Permalänk

Högtalarsystem

Hejsan vet ej om denna tråd är ute och flyger men jag hoppas att jag planterat den rätt.

JO jag känner att mina två högtalare och bas inte räcker till när jag spränger rummet med Led Zeppelin. Så nu tänker jag införskaffa mig ett riktigt dånande system. Gärna 7:1 smaskens,

Dock så är inte ekonomin att leka med. Cirkus 2500 :O. Om någon kommer fram med ett riktigt bra system och över budgeten kan jag givetvis vänta. Men men.

Hjälp mig gärna. Jag vill verkligen ta ut allt ur musiken Okej nu kanske jag överdriver mycket men som sagt.

PS. Surround är ett faktum

Edit. Detta hittade jag själv. Jag tycker det ser rent sagt überbra. Men jag vet inte så mycket så jag tar mer än gärna emot kritik

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=120862&s=sc
Pris: kr 1.189:-

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=119617&s=sc
Pris: kr 1.240:-

Total: 2429.26

Va tycks?

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Medlem

Det fungerar säkert prima, men jag skulle nog inte tåla att sitta i rummet om du försöker spränga det med det systemet.

Jag anser att man behöver en riktig förstärkare och riktiga högtalare för att få bra ljud. Dock så vill jag påpeka att datorhögtalare många gånger kan vara ett förträfligt alternativ på grund av priset.

Du kanske kan nöja dig med 5.1 och kanske hitta ett billigare ljudkort och dyrare högtalare? Har inte kollat så jag vet ej.

Edit:
Kanske ta något billigt 5.1 system med högtalare och förstärkare från t.ex. netonnet? Kan du koppla in tv och dvd utan problem, om du nu vill det. Tyvär så kan jag inte säga något om hur bra deras billiga system är. Men men, det beror helt på vad du ska ha systemet till

Permalänk

Ja till datorn dåra. Spela spel och dunka musik :P. Men som sagt det där om 5.1
istället har slått mig :D. jo även fast jag vill dunka skiten ur musiken så vill jag inte dö. Mitt rum är nu ska vi siii. 12m2 :D.. Som sagt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

du kommer inte kunna dunka högt för 2000:- ledsen o säga det, en dunka dunka bas kostar ca 3000:- så där e budgeten sprängd bara på basen. Det är då HiFi syuff. Att ha dator system har ja skräck från, gillar ja inte alls.

Bastanta golv högtalare, subb, sen en center, 2 bak o en förstärkare, så har du ditt lilla paket.

Köp heldre sunkigt HiFi än någorlunda dator högtalare, om du vill dunka dunka led

Permalänk

Jo men som sagt jag övderdriver alltid. Jag är inte så kräsen. Jag kan dunka med mina två högtalare och bas. Det är bara det att jag vill testa på detta med surround och så. Men kan man koppla en vanlig Hifi till Datorn då?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk

hehe fråga inte mig. Det är inte jag som är Experten. Men det ser väl bra ut.
Är det där bra grejjor da?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Personligen skulle jag hellre köpa M-Audio Revolution 7.1-kortet istället för
ett Creative. Finns att köpa på www.inetdata.se.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

mkt bra förslag! skulle kört på det!

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk

Okej, Då har jag vell bara en fråga kvar.
Vad är skillnaden på Retail och Bulk

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej
Retail är med den förpackningen som är på bilden med Cd skivor Manualer osv.
Bulk är själva Kortet bara, i en ESD påse typ.

Jag kör med:

Creative Audigy Plantium (5.1)
Creative Inspire 6700 (6.1)
Högtalarna mixar upp ljudet till 6.1 jag får bättre ljud än polaren får med sitt LG hemmabio system för ca 5000Kr.

Jag är mycket nöjd.
Ska köpa Riktigt fett Hemmabio anlägning till vardagsrummet snart.
Budget: 10000Kr endast förstärkare och högtalare.
Sen projje då 14000Kr
Kablar: 2000Kr
de blir en del hihi

Visa signatur
Permalänk

Jaa du har pengarna iaf suck. Varför kunde man inte bara vara stenrik.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elov
Hej
Retail är med den förpackningen som är på bilden med Cd skivor Manualer osv.
Bulk är själva Kortet bara, i en ESD påse typ.

Jag kör med:

Creative Audigy Plantium (5.1)
Creative Inspire 6700 (6.1)
Högtalarna mixar upp ljudet till 6.1 jag får bättre ljud än polaren får med sitt LG hemmabio system för ca 5000Kr.

Jag är mycket nöjd.
Ska köpa Riktigt fett Hemmabio anlägning till vardagsrummet snart.
Budget: 10000Kr endast förstärkare och högtalare.
Sen projje då 14000Kr
Kablar: 2000Kr
de blir en del hihi

Kablar för 2000:- när du "bara" lägger 10.000 på förstärkare + högtalare anser jag som onödig utgift.

Permalänk
Medlem

illafal satsa inte på klent 7.1 ta istellet ett kraftigar 5.1 för samma pris. vi har en hemmabio för 25000 det går ju inte jämföra grejjerna, men i mitt rum har jag ett creative 5.1 o ett audigy kort prima ljud till spel o lite musik! iallf

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Personligen skulle jag hellre köpa M-Audio Revolution 7.1-kortet istället för ett Creative. Finns att köpa på www.inetdata.se.

Lyssna på den här pojken

Vill du ha ett välljudande musik- och filmljudkort som inte låter helt förkastligt i spel så är ett M-Audio Revolution 7.1 enda vettiga valet.