Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Novamonkey
Allt handlar inte om prestanda.
Har svårt att tänka mig att Ninja Gaiden till xbox som har en otrolig grafik skulle flyta smärtfritt på dagens snabbaste pc-datorer.
Optimering är också viktigt.

Tänk också på att xboxen kör i 640*480. Det var länge sedan den upplösningen gällde för pc-spel. Dessutom är texturerna i xbox-spel oftast av väldigt mycket lägre kvalité, av den anledningen att en tv inte visar någon skillnad.

Visa signatur
Permalänk

Ninja Gaiden:

UT2004:

Inte in närheten av ut2004?

Jag säger inte att en xbox kan få ut bättre grafik än en monsterpc utan menar att optimering är mycket viktig, vilket kan ses med Ninja Gaiden där man kunnat optimera grafiken för en enda hårdvara vilket inte kan göras på PC.

Permalänk
Medlem

ni vet väl att grafiken och prestanda är inte allt..
(ok ok, hög prestanda är ett måste) >P

men inte är det ofta man gaddar ihop sig 4 pers som ska spela mot/med varann framför en dator =P
alltid lika roligt nu att spela konsol som förr (speciellt med nån av sina bästisar).
så ja skulle inte klara mig utan båda

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Avstängd

Det var ju ingen rättvis bild du hittat på UT2004. Ser bra mycket snyggare ut på min 1 år gammla budget-PC. (XP1700+ @ 2.1GHz 512 Mb ram, och oklockat 9700.)

Men det jag säger är att XBox inte kan mäta sig med PC rent grafiskt eller prestanda mässigt. Visst kan man uppnå imponerande effekter med den ringa kraft man har att tillgå, med vissa genvägar förståss. (2D flares och lite "fartränder.") Men det ärcker inte för att kunna mäta sig med en PC.

Det XBox har att konkurera med är ju priset, simpliciteten, spelutbud, och spelglädjen.

Permalänk
Medlem

en Xbox är inget att ha såvida den inte är chippad ;=)

Den är så mycket mer än bara en spelkonsol, och de nyare media centrarna kommer inte änns i närheten av xbox. Men av PC och Xbox så vinner Pc lätt.
Förutom på plattformspel, och racingspel (inte om man har en bra kontroll, joystick till sin pc)

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk

Jag tycker helt ärligt att PC:n är bättre på allt och fattar inte vad konsolägare tycker är så kul med konsol.

PS. UT2004 är inte så snyggt, jämför med nåt annat.

Permalänk
Medlem

Hehe, Xbox2:

(Bild från MacNytt)

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se