CS - Problem med +forward

Permalänk
Medlem

CS - Problem med +forward

Tjo..

För ca 1 vecka sen så slutade min framåtknapp på cs fungera. Först prövade jag binda en ny knapp, men det funkade inte.
Sen prövade jag starta om steam, fungerade inte.

Gick till configen och ändra, funkade inte.
Startade om datorn, funkade fortfarande inte!

Sen installerade jag om ALLT (HL, CS).

Connecta till en server och väntade förhoppningsfullt, men nej..det funkade inte!

Någon som har varit med om det? Eller vet hur man fixxar det.

Tacksam för svar!

ArA

Visa signatur

Data!
www.upl.se
P4 3.2 GHz Prescott E | ASUS P4C800E-Deluxe | Gainward 6800 256MB ULTRA | Tagan 480W | 1024 DDR | 160 GB S-ATA

Permalänk

Har aldrig hört talas om det förrut. Låter ju riktigt olustigt. Du får väl ta och backa istället då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamilton83
Har aldrig hört talas om det förrut. Låter ju riktigt olustigt. Du får väl ta och backa istället då.

Jag har gjort det i en vecka nu, jag börjar bli grym. Men det skulle vara skönt att få slippa det.

ArA

Visa signatur

Data!
www.upl.se
P4 3.2 GHz Prescott E | ASUS P4C800E-Deluxe | Gainward 6800 256MB ULTRA | Tagan 480W | 1024 DDR | 160 GB S-ATA

Permalänk
Medlem

Det där låter som ett mycket otroligt problem. Går du framåt med "W"?

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem

Ifall du går med "W", fungerar knappen i övrigt? I Windows?

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hocce
Ifall du går med "W", fungerar knappen i övrigt? I Windows?

Ja, knappen fungerar i Windows som du ser, även om jag bindar (bind "e" "+forward") så fungerar det inte.

Jag får tokdamp :S

ArA

Visa signatur

Data!
www.upl.se
P4 3.2 GHz Prescott E | ASUS P4C800E-Deluxe | Gainward 6800 256MB ULTRA | Tagan 480W | 1024 DDR | 160 GB S-ATA

Permalänk
Medlem

hmm, testa att skriva -forward i konsollen en gång. Det kanske kan vara något som har gjort så att du fått in +forward, vilket avslutas med -forward.

Antagligen så kommer det inte hjälpa, då cfg'n borde ju vara helt ny nu när du har installerat om allt. Men kan kanske vara värt ett försök iaf.

Testa att köra en "bind w" för att se vad som dyker upp. Testa också att binda genom menyerna.

Låter ju onekligen som ett jobbigt problem, de kan inte vara någon av dina vänner som har busat lite med din dator?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Defult controls i options. testa med det.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Inaktiv

Testa med att byta spelsmak.

Permalänk
Medlem

Jag hade detta problem som uppkom då jag bytte från GeForce 3 till Radeon 9800. För mig fungerade det att gå framåt ibland men det gick otroligt långsamt.

Det löste sig när jag tog bort en annan funktion jag på shift-tangenten. Skumt men det hjälpte.

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Avstängd

hahaha. kul spel. byt tngb, dator, lira riktiga spel istället.

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X290v
Testa med att byta spelsmak.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Underbarnet
hahaha. kul spel. byt tngb, dator, lira riktiga spel istället.

Väldigt viktiga och nödvändiga inlägg. Om ni inte ens vill hjälpa grabben är det väl onödigt att skriva i tråden?

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Avstängd

okej. testa med att öppna .cfg filen för dina binds. där kommer det vara tomt på "forward" ändra den till "å" eller vad fan du vill. sen kommer det funka

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk
Medlem

format C: funkar alltid som nödutgång, oavsett spel/program eller windowsproblem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Underbarnet
hahaha. kul spel. byt tngb, dator, lira riktiga spel istället.

Så totalt onödigt att skiva så! Man spelar det spel man gillar. det är sådana inlägg som får mig att fundera om det är värt att vara medlem i sweclockers.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Jag är tacksam för alla tips och råd, men inga av de har funkat.. hmzz..

Nej mina kompisar har inte fixxat med min dator.

Får väll köpa nytt HL, gah..

ArA

Visa signatur

Data!
www.upl.se
P4 3.2 GHz Prescott E | ASUS P4C800E-Deluxe | Gainward 6800 256MB ULTRA | Tagan 480W | 1024 DDR | 160 GB S-ATA

Permalänk
Hedersmedlem

Köpa nytt kommer självklart inte hjälpa om inte installera om hjälper.. Det har väl inte blivit fel på skivan?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Avstängd

ja...
som det sas innan

1. Prova med default controls.
2. öppna config filen och ändra

hoppas det löser sig... låter inte så jävla kul o backa

Permalänk
Medlem

Ta bort config.cfg och userconfig.cfg sen går du in och ställer in allt igen, då borde det fungera.