som galningar för att klara cgrade.
Mitt tips är att inte sälja matrial, samt att göra alla nybörjarquester som man kan hitta. Finns en lista på quester på lineage2.com
Spara matrialet till senare, för att sälja när man har mera koll på vad som är värt vad.

http://www.lineage2.com/Knowledge/quest.html
http://lineage2.stratics.com/content/library/quests/?view=lvl

Jag spelade upp en ny char på teon, vid lvl 15 så hade jag top ng. Sen efter att jag gorde wizquesten vid lvl 20 så slutade jag att lvla där
Jag gorde nästan alla questerna som jag kom över, och kollade efter quester som man kunde samköra.

edit: Annars kan man samköra, en kör en support class (man kan turas om att köra den).
Ger stora fördelar längre fram. tex om man kör en wizard, så borde den andra vara en dark elf mage > oracle > elder
Tex buffen empower som dark elf oracles får ger 55% mera matk.
Eller för fighters får de en buff som heter vamp rage, den tar en viss % av skadan du gör och ger dig själv tillbaka det som egen hp.
Gör man så får man en väldigt liten downtime om ens någon downtime.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryo Hazuki
Säkert? hur mycket?

ni får top NG till era klasser och 2mil var uttöver det vilket räcker till D grade med.

PMa mig över forumet när ni har gjort era chars, ge mig era namn så loggar jag in.

Permalänk
Medlem

Tack för de coola grejerna du gav oss Ca[[pp

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk
Medlem

Teon är en sjuk server i den mening att den har ett virus som e dödligt o heter ebay. det finns inte en enda server med så mycket ebayers o farmers som teon. serven "styrs" av red squad. eller red zerg (zerg från starcraft). altså en klan med ryssar som vill göra servern till sin. dom har "avtal" med farmarna att skydda dem mot billig/gratis adena. det har hänt ett par gånger att jag sittit i vent med en gammal clan polare som helt plötsligt får syn på ett farmar tåg. tåget stannar upp 15-20 sekunder o fortsätter sen sin farmning. 4-5 min senare kommer red zerg personer o pkar honom... det låter kanse dummt att pka, men om man "äger" HELA aden området så behöver man inte bry sig o det tar flertalet timmar att farma tillbaka all adena/exp (blessed resurection) på högre lvls. o att under 2 veckor förlora 200% det e inte kul på lvl 68->66

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

På hindemith har det funnits/finns farmer-enforcers, en klan med seriösa spelare från Kina som inte farmar utan spelar för att det är roligt. De levlar och får adena och equip utav de andra kinserna som "farmar" mot att de kommer och skyddar dem. Det funkar ganska bra för dem i de lägra områdena som forbidden gateway osv men i Lair och ToI är enforcers för få för att kunna göra något, brukar sluta med att de dör 5-6 gånger var sedan ger de upp.

Men att ett annat folkslag ehm "grupp människor" (kanske är bättre att säga) skulle sitta och göra det för att få köpa billigare adena har jag inte hört talas om.. Ska vara ryssar till det.

Permalänk
Medlem

Ush låter som hindermitt samt Teon är hemska servrar :P, glad jag håller mig till Lionna, vet att det inte finns så värst mycket farmers längre, ja det är sant, det enda stället de håller sig till är GC samt GOE, men annars är det väldigt ovanligt att stöta på dem, vist ser man en o annan bot dock men betyder inte att det är farmers

I alla fall på lionna så 'var' det en start aliance som ägde allt, dock har allt förändrats väldigt mycket de senaste 3-4 veckorna, men i alla det mesta handlar igentligen om 1 griefe allianse mot en annan anti grief aliance, dock har den senast nämnda oxo blivit en grief allianse så just nu är det 2 enorma griefer alianser mot varandra

Sen vist finns det 4-5 st hyffsat stora alianser våran är ganska stor växer med 50 pers väldigt snart oxo, så med lite tur är vår alians 3dje störst snart

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

hind e kul då det finns så många alliancer.

um ryssarna tog över en privat server för att "ha ett ställe där dom kunde vara säkra" uhhh låter skummt. men nu verkar det som dom försöker göra det med denna servern åsså, då den andra blivit stängd pga ryssarna. jaja =/

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Minst lika mycket bots i noob områdena på Lionna som Hinde, har varit där och kollat själv.

Sedan att Lionna är fylld med rollspelande idioter som låtsas vara tjejer, det ska jag inte uttala mig om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
Minst lika mycket bots i noob områdena på Lionna som Hinde, har varit där och kollat själv.

Sedan att Lionna är fylld med rollspelande idioter som låtsas vara tjejer, det ska jag inte uttala mig om

Tja ifall du undrar så är nog vår alians som har mest RP'are över hela lionna, och jag håller inte alls med om ditt utalande. Samt vist du kommer alltid hita bots på ställen men det betyder inte att det är farmers, väldigt många spelare har egna bots som går där. Adena på lionna är väldigt lågt just nu, knappt värt pengarna, mer populärt med power lv service och liknande.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Är det verkligen relevant om botten är från Asien eller USA? Problemet är att de finns där och förstör för noobsen, NCSOFT vet om vilka de är men bryr sig helt enkelt inte.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
På hindemith har det funnits/finns farmer-enforcers, en klan med seriösa spelare från Kina som inte farmar utan spelar för att det är roligt. De levlar och får adena och equip utav de andra kinserna som "farmar" mot att de kommer och skyddar dem. Det funkar ganska bra för dem i de lägra områdena som forbidden gateway osv men i Lair och ToI är enforcers för få för att kunna göra något, brukar sluta med att de dör 5-6 gånger var sedan ger de upp.

Men att ett annat folkslag ehm "grupp människor" (kanske är bättre att säga) skulle sitta och göra det för att få köpa billigare adena har jag inte hört talas om.. Ska vara ryssar till det.

Omg, sånt funkar iaf inte på bartz. Det har varit så en gång i tiden men de blev dödade av en aliance av aliancer den stora delen av de bort från servern. Typ i prelude/c1.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
Är det verkligen relevant om botten är från Asien eller USA? Problemet är att de finns där och förstör för noobsen, NCSOFT vet om vilka de är men bryr sig helt enkelt inte.

Visst finns det en hel del bots på bartz, men det jobbigaste är att en klan som heter theincredibles (deras aliance kallar sig incredibots ) och de kör med botprogramvara och kör typ nästan hela tiden i någon cata/necro.
Saken är att svarar personen i fråga och är vid datorn när han kör typ 9 pers i ett party så kan inte gm's göra så mycket.
Saken är den är inte ncsoft 100% säkra på att det rör sig om en bot, så kan de inte banna personen i fråga.
Visst några i deras klan har blivit bannade, och vi hoppas på mera så att de blir av med sin clanhall i aden, bättre om en riktig klan kan få den istället.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Btw, är test servern gratis?

Visa signatur

1,2,3 på händerna stå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjyk
Btw, är test servern gratis?

Nej.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Hur får man en hatchling egentligen?
Vill gärna ha en.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Du kan köpa en eller starta en quest när du är lvl 35. Mitt råd är köp inte en hatchling det är inte samma sak, som att ha gjort questen.

Permalänk

Det känns som om Lineage II är sönder bottat och eBayat, varför ens lägga ner tid på spelet, när ingen spelar seriöst.

Fine. PvP, dödar han, han förlorar sitt whatever, han sätter sig och bottar i 3dagar sen är han med igen, medans han spelar WOW under tiden. Om du skulle förlora whatever så skulle du troligtvis bli skitsur, och vara tvungen att mongo-grinda i säkert en vecka.

Permalänk
Medlem

Inte märkt det Överkill men aja :P, Just nu när aden blev tagen på lionna så säger jag bara en sak manorn blev ställd välldigt snyggt kan skrapa ihop 12m på 1 dag ifall jag spelade hela jävla dan ^^

Lär dig hur du hanterar Manorn och många av dina problem kommer bli lösta.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.