Vad har Webbhallen.se för rykte?

Permalänk
Avstängd

Litar mer på Webbhallen än min morsa

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd

Webhallen e helt klart en grym nätaffär. Har handlat spel, konsoler m.m för cirka 30000:- av dom. Har alltid fåt suverän hjälp av deras support etc. En gång fick jag ingen cd key med ett spel jag bestält, ringde till dom och dom mailad en ny cd key till mig direkt.

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk

webbhallen är bra... 10/10
jag har aldrig haft några problem när jag beställt därifrån.

Permalänk

Bästa butiken jag vet, eftersom jag bor i sthlm har jag bara att gå dit och hämta ut varorna, har aldrig strulat och de är väldigt hjälpsamma och trevliga. Bland de billigare och med ett stort sortiment har dom oxå. Enda negativa är väl att det kan vara köer på nära en halvtimme vissa dagar...

Permalänk
Medlem

de gånger jag beställt har saker kommit fram snabbt och enkelt. inget trasigt eller annat har strulat än så länge.

Permalänk
Medlem

Webhallen ägar allt och alla! punkt, dom har ÖPPET KÖP!!!!!:D:D:D:D

Visa signatur

[Abit KN8 SLi] [AMD64 Winchester 3200+@2400mhz] [2x512 KHX 2,5-3-3-7] [XFX 7800 GT@450/1100] [Tagan 480W] [X-fi XtremeMusic]

Permalänk
Medlem

Kassa personalen är väl aningen introverta , men det var ju ett tag sen man va där. Ja man får sin hd i en antistatpåse , trodde jag skulle få pröjsa mer när jag bad om en till påse. Jorå ibland klickar det ju på beställningarna, utlovad vara finns inte när man kommmer till butik. Hygglig butik inget annat , ungf som mycom.

PS. Verkar som om det finns webhalls groupies här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piolek
...........
Sen att han blir sur och otrevlig tycker jag bara att det är sorgligt, han borde ta sig en funderare över om han verkligen är rätt man att jobba i en butik.
Kan tillägga att butiken har sjunkit ganska mycket i mina ögon efter denna episod.

Kan inte annat än hålla med. Jag läser mest runt här på swec och orkar inte skriva så mkt. Sällan gnäller jag på folk / butiker men varför jag klankar ner på webhallen nu är för att de jag har haft kontakt med där inte har nått att göra i ett serviceyrke än mindre än datoraffär.

1. kollar hemsidan, hittar ett chassi, i lager - fler än 10st

åker ner typ 1-2 timmar senare, inga chassin i lager, frågar om dom har sålt 10st på 2 timmar, nej det är fel med lagersaldot på hemsidan.

EFTERSOM dom nu inte ens lyckas koda sitt saldosystem så borde dom inte ha ett. Sen tycker jag att jag borde ha blivit erbjuden nästa chassi till samma pris (kosta mig iofs bara 100:- mer men det är mer än principsak, dom som har gjort fel).

2. saldot var fel även på ett spel som skulle köpas. snorungen bakom disken var allmänt otrevlig. max 16 bast. LÄTT en cs-kiddie som tror han är sååå elajjt för han jobbar i datoraffär & kanske får lite rabatt på nya grejor så han kan få 100fps+ i camperstrike.

hur som helst så hade dom lovat leverans inom en vecka, en vecka senare hade det fortfarande inte kommit någe spel, dock stod det "ej i lager" på hemsidan, yeah baaaby
inte för att det spelar nån roll men bara grejen att ungen sitter och "lovar" saker han uppenbarligen inte har koll på. bättre att bara säga "jag vet inte när leveransen kommer"

3. jag och polarn tjackar ram, ska ha vanligt ddr. självklart tror man att killen i kassan vet vad han håller på med så vi plockade inte upp minnet ur påsen han hade packat. när vi väl kom hem hade vi fått sdram istället, iofs dubbelt så dyrt men orka hålla på att kränga det beggat för att tjäna cäsh, vi var lacka över att inte kunna använda datorn vi skulle ha ram:et till.

haha fan sitter å garvar själv nu åt cskiddiedelen i #2, fan längesen jag skrev nått så roande

fan saknar skribofont, och killen med hästsvansen. satan han hade koll på exakt precis allting. men men, dom klarade väl antagligen inte konkurrensen från internetbutikerna :/

och nu kanske ni undrar varför jag går tillbaks till butiken om och om igen?
hade gärna handlat allt från komplett men ska man antingen ha ett chassi som väger, eller bara en sak som ett ram, så blir det ju onödigt dyrt med leverans. samt att det blir väntetid & risk för fraktskador.

aja lycka till!

Permalänk

bra butik men beställ ej om varan inte finns i lager, ex min digitalkameras leveransdatum sköts upp ett flertal gånger.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piolek
Hmm har handlat där flera gånger senast idag var skitkul, skulle ha en Wireless Intellimouse Explorer Blue Moon för 299:-, killen bakom disk sprang iväg för att hämta den kom tillbaka med en och sa att den färgen jag vill ha var slut men han hade en annan färg kvar.
-"Visst".
Tänkte jag, samma sak ju, först när jag titta på kvittot så såg jag att den andra musen kostade 429:- !?!?!?
Så jag vände och sa till killen att jag tänker inte betala 130:-spänn mera för samma mus i samma förpackning bara för att det är annan färg på den.
Då blev killen lite små otrevlig och kinkig upplevde jag det som fick jag höra
"- Du gör som du vill och du får den inte billigare minsann."
med ganska otrevlig ton.
Tyckte att killen i disken borde åtminstonde haft fantasi nog att berätta för mig att den andra musen kostade så pass mycket mera, jag menar det var knappt så att det var en 10:- emellan.
Sen att han blir sur och otrevlig tycker jag bara att det är sorgligt, han borde ta sig en funderare över om han verkligen är rätt man att jobba i en butik.
Kan tillägga att butiken har sjunkit ganska mycket i mina ögon efter denna episod.

Ställ dig själv i en butik med en uppsjö av kunder och försök när en kund sedan klagar så kommer du garanterat vara sur som en jävla kaktus. Jag vet

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

DjRaven: Jag jobbar sedan 3 år tillbaka i en butik och jag vet precis hur det är med stress, långa arbetsdagar, sena lucher, missnöjda kunder osv.

Killen hade tur att jag är normal och påpekade det ganska snällt, jag vet ju själv vilka idioter det kan komma ibland.
Det jag blir jag irriterad över är att han blev sur för att jag upptäckte hans lilla "kupp", han bad inte ens om ursäkt, utan blev bara dryg och otrevlig....

Visa signatur

Bekämpa alkoholismen! Drick mera så det blir mindre över till andra!

Permalänk
Medlem

Har handlat flera gånger på webbhallen och det som är de stora fördelarna med dem är ju att de har ett stort utbud och bra priser.

Personalen är det väl lite si och så med, så länge man säger till vad det är man ska ha så brukar det inte bli några problem. Köpte en 17" tft där och var osäker på om DVI-kabel låg med, men det var inga problem att öppna och kolla. Vid annat tillfälle tog det femton minuter att hämta ett moderkort och en CD-brännare. Beror helt och hållet på vem man träffar i butiken, några av "kidsen" är lite för oerfarna av butiksjobbet känns det som. Det verkar ibland som om attityden är att "det suger att stå bakom kassan, men jag får ju rabatt"....

Jobbar också i butik sen tre år och vet exakt hur det är med dryga, jobbiga kunder (ofta killar som ser ut som bleka swecare) som verkligen går in för att jävlas ("Vad är det för skillnad på Samsungs ljudchip för polyfona ringsignaler och SonyEricssons?" "Jag vet faktiskt inte det." "Gud vad dåligt, har du ingen produktkunskap?") och att alltid hålla en glad och trevlig min utåt. Brukar nöja mig med att mumla "jävla satans idiot" när sagda dumpucko har gått. Alla är vi mänskliga, men det behöver inte kunden veta, eller hur?

Sen måste jag bara påpeka att Webbhallens anställda kanske inte borde överreagera och göra inlägg i en tråd som diskuterar hur Webbhallen är som serviceställe och säga att de jobbar där? Du är ju faktiskt representant för ditt företag om du tar på dig den rollen även på fritiden.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Webhallen är bra. Jag har beställt thief 1 & 2 och min everglide giganta optical därifrån. Fick beställningarna ett par dagar senare, alldrig några problem

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem

tycker det är en bra och billig affär om man blir betjänad av rätt person (dem som jobbat där ett tag)

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Webhallen är väldigt bra .. beställt många saker av dem och alltid fått sakerna snabbt/smärtfritt och billigt.

Deras betalnings sätt är jättebra enligt mig

Permalänk
Medlem

Jag är helnöjd har beställt massor via nätet och supporten via mail är relativt snabb.
Dock packade de gamla PSONE spel lite dåligt då jag fått fixa fram nya fodral till nästan alla spel jag beställt.

Men det är petitesser.

för mig får de en 8 av 10 då jag favoriserar importsidor.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olofson
Har beställt ett gäng spel därifrån, men hade inget vidare flyt... Lade en beställning i söndags, och en till på måndag förmiddag. (Kom på att jag skulle ha Richard Burns Rally - och så plöjde jag igenom listan med budgetspel - nyutgåvor av gamla hits och sånt - och hittade lite där när jag ändå höll på.) *Allt* jag beställde skulle finnas i lager. Beställde som företagspaket till farsans företag. (Annars behagar inte brevbäraren köra ut hit.)

Fick första paketet idag - två dagar senare än väntat. Ett spel restat. (Givetvis grundspelet till en expansion som jag också beställde - så den kan jag inte använda än. *hehe*)

Det andra paketet skulle ha skickats igår enligt Webhallen, men det har inte kommit längre än till uppsamlingsstationen nu, ca ett och ett halvt dygn efter att paketet skulle ha lämnats in...

Jag misstänker att det huvudsakligen är Posten som dummar sig nu. Min MX1000 och ett par DECT-telefoner jag beställt kom också ett par dagar senare än de borde gjort. Tidigare så har sakerna *alltid* kommit dagen efter, iaf från Dustin, Farnell och några andra seriösa företag.

Dustin kan jag förresten rekommendera om man ska ha nåt snabbt och utan krångel. Vi har beställt grejer för närmare hundra papp därifrån de senaste åren, och det har även blivit nån retur och nån garantigrej, och det har *aldrig* varit några problem. Har t o m fått ett flertal beställningar fraktfritt i samband med restade artiklar, tilläggsbeställningar och sånt.

Flytta närmare stan? jag får aldrig mina saker dagen efter då det tar tid för posten att skicka ut sina avier men men e man smart så tar man kolli-nr å så går man till posten ändå.Men det har kanske inte ni lant människor kommit på än?

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk

Av vad jag hört, jättebra.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Webhallen är bra

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onlytobbe
bra butik men beställ ej om varan inte finns i lager, ex min digitalkameras leveransdatum sköts upp ett flertal gånger.

Det har inte med butiken att göra, det hänger på leverantörerna. Värt att nämna är också att det är ungefär samma leverantörer som alla beställer ifrån.

Permalänk
Medlem

Webhallen riktar sig emot personer som vet vad dom vill och inte ställer så många frågor är mitt intryck.

Personalen är ung ålder runt 20-25 på dom flesta skulle jag tro och dom ger väll den service man kan förvänta sig. MYCKE folk i butiken nästa hela tiden, kön kan vara 30+ minuter så killarna har det nog ganska tressigt.
Deras web service fungerar bra och jag har alltid kunnat få in en vara som dom inte har i sortimentet efter att jag har frågat om dom tar in den åt mig.

Har dock ingen erfarenhet av retur som brukar vara den bästa måtstocken på ett företag.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk

Webhallen är rätt kassa.

En av deras små specialare är att göra annonser som ger intryck av att dom har spel som inte riktigt kommit ännu.

En annan grej är att om man ska ha något som inte är en storsäljare (alla senaste spelet från <valfritt stort spelbolag>) så finns det garanterat inte inne.

Pga ovanstående så måste man alltid beställa sina prylar och (som jag gör) hämta ut dom i butiken. Problemet med detta är att dom ALDRIG har ditt paket färdigplockat i en låda någonstans. Nepp, efter att ha stått i kö en halvtimme så springer virrhjärnan bakom disken runt i 20 min innan han hittat alla prylar.

Kass informationnär dom byter ut varor och skickar ut istället för den varan man ville ha. Har hänt ett flertal gånger.

Säljer begagnade spel som nya.

Permalänk
Medlem

Sen att dom har typ "Förhandsboka denna NU!" på produkter som inte ens fått officiellt release datum eller pris är ju ganska vridet också..

Som dom gjorde med Wind Waker när det kom, lovade ut det för 479kr, sen när det äntligen kom så blev det lite försenat och när det väl kom så kostade det 599kr ellernått sånt ("p.g.a. att vi har haft problem med vår leverantör") ....

Fast jag gillar dom, beställer nått därifrån varje månad

(tvetydigt inlägg)

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Verkar som att servicen är bättre ju längre bort du bor.
Har aldrig haft några som helst problem med dom.
Jag har beställt Spel (Pc, Ps2 & Gc) Datorgrejer, Mobil, film m.m och har aldrig haft nått fel på nånting.
Dom kanske tycker om mig

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.