Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spax0
Stämmer det att den verkligen är ute? Trodde inte mina ögon först. Hade hört att den skulle släppas i USA i september!

Så det är alltså bara att beställa från apple så ska den komma om några dagar på posten?

Köpte en 3G 20gb på Siba i helgen. Men det är ju öppet köp så det är inga problem

Tänk på att det inte verkar ingå varken väska, fjärrkontroll eller docka. Jag funderade först på att sälja min 3G 20GB och köpa en 4G 20GB, men eftersom det inte ingår fjärrkontroll eller väska (bryr mig inte så mycket om dockan) så tänker jag nog fortsätta fundera på saken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Tänk på att det inte verkar ingå varken väska, fjärrkontroll eller docka. Jag funderade först på att sälja min 3G 20GB och köpa en 4G 20GB, men eftersom det inte ingår fjärrkontroll eller väska (bryr mig inte så mycket om dockan) så tänker jag nog fortsätta fundera på saken.

Docka och väska klarar jag mig utan. Finns ju en påse man kan ha den i istället. Sen är det både lite sjystare design och framförallt bättre pris.

Nu är den beställd. Hoppas Siba accepterar återköp nu bara

Visa signatur

Stationär: C2D E6600 2.40GHz, Noctua NH-U12F, P5W DH Deluxe, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB DDR2, Club 3D 8800GTS, Raptor 10000rpm 37gb, Samsung 970P TFT + Samsung 40" M86 1080p.
Bärbar: HP HDX16
PSN: Spaxo

Permalänk
Medlem

Guld att man åker till USA i slutet av oktober

Visa signatur

men ja!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ×™
Verkar mer vara 3.5G än 4G. Batteritiden är väl det enda som har förbättrats i stort sett? Prissänkningar är iofs alltid bra.

Skämtar du eller, den här modellen har ju iaf ett clickwheel som är en ny grej. Sen är den 1 mm tunnare.

Jämför 1gen och 2gen istället

Edit: Varför beställer alla på schletna Siba? Apple Store äger Siba så det finns knappt.

1. Jag får studentrabatt
2. Gratis Expressfrakt
3. Gratis Gravyr
4. När jag beställde var inte 4gen ute. Jag får en 4gen.
5. Eftersom det kommer ta lite längre tid att leverera den än vad dom har fått reda på tidigare så ringde en irländare mig idag och berättade för mig att jag får 50€ rabatt vid min nästa beställning på Apple Store.

Sen när klarar Siba av att utklassa detta?

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Och du hade fel, den är 1mm smallare, längre batteritid (enligt Apple då, iaf), och kostar mindre.

Sen varför dom inte smäller in något "bättre" batteri är antagligen för att dom inte vill ha tjockare prylar.

Menade "större och tyngre" jämfört med minin...

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Skämtar du eller, den här modellen har ju iaf ett clickwheel som är en ny grej. Sen är den 1 mm tunnare.

Jämför 1gen och 2gen istället

Att den är 1mm tunnare ser jag inte direkt som något revolutionerande. Det där med clickwheel är väl bara att de har tagit bort knapparna och flyttat deras funktion till hjulet istället?

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Ja, men jämför förändringarna mellan 1gen och 2gen istället, så ser du att det här är mycket mer förändringar.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design

Permalänk
Medlem

Kanske lite OT men skillnaden i storlek mellan iPod Mini och vanliga iPod är inte så stor (skiljer ju bara drygt en centimeter i långd och höjd, lika tjocka). Inte så värst mini med Minin alltså och då 20GB iPoden endast kostar 600kr mer verkar den ju vara ett mycket bättre val.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

1: Om man beställer en iPod Mini med gravyr från AppleStore när kommer den då?
2: Kan man köpa iPod Mini med gravyr i Apples butik inne i stan (sthlm)?

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

1. 1½-2veckor tills att du har den i handen är min gissning.
2. Nej, inte såvitt jag vet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ångrade mig ang. minin, blir en 4G 20 GB istället

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
1. 1½-2veckor tills att du har den i handen är min gissning.
2. Nej, inte såvitt jag vet.

tack då vet jag

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

med student rabbat så kostar den SEK 2.875,00 vilket är ett bra pris för 20gb jämnfört med minins ~4-5gb

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Alla som beställt 4G. Har ni kommit på något kul att skriva som gravyr?

Visa signatur

Stationär: C2D E6600 2.40GHz, Noctua NH-U12F, P5W DH Deluxe, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB DDR2, Club 3D 8800GTS, Raptor 10000rpm 37gb, Samsung 970P TFT + Samsung 40" M86 1080p.

Permalänk
Medlem
Citat:

iLove

Permalänk
Medlem
Citat:

Har bara mitt namn.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gravyr

"God is Great, Satan is Super" har jag graverat

Visa signatur

p910i, iPod 4G 20Gb,

Permalänk
Medlem

Ok. Det var ju finurligare än vad jag kunde komma på ;/

Min gravyr:
This is my music
Only pirate stuff.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har bokat i en affär i Malmö, struntar i att gravera eftersom det, som sagts sänker andrahandsvärdet om jag skulle byta ( fast det vill jag nog inte, men iaf ), och att jag inte hade kunnat bestämma vad det skulle stå...

I vilket fall längtar jag otroligt mycket tills jag får den, den är så läcker

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kevlar
Har bokat i en affär i Malmö, struntar i att gravera eftersom det, som sagts sänker andrahandsvärdet om jag skulle byta ( fast det vill jag nog inte, men iaf ), och att jag inte hade kunnat bestämma vad det skulle stå...

I vilket fall längtar jag otroligt mycket tills jag får den, den är så läcker

Hur länge får du vänta tills butiken får den? Annars är det ju också fraktfritt från apple.se

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det står inget om Fjärrkontroll på Apples hemsida..
Någon som fått sin? Skulle vara kul att veta om det följer med fjärrkontroll eller om man ska beställa en.

Visa signatur

Server: Hp Microserver Gen8, Xeon E3-1265V2 , 16gb RAM

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shibby
Det står inget om Fjärrkontroll på Apples hemsida..
Någon som fått sin? Skulle vara kul att veta om det följer med fjärrkontroll eller om man ska beställa en.

Det står på hemsidan vad som medföljer.

Och nej fjärr följer ej med. Det enda tillbehöret man får med (förutom USB 2 kabeln som ingår i båda modellerna numera) är dockan till 40GB modellen. Ej fjärr, eller fodral alltså. Och ej docka till 20GB modellen.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Det står på hemsidan vad som medföljer.

Och nej fjärr följer ej med. Det enda tillbehöret man får med (förutom USB 2 kabeln som ingår i båda modellerna numera) är dockan till 40GB modellen. Ej fjärr, eller fodral alltså. Och ej docka till 20GB modellen.

Illa illa. Den verkar ju inte gå att köpa lös heller. Det verkar som man måste beställa ett par lurar sammtidigt. :/

Visa signatur

Server: Hp Microserver Gen8, Xeon E3-1265V2 , 16gb RAM

Permalänk
Medlem

Snart borde den väl droppa in på posten?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag vill att den ska komma i matchande powerbook färg...måste passa pbn

Permalänk
Medlem

jag måste ju säga att man blir ju inte lite sugen på en 40gb. Vettigt pris med studentrabatten. Har tidigare funderar på en creative touch zen 20gb för 3100 men nu blir det nog annat. Hur är det med lurarna egentligen? MÅSTE man använda apples egna eller kan man köpa ett par sony/sennheiser i affären o plugga in utan strul eller är det applespecialgrejer som gäller? Vore ju skitkul om det funka med vanliga lurar. Sen undrar jag lite om batteriet, hur lång tid kan det ta innan man måste byta? Det kostar ju typ 1208:- på apple.... Vad har ni för erfarenheter? Nån som fått sin g4 än?

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slinger
jag måste ju säga att man blir ju inte lite sugen på en 40gb. Vettigt pris med studentrabatten. Har tidigare funderar på en creative touch zen 20gb för 3100 men nu blir det nog annat. Hur är det med lurarna egentligen? MÅSTE man använda apples egna eller kan man köpa ett par sony/sennheiser i affären o plugga in utan strul eller är det applespecialgrejer som gäller? Vore ju skitkul om det funka med vanliga lurar. Sen undrar jag lite om batteriet, hur lång tid kan det ta innan man måste byta? Det kostar ju typ 1208:- på apple.... Vad har ni för erfarenheter? Nån som fått sin g4 än?

Tror inte det är någon i Sverige som fått 4G än
Självklart kan du använda vilka hörlurar du vill då det är ett vanligt hörlursuttag (vet inte exakta namnet). Vad det gäller batteriet så vet jag inte. Tror det i alla fall håller måttet 3-4 år.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Batteriet håller lika länge som andra likadana batterier. Du har förmodligen ett på din mobiltelefon.

Visa signatur

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Benjamin Franklin
Länk.

Permalänk

Batteriet går faktiskt att byta på egen hand med en skruvmejsel, det är mer eller mindre svårt beroende på vilken iPod man har. Generation 1 och 2 är busenkla att byta på (nåja). G3 och mini är lite knepigare eftersom batteriet sitter under hårddisken. Hur det är med nya G4 går inte att säga ännu Hur som helst, 570 kr kostar ett batteri det hos powerpc.se.

Permalänk
Medlem

Kom ganska nyligen hem från malmö, har köpt en 4G 20 GB nu

Fanns på Kullander iaf, kom in igår. Är på laddning nu, men har känt lite på den (var tydligen en aning laddad när jag fick den). Clickwheel är smidigt, men känns inte lika "high-tech" som på 3G (eftersom 4G har mekaniska knappar...). Förutom Clickwheel är den väldigt lik 3G, jämförde med brorsans.

Är nöjd iaf

Visa signatur