Permalänk
Avstängd

Glocalnet vs Telia ADSL

Tjena, fick för ett tag sedan ett erbjudande från Glocalnet, på lappen stog det 8mbit för ett relativt billigt pris i måndaden. Just nu sitter jag på Telia 2mbit. Ska jag vänta på Telias 8mbit eller byta till Glocalnet. Bor 1.5 km/h från stationen.

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk

Har fått samma ernjudande från villaägarna. Lockande med 100kr lägre månadskostnad gentemot telias 8mbit tjänst.

Vet nån om Glocalnets 8mbit är flatrate?? Om så är fallet blir det övergång direkt.

Permalänk
Avstängd

me 2, undra vad som är bäst. Tror jag väntar på Telia, då jag alltid haft telia adsl och är mycket nöjd med deras tjänst.

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem

Med glocalnet måste du ta deras firewall +29 kronor
Du måste även ta deras förvalstelefoni +19 kronor

Läs om glocalnets bra avtal på denna sida
www.sass.tv

Permalänk
Medlem

Re: Glocalnet vs Telia ADSL

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korvskall
Bor 1.5 km/h från stationen.

Är du säker på det?

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk
Avstängd

Jojo, men är de någon skillnad på kvaliteten på internetet? har hört om att de var ostabila m.m

Visa signatur

-=XP-M 2400+=- -=Abit AN7=- -=9700PRO=- -=TW/WB 2x256[BH5]=- -=Antec True Power 550W=- -=Audigy2=- -=Maze 4@CPU=- -=Samsung 959NF[BNC]=-
-=Clock=250x10.5 | 11-2-2-2 [Sync][CPU Interface enable]=-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Med glocalnet måste du ta deras firewall +29 kronor
Du måste även ta deras förvalstelefoni +19 kronor

Läs om glocalnets bra avtal på denna sida
www.sass.tv

Nej, man måste inte ta deras telefonitjohej.

Jag har försökt reda ut det lite här:

http://www.nordichardware.se/forum/viewtopic.php?p=686130#686...

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korvskall
Jojo, men är de någon skillnad på kvaliteten på internetet? har hört om att de var ostabila m.m

Jag har Glocalnet idag och har haft det sen de hette Telenordia.

Jag bor 4150 m från min telestation och har idag deras 0.5 mbit tjänst... Min uppkoppling har aldrig och observera ALDRIG gått ner överhuvudtaget. Den har fungerat mkt fint och jag använder linan för att ha olika war servrar, bl a cs server... får ofta frågor från folk hur man kan ha så bra ping på ett 0.5 mbit bredband?! De är alla förvånade, men när man lirar själv på en server så ligger pingen i genomsnitt kanske lite högre en vad telias 0.5 gör, om telia ligger på 20 kanske glocalnet ligger på 30 men det kanske inte är så konstigt med tanke på att de äger nätet... O andra sidan så pingar glocalnet lika med andra adsl leverantörer... Snart lanseras också 8 mbit och då blir'e uppgradering direkt!

Men fördelen med Glocalnet är att det kostar mkt mindre än de andra operatörerna, dessutom om du är medlem i villaägarna så får du extra billiga priser... GO Glocalnet!

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860