Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis

Med tanke på att chassit inte är hemma hos mig så blir det nog lite svårt

får väl vänta som resten

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem

Jag säger bara att byggandet börgar imorrn (måndag). vi måste ju borra nitar o saker. ordern e inte skickad än men jag hoppas den skickas imorrn. vilket innebär att d kommer tidigast på onsdag eftersom man bor söder om gävle.

+ ni som undrar så är det min dator
+ tack för komentarerna

Permalänk
Medlem

Tusan, pumparna är slut på overclockers.se
När vi ringde och frågade sa dem att de förhoppningsvis kommer på måndag nästa vecka, alltså har vi dem förhoppningsvis på onsdag, så projektet kommer ligga på is i en vecka nu =/

Permalänk

Damit.................

Visa signatur

|MacBook 1.83 | 60 gb | 1024 ram| iPod Shuffle G2 | Iphone
Medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare. För att gå med, lägg till detta i din signatur.

Permalänk
Medlem

***Stor uppdatering***

Vattenkylningen har äntligen kommit!
Ta vårt tips: Köp aldrig på overclockers.se. Först tog det flera veckor innan vi fick våra prylar. Sen visade det sig att vattentankarnas pluggar och nipplar var inkompletta. Ena tanken hade inte ens en påse med tillbehör (!) Och den andra tanken saknade tre pluggar. När vi äntligen fick dem så hade dem packat en packning för lite!

Såhär ser skönheterna ut:

2 st Eheim 1048 pumpar
2 st DangerDen vattentankar
2 st Black Ice Extreme II radiatorer
4 st titan 122mm (!) fläktar
1 st DangerDen RBX amd64
1 st Dtek WhiteWater
2 st DD Maze4 NB
2 st DD Maze4 GPU
6 meter tygonslang
30 st slangklämmor
2 st 30ml WaterWetter
2 st pumpreläer

Vi började med att fixa en plats för anslutning av pumpen. Den fick placeras rakt under nätagget:

Dags att borra upp nitarna

Radiatorhål

Min är den blåa

Resultatet:

Om någon undrar så håller vi på att bygga i båda våra lådor
Svart med AMD-reklam - bIImm3r:s
Blå utan någon "temamodd" - min

Dock ska jag gravera in en animefigur på ett nytt plexiglas och limma fast det på mitt originalfönster, men det är ett annat/senare projekt

Mer uppdateringar kommer imorgon!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mod_Mannen
Och andra har gjort såhär.

Fan va nice chassi!

Visa signatur

Det var en gång en mod-sugen liten krabat som hette.....

Permalänk
Medlem
Permalänk

(Man får inte skriva 2 irad men den förra var en Citering eller vad det heter. - Citat)

Det var ett par nasty repor på den blåa överdelen, eller är det bara spegling från någon lampe eller blixt?

Visa signatur

Det var en gång en mod-sugen liten krabat som hette.....

Permalänk
Medlem

du skrev dom inte i rad
hahaha mitt inlägg kom upp nån sec efter ditt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av palladin_91
(Man får inte skriva 2 irad men den förra var en Citering eller vad det heter. - Citat)

Det var ett par nasty repor på den blåa överdelen, eller är det bara spegling från någon lampe eller blixt?

http://gpo.mine.nu/public/amdmod/042.jpg

Nej, det är en olycka från DH winter 02 när en viss dumbom la sin dator på min när jag gick och hämtade min skärm. Hårdplastfötter på metallicfärg... aj

Permalänk

Va... har du inte klarlack på metallicfärgen? =O

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Medlem

_RIKTIGT_ läckra grejer, jag är också ett AMD-freak, men har en p4 :(, känner mig inte rik nog att köpa ny mammaplatta o processor och allt vad det ska heta.

Visa signatur

Intel Core i7-9700K @ 5Ghz
Asus GeForce ROG Strix RTX 3090 OC

Permalänk
Medlem

fan vad najs.. mer bilder

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk
Medlem

***Uppdatering***

Alla vattenblock har nu planslipats. Jag planslipade mina egna block "i smyg" för någon vecka sen, så dem har jag inga bilder på

Ena vattenkylningen är nu ikopplad och ska testköras något dygn
Den andra (min) har stått på under natten och är snart "läckagefri"

Permalänk
Medlem

Ahh, jäklar vad nice hoppas det inte läcker eller nåt nu.. bra jobbat
ska bli grymt å se om ni får nå fina temperaturer på grejerna sen ;D

Visa signatur

Intel Dual Core E5200 2.5ghz | ASUS p5b | RADEON HD4850 | 4gb Kingstonram | 520gb HDD | HIPER 435W

Permalänk

Ser snyggt ut, hoppas vi får se några imponerande klockresultat sen då!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkAliz
du skrev dom inte i rad
hahaha mitt inlägg kom upp nån sec efter ditt

Jajaja.. Nu ska du va tyst

Visa signatur

Det var en gång en mod-sugen liten krabat som hette.....

Permalänk

Är det verkligen optimalt att köra genom GPU och NB innan CPU'n? trodde man ville ha så kallt vatten som möjligt på CPU'n

Permalänk

Diggar bilden me vattnet i tanken, har alltid tänkt, va ballt d vade vart om man hade inlopp i tanken på ovanvåningen å utlopp under, så d hade runnit som ett vattenfall tyvärr så går inte d då man skulle behöva massa onödig luft i systemet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TimeWalker
Är det verkligen optimalt att köra genom GPU och NB innan CPU'n? trodde man ville ha så kallt vatten som möjligt på CPU'n

Ordningen är obetydlig. Vattnet värms upp så lite av att den passerar ett block.

Står i kylning-faq:en faktiskt

Citat:

vilken följd ska radiatorn vattenblock mm vara i?

Det är en myt att det är viktigt i vilken ordning grejorna sitter i. Ett räknexempel ger: en pump pumpar 12l/min genom systemet, det är 0.2liter/sek. en athlon TB 1400 avger 72watt. det krävs 4.2watt för att värma 1gram vatten 1grad på 1 sek. (72/4.2)/200 = 0.0857*. mao, vattnet är ~0.1 grad varmare efter blocket än före.
Sätt delarna så att de sitter bäst i lådan.

Thakrillo: Det tänkte jag också på
Men det blir ju som sagt så mycket luft i systemet, så om man lutar datorn en aning så flyger all luft upp i radiatorn =/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis

Thakrillo: Det tänkte jag också på
Men det blir ju som sagt så mycket luft i systemet, så om man lutar datorn en aning så flyger all luft upp i radiatorn =/

har ni fixat båda datorerna, annars så fyll inte ena tanken gör så d blir ett "vattenfall" å knäpp några bilder, skulle vara kul å se hur det ser ut....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
har ni fixat båda datorerna, annars så fyll inte ena tanken gör så d blir ett "vattenfall" å knäpp några bilder, skulle vara kul å se hur det ser ut....

Båda tankarna är fyllda nu. Men när min polares datordelar kommer så ska vi ju tömma hans system och hälla i vatten med waterwetter. Då ska jag nog se till och ta några bilder på ett "vattenfall"

Permalänk
Medlem

Olycka!

Flaskis vita ccfl-rör har gått sönder!

han e klantig eftersom han kände röret under armbågen men ändå så la han mer vikt på den så den pajjajajajaajjaa den

Vit var den också så den är inte så lätt att få tag på

Permalänk
Avstängd

Ser ju as snyggt ut lads, keep up the magnificent work!

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem

Ja, snyggt arbete men det tar upp en massa plats på golvet...

Visa signatur

Sometimes you have to kill the spider to save the butterfly.

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att du/ni är mycket duktiga med dremeln

sedan skulle jag vilja be om en närbild på det frostade plexit om det går för sig, jag funderar nämligen på att testa frostning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

***Uppdatering***
Jobb blev det en massa av igår

Så här långt har vi kommit:

Min dator är "upp and running" med en cputemp på 35 grader idle @ 2,4 ghz (192*12,5) och grafikkortet på 460/388
Först några bilder på min skönhet:

Och här några bilder på polarens dator.
Inga stora saker fixades. Vi monterade in fläktarna, det gröna lysröret och kopplade in relät till vattenpumpen

Detta är även alla sex (6) vattenblockförpackningar

Inget mer arbete förens hans datordelar har kommit, vilket lär bli tidigast tisdag, senast.... vem vet?

Permalänk
Medlem

mkt najs flaskis hoppas vi får se mer bilder när dem e helt klara

Permalänk
Medlem

fy fan va nice, jag blir sugen på att ta fram vinkelslipen nu ;D

Visa signatur
Permalänk
Medlem

var är bäst att sätta lys röret? och sen e det frostat plexi som du har i fronten?