Permalänk
Medlem

Pentium hjälp steker den..!!

Hallå ja!! Skulle någon kunna hjälpa mig med att finna en bra kylning till min p4 3,06 den vill inte gå ner i graderna.. Ligger stabilt på över 50 grader hela tiden .. Skulle någon kunna hjälpa mig.. Orginal kylningen var juh bara till att slänga direkt.. gick upp på 60 grader utan problem med den...

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

Skaffa vattenkylning eller något annat motsvarade så ska du nog få ner graderna en del ska du se... finns billiga vattenkylning kit lite varstans...

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD 5800X | Kingston 64GB CL16 3600 | AK620 w/ ROG STRIX XF 120
PowerColor Red Devil RX 6950 XT | Sound BlasterX AE-5 Plus | Enthoo Pro TG | D30 6x140mm | D30 2x120mm
BenQ PD3200Q | BenQ GW2480 | Sennheiser HD 560S | MOUNTAIN Everest Max | Roccat Kone XP

Permalänk
Medlem

jaja men var???

var hittar ja de då?!??

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

Re: jaja men var???

Låter konstigt eftersom Intels retail kylare ska vara rätt bra. Har du monterat den rätt?

Permalänk
Medlem

Har samma problem jag .. P4 på 3ghz .. idlar på 50 grader och sticker upp till 75-80 grader efter bara 1-2 minuters belastning på 100% .. enligt motherboard monitor i alla fall. Har originalkylaren jag med. Gillar inte detta, oroar mig hela tiden.

Visa signatur

Jag använder datorn för att göra jobb bättre, inte för att jobba med att göra datorn bättre

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TomKe
Har samma problem jag .. P4 på 3ghz .. idlar på 50 grader och sticker upp till 75-80 grader efter bara 1-2 minuters belastning på 100% .. enligt motherboard monitor i alla fall. Har originalkylaren jag med. Gillar inte detta, oroar mig hela tiden.

74 är thermal specc så tror inte den är 80grader känn på flänsen om den är varm eller kall

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk
Medlem

Re: Re: jaja men var???

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snarzzk
Låter konstigt eftersom Intels retail kylare ska vara rätt bra. Har du monterat den rätt?

Ja jag har de.. När ja bytade kylning så kändes de som om den inte låg på riktigt men ja tror den gjorde de.. E inte så pigg på vattenkylning vettu..

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virustommy
74 är thermal specc så tror inte den är 80grader känn på flänsen om den är varm eller kall

Flänsen är rätt varm .. provade att ta ut kylblocket och rengöra det och sätta tillbaka för att undvika att det hamnat snett. Ingen skillnad i tempen.
Kan ha att göra med att jag har en liten låda med ...

Visa signatur

Jag använder datorn för att göra jobb bättre, inte för att jobba med att göra datorn bättre

Permalänk
Hedersmedlem

Temperaturererna som rapporteras från moderkortet stämmer antagligen inte. Installera prime95.
Skapa sedan 2 st genvägar på skrivbordet, i ena ska sökvägen(kan ju vara annorlunda om du inte installerat i standardkatalogen) vara C:\Program\Prime95\Prime95.exe -A1
I andra ska sökvägen vara C:\Program\Prime95\Prime95.exe -A2

Starta sedan upp båda och kör "torture test" (välj small FFT).

Om processorn skulle gå så varm som rapporteras så kommer du få "failed" efter ett tag. Rullar det på i 30-60min utan problem så kan du ta för givet att temperaturerna som du ser är ren bullshit.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt