FETA Hercules 9800se aiw problem!

Permalänk
Medlem

FETA Hercules 9800se aiw problem!

Kan skriva först att detta är andra gången jag skriver denna tråd. Det pga mitt J*VLA grafikkort.
Enbart när jag glor på tv eller spelar tv-spel eller liknanade så händer nåt av följande:

http://tell.abe2k.net/aiw/1.png <-- Helt plötsligt blir det sådär.
http://tell.abe2k.net/aiw/2.png <-- Om jag försöker gå dit där man ändrar upplösning blir det så.
Det som hjälper är en reboot.

Allt fryser förutom musen och tv:n. Efter sisodär 10-20 sek går skärmen till vänteläge. Måste reboota.

Häromdan blev det dock ännu värre. Startade jag tv:n fick jag grafikfel som ser ut ungefär såhär: http://tell.abe2k.net/aiw/asd.jpg
Installerade då om windows (xp). Fifflade in alla drivisar och testade att starta tvn igen.

Fick då antingen svart skärm eller att skärmen började flimra. Alltså inget grafikfel, utan skärmen som började flimra på nåt flummigt sätt.
Testa att installera olika drivisar och till slut funkade det med 3.10. Iaf tills för ungefär 30 min sen, då första saken jag beskrev hände. Fick starta om och satte igång tvn igen, för jag ville glo klart på filmen. När jag hade skrivit klart nästan allt det här så händer andra saken jag beskrev. Fick tillomed ett sår i handen efter att ha slagit på tangentbordet.. :\

Nån som har varit med om något av detta o kanske kommit fram till en lösning?
Har haft fundering på att flasha om kortet till ett riktigt pro. Skulle det kanske funka? Kan det vara överhettning? Ska jag chansa på att sätta på min zalman-kylning jag hade till mitt förra kort?

Eller ska jag kanske skicka tillbaks kortet till DB o vara tvungen att sitta på mitt gamla gf3 (som f.ö är lite småpaj) i en månad för DB suger på returer?

Edit: Föresten... När jag kom hem idag o petade till musen så skärmen skulle vakna så var det fullt av flimmer istället för ett normalt windows. Fick starta om.. :/

Permalänk
Medlem

Re: FETA Hercules 9800se aiw problem!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rullas

Nån som har varit med om något av detta o kanske kommit fram till en lösning?
Har haft fundering på att flasha om kortet till ett riktigt pro. Skulle det kanske funka? Kan det vara överhettning? Ska jag chansa på att sätta på min zalman-kylning jag hade till mitt förra kort?

Satsar på att det är att kortet AiW kortet blir för varmt. Har du tur så räcker det med en bättre kylare, har du otur som jag så är det RMA det enda som gäller.

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Medlem

Skicka tillbaka det

Visa signatur

Intel Core i9-9900k ASUS ROG STRIX Z390-FGAMING
hyperx DDR4 2666MHz 32GB
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Cooler master hax
Predator XB271HUA. LG 34GK950F

Permalänk

har haft samma problem med mitt radeon 9800se aiw när jag hade det som pro, blev lika galen som du!!

sän ändrade jag till tillbaka till non pro, och då funka det bra igen.
Jag skulle kanske kunna prova med min zalman kylare som jag har hemma om det skulle funka bättre då.

Visa signatur

(22:34:04) (+Point04) schakk räknar spelen ett o ett, Blizz^ väger dom :D

Permalänk
Medlem

har samma grafikfel som dej, fast inte lika illa...dock ett nvidia gf4 ti4800 , men va fan samma grej åtminstone...har försökt fixa mer kylning, men de hjälper ej...:(

Visa signatur

K M K !