Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Det finns ingen sådan "gyllene regel". Verkligen inte.

Jag aldrig formaterat om en dator när jag bytt grafikkort.
Aldrig haft problem med att det skulle gå långsammare, vet inte hur
många gånger jag har fipplat dit ett Nvidia, ATi, Nvidia, ATi... ger inte
någon som helst prestandaförlust.

Vet man hur man får bort drivrutinerna på ett riktigt sätt är det inga problem.
Man ska inte behöva formatera om sin dator och installera operativsystemet på
nytt bara för att man byter grafikkort.

Oftast är formatering inget jobbigt / onödigt.

Visst, om du vet hur du får bort dina gammla drivrutiner på en enkelt och bra sätt så...
Men jag skulle rekommendera en formatering. Kanske bara jag som märker skillnad efter en formation efter bytte av gfx.

Visa signatur

pilla aldrig med något som fungerar, det kostar bara en massa pengar i slutändan.

Permalänk
Medlem

Har man haft burken länge med samma operativ & aldrig formaterat om så kan det vara bra att göra detta vid ett byte av gkort då registret brukar vara ett par mil...........
Jag har iaf märkt en mycket liten skillnad i prestanda när jag formaterat, den finns där men den är väldigt liten (beror iofs på hur man sköter burken)

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Har installerat NGO drivers nu och det har blivit lite bättre, men ändå inte jätte bra.

Men egentligen, varför bry sig om fps i cs som förövrigt är ett jävla skit spel grafikmässigt.

HL2 lär ju funka bättre

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
http://hem.bredband.net/andthr/sm30.jpg

:raderad:

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk

Det räcker ibland inte att bara sätta in de nya drivarna och ta bort de gamla.
Directx med mera kan behöva ominstalleras likaså spelet i sig man vill använda.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Inaktiv

orkar inte läsa igenom alla inlägg men min kompis har ett 9800 Pro och det är 100 fps konstant, vad som än händer.

Jag hade partionerat och formaterat. Annars kan du ju testa att defragga datorn, kanske funkar bra efter det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roob
orkar inte läsa igenom alla inlägg men min kompis har ett 9800 Pro och det är 100 fps konstant, vad som än händer.

Jag hade partionerat och formaterat. Annars kan du ju testa att defragga datorn, kanske funkar bra efter det.

aa, det ska jag pröva. Var längesen sist

Permalänk
Medlem

Prova Omegas senaste drivrutiner. Under installationen får man välja vilken OpenGl drivrutin man vill ha. Om de ska vara till de nya eller äldre spelen typ.

Permalänk
Medlem

Vad gör alla med sina datorer igentligen?, jaja, men minnena har en ruskig betydelse i CS iaf, låga timings & snabba minnen. själv kör jag CS CZ på 1280*1024 + 16AF + vSync och endast med 32 gubbar när man tittar in i laggrök så kommer FPSen under 60, kör då med XT men ändå, sen skulle väll ATI börja optimera sina OGL drivers, så det är väll bara att vänta annars?

Permalänk
Medlem

Kör Omega inte catalyst. Och en annan sak, jag har alltid varit en fps jägare och måste ha 100fps hela tiden. Men alltså med vsync på och 60fps konstant så är ju flytet grymt mycket skönare än utan vsync. Sen nånting som jag hade problem med på ati´s kontroll panel va när jag ändra aa och af så måste man ju kryssa för nån ruta eller nåt sånt för att det ska gälla (mitt första ati kort ) så varje gång jag drog ner eller upp så ändra den tillbaka.

Gl hf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av veellan
Den gyllende regeln.

[B]Formatera alltid när du har satt in nytt grafikkort[/B]

Skönt man har partioner i stället och slipper formatera

Permalänk
Medlem

lägg bara in Omega istället för Catalyst, det gjorde jag och dropsen försvann:)

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

fan vilka husmors-råd visa kör med

"om du tar bort kortet formaterar floppyn samt drar chassit medhårs så funkar det"

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.