Permalänk
Musikälskare

Nya Ipod ?

Vet nån när nya Ipod kommer ?

Rykten säger att det ska vara färgskärm...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Musikälskare

Har bara hört om det på msn

Köpte en Ipod Mini på siba, förbokade den där i dag...

Man ska inte vänta då ?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem

Har också bokat en mini, den nya lär ju vara minst lika dyr som de nuvarande vanliga iPodarna, vara större och tyngre osv.

Hade jag funderat på en vanlig iPod hade jag väntat, men jag vill ha en mini

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Musikälskare

coolt

fan nu blir man sugen

Visa signatur

📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
coolt

fan nu blir man sugen

Om du syftar på spec. och bilder från iPodLounge-galleriet, så är de fake. Lite overkill med OSX i en iPod

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Musikälskare

Är det lönt att vänta på den och avboka min ipod mini ???

Pengar är inget problem, har jobbat 5 veckor nu... vill ha det bästa..

Visa signatur

📷 Mina fotografier

Permalänk

lätt att du ska vänta flashen!! ska fan jag (tror jag)

ska kolla upp mer, vill veta lite mer om den först

Visa signatur

MacBook

Permalänk
Medlem
Citat:

Är det lönt att vänta på den och avboka min ipod mini ???

Pengar är inget problem, har jobbat 5 veckor nu... vill ha det bästa..

Men, det är skillnad på en mini och en vanlig. Den nya iPoden lär ju vara bättre (och dyrare), men minin är ju mindre. Hade jag haft pengar ( har jag iofs, men vill inte lägga 5-6k på en MP3-spelare ) och inte brytt mig om storleken hade jag väntat. Annars hade jag tagit minin, vilket jag gör, då den känns bättre för mig (tänker på storleken)

Visa signatur

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eromerolod
lätt att du ska vänta flashen!! ska fan jag (tror jag)

ska kolla upp mer, vill veta lite mer om den först

Avbokar nu då

Väntar nog jag med, har inte bråttom

Vill ha det bästa, har pengar nu för en gångs skull...

Visa signatur

📷 Mina fotografier

Permalänk
Citat:

Avbokar nu då

Väntar nog jag med, har inte bråttom

Vill ha det bästa, har pengar nu för en gångs skull...

då är vi två om det kompis!

Visa signatur

MacBook

Permalänk
Musikälskare
Citat:

då är vi två om det kompis!

SKickade mail till Siba precis, hoppas det går att avboka...

SKicka gärna PM till mig om du hör nått om nya Ipoden...

Jag skickar till dig om jag vet nått

MVH/Jens

Edit : mycket skickande blev det

Visa signatur

📷 Mina fotografier

Permalänk

jepp, men min inkorg va rätt tom, så d gör inget

men iaf, jag hör av mig ang mp3-spelare, ifall jag får reda på nåt!

Visa signatur

MacBook

Permalänk
Musikälskare
Citat:

jepp, men min inkorg va rätt tom, så d gör inget

men iaf, jag hör av mig ang mp3-spelare, ifall jag får reda på nåt!

Underbart mannen !

http://gallery.ipodlounge.com/ipod/displayimage.php?album=4&p...

Läcker var den iaf... prototyp...

Visa signatur

📷 Mina fotografier

Permalänk

OMG! den ska man ju ha!:D:D:D

fast det lär ju dröja aslänge innan den kommer

Visa signatur

MacBook

Permalänk
Medlem
Citat:

Underbart mannen !

Läcker var den iaf... prototyp...

Det är är lika mycket prototyp som denna:
eller denna:
eller denna:
eller denna:
eller denna:
OSV.
På den där sidan är det folk som har ritat egna Ipodar, det är inga prototyper. Finns än så länge väldigt lite info om den nya Ipoden. Den lär dock kosta minst lika mycket som en "vanlig" vit Ipod. Räkna med att den kommer bli försenad också.

Kan tilläggas att HP kommer släppa en blå Ipod snart, skall tydligen komma i slutet av sommaren.

Visa signatur

Bla bla bla

Permalänk
Medlem

Det där är prototyper från fans, inget officiellt. jag tror att nästa version kommer likna ipod mini. Fast med färgskärm

Permalänk

ojoj... såg att det var prototyper nu med. men jag menar, orka läsa texten liiite trött nu på nooblanet, hehe!

Visa signatur

MacBook

Permalänk
Medlem

Någon som kan förklara nyttan med en färgskärm i en MP3-spelare FÖRUTOM att det förlänger ens e-penis?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

ingen alls faktiskt! möjligtvis för fräsiga visualisations, men det är totalt onödigt. tar antagligen onödig batteritid också

Visa signatur

MacBook

Permalänk
Medlem

slänga över lite pr0n i den för att sedan kolla på när man sitter på bussen?

Permalänk
Medlem

Jag har mycket svårt att tro att det är mini som kommer uppdateras, och väntar man sig någon jordskakande revolution tror jag man blir besviken.

Skulle förvåna mig om det är större skillnad än mellan generation 2 och 3.

Visa signatur

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Benjamin Franklin
Länk.

Permalänk

när tror ni den kommer till sverige då?

Visa signatur

MacBook

Permalänk
Medlem
Citat:

när tror ni den kommer till sverige då?

Presenteras i september, sedan förhandsbokar 200000 amerikaner den, i månaden, och sedan dröjer det ytterligare några månader innan de lyckas leverera alla eftersom det inte finns nog med hårddiskar att köpa. Så till Sverige efter ungefär lika lång tid som det tog mini att komma hit. Min gissning.

Visa signatur

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Benjamin Franklin
Länk.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nem
Presenteras i september, sedan förhandsbokar 200000 amerikaner den, i månaden, och sedan dröjer det ytterligare några månader innan de lyckas leverera alla eftersom det inte finns nog med hårddiskar att köpa. Så till Sverige efter ungefär lika lång tid som det tog mini att komma hit. Min gissning.

nästa år alltså? faan, orka vänta...

blir nog en iriver ändå...

Visa signatur

MacBook

Permalänk
Medlem
Citat:

nästa år alltså? faan, orka vänta...

blir nog en iriver ändå...

Hehe, det är bara en gissning. Att vänta tills de kommer i augusti/september är säkert det bästa man kan göra. Och då vet man hur lång tid det tar.

Apple Expo 30 Augusti är nog ett datum att vänta in innan man köper. Såvida man inte vill ha en mini.

Visa signatur

Länk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nem
Hehe, det är bara en gissning. Att vänta tills de kommer i augusti/september är säkert det bästa man kan göra. Och då vet man hur lång tid det tar.

Apple Expo 30 Augusti är nog ett datum att vänta in innan man köper. Såvida man inte vill ha en mini.

Så du menar att den skulle komma till Sverige bara någon månad efter releasedatum i USA? Kan tänka mig att det kommer ta en j-vla tid innan den finns att köpa här..

Tror jag sticker och köper en iPod 20gb på måndag då lönen kommer

Visa signatur

Stationär: C2D E6600 2.40GHz, Noctua NH-U12F, P5W DH Deluxe, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB DDR2, Club 3D 8800GTS, Raptor 10000rpm 37gb, Samsung 970P TFT + Samsung 40" M86 1080p.
Bärbar: HP HDX16
PSN: Spaxo

Permalänk
Medlem

Jag tror att ipod kommer utvecklas till en PDA så småningom. Nästa steg är med färgskärm och några enkla program. Samt stöd för filmvisning.

Permalänk
Medlem

tror knappast att ipod kommer bli en pda eller en filmspelare...
steve jobs har flera gånger i intervjuver angående ipod sagt att han inte tror på marknader som pda...för tuff och mobilerna tar över allt mer på det området, när det gäller filmspelare trodde han inte på det heller, krävs så mycket mer uppmärksamhet att se på film, de flesta vill nog att på någon 30 sin resa lyssna på musik istället för att se film. visst, vissa känner starkt för detta, men inte den större delen av folket verkar det som.

om vi ska tala om vad jag tror ipod utvecklingen kommer ske är detta...
- stor färgskärm (tänk att kunna få se albumomslag, booklet + övrig info om artist osv medan man lyssnar om man vill kunna se detta så finns det valet. självklart på de album man köper via applestore förmodligen

- iwalk eller förmodligen ett bättre namn
tänk er att kunna plugga in er ipod i en mac på skolan eller jobbet, wips....en till användare dyker upp på macen, du kan byta till din användarprofil som ligger på ipoden, dina inställningar, skärmbakgrund, teckensnitt...rubbet finns där som när du senast synkade ipoden med din hemma dator. nu kan du lägra alla dina dokument osv ipoden. när du e klar på skolan eller jobbet så loggar du ut...pluggar ut ipoden...kommer hem, plugga in, allt synkas.

- ute på hal is nu, men någon slags synkning med airportexpress med airtunes...inte att kunna streama musik...men at kunna via wlan light i ipoden kunna använda den som fjärr till datorn...för itunes...

Visa signatur

weeee