Vad Kazza gör med din dator.

Permalänk
Medlem

Kazaa Lite Resurrection sägs vara mycket bättre än både Kazaa Lite K++ och Kazaa Lite, aja...

Öhums.....är inte denna tråd ganska rejält på gränsen till det tillåtna?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

Det tycker jag inte. Vi diskuterar mjukvara, och hur man blir kvitt adware och sånt, inget annat.

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Start!!!
Jaaa vafaaan kazZza e ett jälva hor programm, själv haXXar jag på o dc......

Jätteroligt, verkligen. Vad är fel på Direct Connects protokoll helt plötsligt nu då? Själv haxxar jag BitTorrent.

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Avstängd

Finns alltid bätre program, själv har jag noll trojaner/spy/bargin faget efter installation av den bästa Kazaa proget som några hackers har rensat helt från skit... konstigt nog så är den upp mot 20% snabbare också

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd

bomber3: Ja, för i den versionen kan ju inte finnas skit som inte upptäcks som dina "hackers" lagt dit själva?

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pannkakskungen
Coolt, 91 grejor, mitt rekord är bara 30 och jag använder inte kassa Kazza eller något annat program av den typen.

Var hos en kompis en gång och körde Ad-aware 6 en gång. Han hade typ aldrig hört talas om de så jag laddade ner de och körde, och hittade run 170 spionprogram.

De roliga är att jag kom att jag inte hade uppdaterat programmet så jag gjort de och körde en gång till, och hittade lika många spionprogram igen, och då är jag säker att jag tog bort de förra.:)

Permalänk
Glömsk

Kazaa installerar väl Gator (GAIM)? Så man kan väl inte säga att Kazaa själv är spyware? Nu använder jag inte programmet så detta kanske inte stämmer dock.

Flyttad.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk

Haha, jo såna personer är kul, vadå spionprogram, vad är det för något, jag har försökt få mina kompisar att installera och använda Ad-aware, men icke.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apanson
bomber3: Ja, för i den versionen kan ju inte finnas skit som inte upptäcks som dina "hackers" lagt dit själva?

Jo visst, men det är inget jag tänker på men Adware och spyhunter hittar inget fast kazaa klienten är 6 månader gammal om progen bör hitta spy eller dyl då om dom finns

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Kazaa lite fungerade bra för mig på min gamla dator.. Men nu har jag ny, å inget Kazaa. Bara DC++

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Jo visst, men det är inget jag tänker på men Adware och spyhunter hittar inget fast kazaa klienten är 6 månader gammal om progen bör hitta spy eller dyl då om dom finns

Inte nödvändigtvis om det är en ovanlig "underground" klient. Då kan det nog ligga en trojanjävel i bakgrunden.

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem

kazaa heter det väl ändå...

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Körde med Kazaa förr, men det var några år sedan. Men nu när man har lite utrymme så är det Odc som gäller ;D

Visa signatur

/Hensan [Client | [V-Kylt] AMD 2.4Ghz @ 2.6Ghz | Ep0x 9npaj | 1.5Gb ddr 3200| geforce 7600gt 256ddr |4st 250 gig sata2| Nec 3450 | Logitech Dual Optical | Microsoft Mulitmedia | ] [Server | Msi K7 Turbo Delta | 2.0 Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 128ddr |

Permalänk
Hedersmedlem

Jag gillar min bror
Han har kört KaZaa ett tag och jag har scannat hans dator ibland, rekorden just nu:
Adware - 583st
Infekterade filer - 4210st

:D:D

Sen provade jag DC på hans dator, fungerade klockrent, så säger han att han inte har använt det för att jag har sagt att hans dator inte klarar det, sen kommer han med att systemet med hubbar är krångliga och sist men inte minst säger han att han inte pallar att det finns en chat-ruta för då kommer folk bara börja klaga på honom :D:D:D:D:D

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Avstängd

m0REc: Hahahaha

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apanson
Precis, det som är så lätt liksom.

nja är du ironisk eller?? med tanke på att det finns adaware, spybot och spyblocker måste det väll gå å bygga i hop en combo. ursäkta min sletna svenska. då klockan är mycket

Visa signatur

P4 @ 2.53, 2x512 ddr, X800XT
"Dom" tog en del av mitt liv! :(
ÖÄ is teh shit!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Essential.Night
adware tror jag

Gator är ett program som vill ta hand om dina lösenord, om du får hem det så lär du märka vad det gör, jag minns att det fanns på skolan på varenda dator

Permalänk

Vad Kazaa gör med din dator? Dessvärre inte mycket av det godare slaget iallafall. .,slut!

Permalänk
Medlem

kazaa är bara skit!!!
malware så det stinker om det..
har man tur så är 5% av det man söker det man söker efter i kazaa..

thank good for dc++...nästan inget virus..dock väldigt med hackers..men har man brandvägg och antivirus ev peerguardian så är man trygg..

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armson

nja är du ironisk eller?? med tanke på att det finns adaware, spybot och spyblocker måste det väll gå å bygga i hop en combo. ursäkta min sletna svenska. då klockan är mycket

Ja, jag var ironisk.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
kazaa är bara skit!!!
malware så det stinker om det..
har man tur så är 5% av det man söker det man söker efter i kazaa..

thank good for dc++...nästan inget virus..dock väldigt med hackers..men har man brandvägg och antivirus ev peerguardian så är man trygg..

1. Det finns inte virus i DC++, dom finns hos användarna.
2. Peerguardian är bara ett löjligt skydd som blockar f.d. ip:n hos APB mfl.
3. Du är aldrig trygg.

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem

Påminner mig hur mycket skräp det fanns på skolans datorer. Jag och några andra i min skola hade tillgång till Ad-aware för vi skulle rensa bort lite, och gissa hur mycket vi hittade? Tror det var över 100 på nästan varje dator.

Visa signatur

must!

Permalänk

Körde med kazaa lite innan det blev olagligt då gick jag över till edonkey/Overnet och det fungerar utmärkt. Ingen spyware eller någonting.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apanson
Ja, jag var ironisk.

1. Det finns inte virus i DC++, dom finns hos användarna.
2. Peerguardian är bara ett löjligt skydd som blockar f.d. ip:n hos APB mfl.
3. Du är aldrig trygg.

peerguardian må¨vara onödigt men sedan införskaffandet av brandvägg och det har jag inte fått något spyware..

sedan att de tinte finns malware i dc kan bero på att hubägarna och op inte vill ha virus spridare i sina hubbar vilket resulterar i så många bans att den dc clienten inte nästan går att användas vilket leder till minimalt med malware i dc..

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
peerguardian må¨vara onödigt men sedan införskaffandet av brandvägg och det har jag inte fått något spyware..

sedan att de tinte finns malware i dc kan bero på att hubägarna och op inte vill ha virus spridare i sina hubbar vilket resulterar i så många bans att den dc clienten inte nästan går att användas vilket leder till minimalt med malware i dc..

Låt mig säga såhär.. Hur svårt är det att intergrera en trojan/virus i en exe-fil som fungerar korrekt och att den installerar skit vi execute? För att veta att man inte har skit i hubbarna måste det vara identifierbart, det är det aldrig när det är nyprogrammerat. Slutsats, man är aldrig säker (igen).

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk

p2p, så ädel tanke och så mycket skit idag??

Permalänk
Medlem

Kazaa är som ett virus.

Testade med att instalelra innan Formateringen.. 61saker fick jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apanson
Låt mig säga såhär.. Hur svårt är det att intergrera en trojan/virus i en exe-fil som fungerar korrekt och att den installerar skit vi execute? För att veta att man inte har skit i hubbarna måste det vara identifierbart, det är det aldrig när det är nyprogrammerat. Slutsats, man är aldrig säker (igen).

touche men att op/hub ägarna laddar ner dessa exefiler och sedan testar dom (bara i vissa fall dock) gör risken minimal!

sedan finns den eviga nackdelen med dc++...

alla dessa öststater/sydeuroper som sitter med sina skituppkopplingar och försöker ladda en 800 mb fil ifrån mig på 100/b i sekunden och sedan har mage till att bli arga på mig när jag disconnectar...

ack våra kära ungrare och tjecker (det är oftast dom som är arga)

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk

Jag har kazaa med (0) buggs, men vad jag fick gå igenom för att konfig det hela? Aldrig värt det... Kolla efter alla legal alternativ som bara finns. Be legal, Ok! I'll promise, det är lätt värt det. Finns många schyssta applikationer att välja bland idag som verkligen är bra och funkar. Kazaa och ´blackness´ suger hårt...

Ed: Saliv, snacka inte skit om tjecker och ungrare, jag är tjeck och du borde ha mer på fötterna innan du uttalar dig på detta sätt. Var inte en låg människa, annars blir det rapport på detta. Ingen diskriminering, tack.

Tjeckerna har också bra uppkopplingar, allt är relativt. Tro mig, jag kom precis hem ifrån Prag och en ´studieresa´ så....?

Ed:Re:

I dom flest fall tänker dessa ´syd & östlänningar´ exakt som du gör... DIN uppkoppling suger, förmodar jag... Min gör det inte. 10/10 B2.

Permalänk
Medlem

DC-nätverket är perfekt om man sitter på en 10Mbit-lina (eller bättre) och är i en hubb som bara släpper in användare på en +10Mbit-lina (eller bättre).

Nu tål jag inte ens att gå in på en hubb som är öppen för alla slags anslutningar.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
touche men att op/hub ägarna laddar ner dessa exefiler och sedan testar dom (bara i vissa fall dock) gör risken minimal!

sedan finns den eviga nackdelen med dc++...

alla dessa öststater/sydeuroper som sitter med sina skituppkopplingar och försöker ladda en 800 mb fil ifrån mig på 100/b i sekunden och sedan har mage till att bli arga på mig när jag disconnectar...

ack våra kära ungrare och tjecker (det är oftast dom som är arga)

Testar exe-filer? Menar du att någon operator sitter och söker på *.exe,*.pif med mera bara för att kolla efter virus och trojaner? Tror knappast det händer i andra fall än väldigt små privata hubbar. Ana hur mycket dom skulle behöva hålla på med varje fil för att se om det finns en nyskriven trojan i nån av filerna.. Dom är inte F-Secure vettu.

Angående nackdelarna med DC så finns det en hel del fler.. Det är inte stabil DL när man laddar upp samtidigt med mera. Thats why you go BT!

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.