Permalänk
Medlem

TIBIA spelare

Har tråkit några Tibia spelare som hänger här?
Berätta gärna om lite tibia erfarenheter, buggar, servers, namn etc.

Permalänk
Medlem

jupp det klart, tibia rules osv...;) hmm titania med nick Tanoir, knigget och blev Pk.ad senast igår av nån lam tönt :(i

Visa signatur

jag reserverar mig icke för felaktigheter i ovanstående inlägg citera för svar tack
Jag har en dator...

Permalänk
Medlem

Jo fan, kom en jävla tönt till båten i titania och snodde mina fiskar. Jag kallade guilden och vi föröskte döda honom. Han kuta in i depot och gav tebax fiskarna sen. Jag, ~dum~, gick tebax till båten och fortsatte träna. Sen kommer tjockhuvet som snodde fiskarna tebax med en lvl 28 royal kompis och de dödar mig! Har inte gjrot något åt saken, bara några levels till sen tar "vi" honom.

Btw, han var 34 royal. Jag var lvl 20, nu 22.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

Namn på dig då ? eller namn på pk:arna? Kanske kan hjälpa till

Permalänk
Medlem

tibia e det sämsta, lamaste och tråkigaste spel som finns!! det e det sämsta jag någonsin spelat!

Visa signatur

Windows i hate, Linux sux great!

Permalänk
Medlem

Ok, verkar som om du inte spelat det mer än nån timma och inte riktigt förståt vad det går ut på. Eller så har du helt enkelt dåliga erfarenheter från PA:s, PK:s etc. etc. Det är grymt kul när man väl kommer in i det, nya servers är det roligaste.

Permalänk
Medlem

Pherose: Antagligen för att du inte fattade vad spelet gick ut på, men självklart respekterar jag din åsikt om du nu verkligen spelat spelet mer än någon eller ett par timmar

Visa signatur

jag reserverar mig icke för felaktigheter i ovanstående inlägg citera för svar tack
Jag har en dator...

Permalänk
Medlem

Tantan har du spelat på någon annan värld innan? Hur länge har du spelat och vilka vocs har du testat?

Permalänk
Medlem

Tantan? Antar du menar mig isf? Jag har spelat på Hiberna och numer Titania, sj då? Jag har bara haft två st chars. bägge har varit knights, känns som detta är det mest allsidiga, skulle iofs kunna tänka mig att vara pallis men har aldrig blivit så, nu satsar jag att levla som en tok med min knight på titania för att kunna döda ALLA highlevels och ta över världen ensam....inte
Har väl spelar ca ett halvår tror jag, lite till och från, satt bara på 56k när jag började så de har blivit ganska mkt mer nu med fetband. Vilka världar har du chars. på då? Med i nån guild eller? vad heter du på Titania? jag heter Tanoir som sagt..

Visa signatur

Jag har en dator...

Permalänk
Medlem

Spelar på Valoria, har en level 38 royal paladin där... Nån annan swecare som spelar på Valoria?

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Avstängd

jag spelar på eternia med en 23 elite knigt sen har jag även en lvl 17 palla på hiberna

Permalänk
Medlem

har provat det.. men har inte riktigt fastnat för det då det känns så tidskrävande.. men det lilla jag kört var väl ok:)

Permalänk
VR-fantast

Har dom inte fått pisk av EA för all artwork som är stulen från Ultima7?

Permalänk
Medlem

Jag var en liten sorcerer och trodde att jag kunde spöa en drake själv.
Men men, så fick man sig ett par smällar och där låg man (You are dead).
Loosade knight armor, var mycket för min lvl då.
En kille messar mig och skriver att han lootat min kropp.
Gav han en utskällning och sen fick jag tillbaka allt.
--------------------------------------------------------
Men nu kan inte nån liten drake spöa mig längre

Visa signatur

Citera om du vill ha ett svar. Tack.

Permalänk
Medlem

way2go linux, vilken värld spelar du på?

Visa signatur

Jag har en dator...

Permalänk
Inaktiv

@Pherose, Haha sebbe din lilla sopa Bara för att du aldrig kommie över lvl 16.

Permalänk
Medlem

jag har spelat tibia i flera år, men nu lagt av. Det är Mycket tidskrävande!!!

Visa signatur

Doubleint.com - Webben har aldrig varit enklare.

Timesharing.se - En liten tjänst som löser ett stort problem.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Spelat sen hösten 98. Spelade Durham Elysion till level 86. Blev hackad, sålde gubben. Spelar inte mer.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Några vänner övertyga mig om att spela Tibia, efter lvl 8 så var det kul sa dom.

Lirade lite över lvl 8, avrundat på 13 timmar efter lvl:andet, nej det var inte alls kul. Tycker att spelet är värdelöst gjort, inget kul alls.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

ähh

larv

Permalänk
Medlem

Har spelat det, blev lvl 50 sen tyclte jag att det blev långtråkigt. Så just nu har jag ett uppehåll.

Spelet är helt ok men man blir less efter ett tag.

Permalänk
Medlem

Hmm now what you are saying polka, men det klart, finns få saker som gör mig så arg som att bli pk.ad över nån skit sak av nån tönt med 5lvls högre än mig, men som känner varenda jävla highlvl, och därigenom untouchable.
Däremot är ngt av det roligaste, iaf att titta på är att se en hel guild med typ lvl20 gå på nån riktig highlvl som betett sig illa sånt gör det värt att spela

Visa signatur

Jag har en dator...

Permalänk

Har ett uppehåll med spelandet nu....dessutom kan jag inte spela pågrund av telias 8000 tjänst.(disconnectas varje halvtimme på kvällen typ).

Spelar endast på antica för tillfället, funderar på att börja på azura...

har en

38 Royal
34 Elder
20 master

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tantanx
Tantan? Antar du menar mig isf? Jag har spelat på Hiberna och numer Titania, sj då? Jag har bara haft två st chars. bägge har varit knights, känns som detta är det mest allsidiga, skulle iofs kunna tänka mig att vara pallis men har aldrig blivit så, nu satsar jag att levla som en tok med min knight på titania för att kunna döda ALLA highlevels och ta över världen ensam....inte
Har väl spelar ca ett halvår tror jag, lite till och från, satt bara på 56k när jag började så de har blivit ganska mkt mer nu med fetband. Vilka världar har du chars. på då? Med i nån guild eller? vad heter du på Titania? jag heter Tanoir som sagt..

Hur kan du ha spelat i ett halvår om du bara spelat på hibernia och titania?

Permalänk
Medlem

Whoops, antar att jag inte spelat ett halvår isf...känns som det dock.....antagligen för att tiden känns så långsam på ett 56k eller nåt

Edit: Account information
Created: January 22, 2004, 6:06 pm
Jupp tydligen gick tiden långsammare med 56k...:D

Visa signatur

Jag har en dator...

Permalänk
Medlem

Tibia behöver en updatering snart, börjar bli tråkigt.
Själv är jag level 100 master sorcerer och är Gamemaster.

Permalänk
Inaktiv

Moranic, Namn och värld med han?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moranic
Tibia behöver en updatering snart, börjar bli tråkigt.
Själv är jag level 100 master sorcerer och är Gamemaster.

Hej Dalith

/me bor på cormaya

Visa signatur

.

Permalänk

Dalith ?

Kommer ihåg din dragonlord film....4sds

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tantanx
way2go linux, vilken värld spelar du på?

Secura och Premia för hela slanten

Visa signatur

Citera om du vill ha ett svar. Tack.