Permalänk
Medlem

Orsakat av virus?

Vad tusan är detta? Detta kommer upp lite då och då... Ibland försvinner det under tiden jag virusskannar och ibland av sig självt. Fattar ingenting =/ Grejen är dessutom att "slingan" på bilden flimrar.

Visa signatur

1 [AsRock ION 330HT-BD]
2 [MacBook][C2D 2.0 GHz][2x1024 MB Ram][100 GB Hdd][OS X Leopard]

Permalänk

Jag ser inte ditt problem men? Du pekar på webbläsaren, och den stänger du genom att klicka på krysset längst upp till höger.... [X] Eller så är det väll skärmen som är på väg och gå paj, du skriver ju själv att den flimmrar, kan iofs vara grafikkortet med, men dom brukar hålla längre än skärmarna.

Visa signatur

Amd 64 Powwa!

Permalänk
Medlem

Shit va skumt... Så då syns inte "slingan" med flimmer för er andra? För det är ju givetvis inte browsern jag pekar på. För mig syns flimmerslingan både på skrivbordet och på bilden ovan, även när jag flyttar runt bilden på skrivbordet...

Tvivlar på att det är skärmen, det får inte vara den!

Här är en ny bild tagen med min digitalkamera.

Jag har dessutom märkt att datorn blir satans mycket slöare under tiden som detta fenomen försigår. Därför tror jag ännu mer på att det handlar om ett virus.

EDIT: Har nu gjort en systemåterställning - igen - som förra gången. Nu, som då, försvann problemet. Men det kom ju tillbaks idag, så varför inte igen? Men man kan väl åtminstone ta bort skärmen som misstänkt nu.

Visa signatur

1 [AsRock ION 330HT-BD]
2 [MacBook][C2D 2.0 GHz][2x1024 MB Ram][100 GB Hdd][OS X Leopard]

Permalänk

du har kanske fel uppdateringsfrekvens på skärmen, eller fel upplösning, eller fel mhz....kolla att ändra detta, ett i taget, och se om det hjälper.

Permalänk
Medlem

Skärmen har blivit smittad av virus kanske?
cp fel säger jag. kolla ifall problemet finns kvar i felsäkert läge

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Uppdateringsfrekvensen är korrekt, så inga problem där...

Jag lekte lite med kontrasten och brightness på skärmen och då flyttades flimmerslingan sig efter ett speciellt färgnyansmönster =/ Men så fort jag gjort en systemåterställning så försvann problemet...

Det verkar som problemet "angriper" speciella färgnyanser (?), men det är trots allt inte skärmen som är problemet (eftersom systemåterställningen löste problemet).

Fattar verkligen ingenting! Har testat virusscan med F-secure och ett antal virusscans online - hittar absolut ingenting.

EDIT: Hehe... Fattar varför reaktionen blev som den blev på första bilden, nu ser inte jag någonting heller...

Visa signatur

1 [AsRock ION 330HT-BD]
2 [MacBook][C2D 2.0 GHz][2x1024 MB Ram][100 GB Hdd][OS X Leopard]