WinXP! svensk eller engelsk version?

Permalänk
Medlem

WinXP! svensk eller engelsk version?

Vilket är att föredra? & framförallt det viktigaste...varför?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Gillar den svenska version just eftersom den är på svenska

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

Den engelska versionen får ju service packs snabbare, sen är det lättare att felsöka i Google när man har engelska, svårare o hitta svar till svenska Windows.

Själv brukarj ag använda svenska versioner på Windows för enkelhetensskull, men blir det problm och man skall söka "det har inträffat eff fel i blablabla" så måstem na sitta och översätta men iof har ju XP inbyggd felrapportering har dock aldrig använt den)

Sen kan det bli fel om man installerar Internet Explorer 6.1 Till det svenska Windows så halva menyerna står på svenska och halva står på engelska etc om man väljer fel språk.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem
Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Jag hålled med snausmannen...

Det är väll svårt att få med alla aneldningar i en förklaring. Men mycket av det man laddar ner är engelska och inte svenska, man vill ju inte skapa konflikter i onödan. Samt att de absolut bästa platserna för att hitta information är engelska sidor.

Men det är klart, kan man inte engelska tillräckligt bra så skall man inte ha det. För det ör ju ingen anledning att ha en dator om man inte vet vad ens OS funktioner gör för att man itne förstår språket. Om man däremot kan engelska tillräckligt bra för att inte ha problem med det på det sättet. Finns det nog ingen anledning till at ha senskt OS.

Permalänk
Medlem

Jag föredrar engelska versioner av program och OS. Eftersom alla program/OS är på engelska på jobbet så känns det mer naturligt att även använda det hemma.

Numer har jag väldigt svårt att hitta och navigera i menyerna när de är på svenska.

Permalänk
Medlem

engelskt..

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Avstängd

Svenska versionen...

Visa signatur

Registrerad: 2004-06-16 (dvs. mindre värd än många här på forumet).
Apanson's forum is the shit!
Ladda ner Firefox |Min Audioscrobbler

Permalänk
Medlem

Fick problem med win... så jag installerade om skitet & det *blidde* engelskt OS denna gång så får vi se hur detta känns...

Men tack för svaren...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless