Permalänk
Medlem

Visst blir man?

En fråga till någon som kan. Min polares RBX-block mår riktigt dåligt. Det blev nämligen så att efter provkörningen av hans vattenkylning så lät vi den vara i ett par veckor. Då fanns det bara dest. vatten i systemet. Det som nu har hänt är att ytan på rbx-blocket fått en brun "beläggning". Det ännu konstigare är att det bara blivit sån beläggning på cpu-blocket. nb-blocket och gfx-blocket ser helt prima ut.
Någon som vet varför detta har hänt och hur man kan rengöra den?

Permalänk
Medlem

Flaskis, måste bara fråga.. mitt koolance EXOS system ligger på posten, och jag såg att det följde med något som hette " "Liquid coolant"-koncentrat " .. ska man köpa destillerat vatten på macken och sen hälla i ? :S .. har inte en aning (ska lägga upp bilder senare )

Visa signatur

jag dansar inte, och om jag mot all förmodan nu skulle ta ett par danssteg är det enbart för att jag vinglar mot baren! - Muff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cornelii
Om du orkar Flaskis, jag köper ett sånt chassi direkt! Tala om vad det kostar med vattenkylning och hela baletten! Det ser ut som ett Chieftec chassi. Kolla tråden "Moddning som affärsidé"...ni är som gjorda för den idén..tänk att ha ett chassi som ee vackert istället för grått som mitt är nu! Kan man ha fiskar i tanken

Klart man kan ha fiskar! Kör inte prescott bara, då får du fisksoppa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Klart man kan ha fiskar! Kör inte prescott bara, då får du fisksoppa.

hehe, fyndigt...

Permalänk

Ser bra ut!

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

Danke

Har några fler bilder på polarens dator när det är ihopplockat. Dock har han inte fått sitt grafikkort än, så han lånade ett gammalt geforce2 mx200 pci-kort av mig

Snacka om flaskhals

Bilderna kommer hursomhelst ikväll. Nu blir det Tokyo style in Stockholm

Permalänk
Medlem

Förlåt..
Måste bara fråga..
E projektet nerlagt?
Eller kommer fler bilder?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nedlaggt och nedlaggt. Det är ju i princip klart förutom att hans grafikkort ännu inte kommit =/
Eller jag vet inte, ska ner till honom (han går på BTH) nästa helg och hälsa på. Får se hur datorn mår

Permalänk
Medlem

Okej..
har inte orkat läsa genom alla inlägg, mest kollat på bilder..
Men, skulle man inte kunna ta med den på LAN och begära sponsring från AMD?
Reklampelare menar jag..
Finns ju alltid lite pengar att tjäna..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaqZ
Okej..
har inte orkat läsa genom alla inlägg, mest kollat på bilder..
Men, skulle man inte kunna ta med den på LAN och begära sponsring från AMD?
Reklampelare menar jag..
Finns ju alltid lite pengar att tjäna..

Då skulle alla försöka såga ut så många olika loggor som möjligt, och alla chassin skulle se ut som schweizerostar

Permalänk
Medlem

Jag e helt frustrerad.... Får aldrig mitt grafikkort känns det som. Beställde det i juni nu är det oktober. Hur lång tid får det ta? (falskmarknadsföring) Så om någon kunde bygga ett x800xt-pe te mig så blir jag lycklig. men men d väll bara att vänta. hafft så mkt problem med leveranser under denna tid jag byggt dator så jag bryr mig inte snart. Men ni som vill se fler bilder på på bygget får vänta ett tag till.

Permalänk
Avstängd

Jäklar va avis man är på dina modifikationer! Älskar dina verk!

Snyggt, keep up the good work man!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

Ja nu har grafikkortet kommit. MYCKET GLAD =D
Men ni får typ vänta en vecka på lite bilder för att jag
orkar just inte nu att trycka på vatten kylningen på kortet.
jag har fått ett Sapphire x800xt pe kort detta ska clokas till
den mån det går "~max3 moderkort". ja så resten kommer
upp snart som sagt.

Permalänk
Medlem

Ja, vem kommer ner till dig om en vecka?

Permalänk
Medlem

1: Jag orkar inte läsa hela tråden.
2: Coolt!
3: Vad är detta för fläktar: http://gpo.mine.nu/public/amdmod/057.jpg Var kan man köpa dom, är det vanliga 120mm? Letar efter 2 silvriga snygga till ett en mod jag gör nämligen.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är detta ren alu, eller målad plast?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Det är ren aluminium. Har två sånna fläktar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ramen är alu men själva fläcktarna är "silver" målad plast på titan (120mm) ~122mm... om de inte har ändrat d. Vi fick borra o fräsa lite i fläcktarna fört för att få i skruvoch för att få dem att passa, de va för stora samt så kan man nog hitta tystare fläcktar om man kör 7v.

Flaskis du får ta och komma nu.

Permalänk

wow denna tråden läste jag för evigheter sen

Permalänk

Ehumm , ingen färg i slangarna , jag kan fixa bild på hur mina ser ut ... farsan har skum färg på jobbet som är oerhört kocentrerad ... jag kan sponsra med lite sånt om ni vill ha ... finns grön blå gul röd osv...

Visa signatur

shuddLe is teh shidd

Permalänk
Medlem

Kom in sent i tråden, men jag måste säga att det verkar bli riktigt snyggt.
Går själv i liknande funderingar på att såga ut en logga i mitt PC60.
Ingen som tänkt på dessa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akira_san
wow denna tråden läste jag för evigheter sen

Jo, denna tråd föddes ju bara dagen efter du blev reggad

Titta jag kan också vara spydig! Belöna mig!

Baron: Haha, får hoppas man inte får några amd-gubbar jagandes efter sig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Jo, denna tråd föddes ju bara dagen efter du blev reggad

Titta jag kan också vara spydig! Belöna mig!

Baron: Haha, får hoppas man inte får några amd-gubbar jagandes efter sig

Minst sagt
Får se om jag kör med en orginallogga eller om jag bara kör märket, om det nu går för sig...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Jo, denna tråd föddes ju bara dagen efter du blev reggad

Titta jag kan också vara spydig! Belöna mig!

Baron: Haha, får hoppas man inte får några amd-gubbar jagandes efter sig

ahhh minnen ;>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
1: Jag orkar inte läsa hela tråden.
2: Coolt!
3: Vad är detta för fläktar: http://gpo.mine.nu/public/amdmod/057.jpg Var kan man köpa dom, är det vanliga 120mm? Letar efter 2 silvriga snygga till ett en mod jag gör nämligen.

1. Latmask
2. Tackar
3. Det är Titan 122 mm aluminiumfläktar (observera 122. Detta gjorde att vi blev tvungna att borra upp skruvhålen i fläktarna så de kunde få plats bredvid varandra i radiatorn )
Jag tycker de ser riktigt snygga ut när de snurrar på ovansidan av chassit. Ger ett "AC-intryck" liknande sånna fläktar man ser utanför butikernas kyllokaler

Permalänk
Medlem

10/10

Visa signatur

AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz(Newcastle) | ASUS A8V Deluxe | Western Digital Caviar 80GB |Leadtek GeForce 6800GT 256MB | 1024MB PC3200 Corsair VS |

Permalänk

Någon som har gjort likadant i ett DX? Skulle vara JÄVULST intresserad av svar angående det =), Finaste jag sett på Länge Kan man få det?

Permalänk

Blev det inga bilder BIImm3r?

Bli nu inte sura för att jag drar upp denna tråden, men ja vill se, å d vill nog fler folk

Permalänk
Medlem

tänkte på en sak kan man inte ha nån färgad olja som e av typen lavalampa (är väl vax i dom) men som flyter runt i systemet hade varit coolt
o uv känsligt hehe

Visa signatur