Permalänk
Medlem

Göra egen musmatta

Tänkte göra en egen musmatta.
Har dock lite tankar och funderingar.

Jag tänkte köpa en bit frostat glas, ca 25*30 cm.
Sedan tänkte jag sätta på gummi under så att optiken tar och så att inte musmattan glider.

Vart köper jag gummi?

Bör jag tänka på något när det gäller tjockleken på glaset?

Något annat jag bör tänka på?

Permalänk
Medlem

Gummi?, närmaste bensinmack... ;-Þ

Neh, skämt o sido, testa Bauhaus, de borde nog ha, vet inte, men testa även K-rauta..

OCh du kanske inte ska göra den förstor, den ska ju få plats på ditt skrivbord.. men de förstog du väl, och det aldra viktigaste är att du ska bli nöjd med den.... lycka till, ser fram emot en projekt logg..

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

jag har gjort en egen med köp gummit på bilttema sen kan du även köpa en rostfri list du kan ha runt den de blir skitbra den köper du även på biltema!

Visa signatur

"Värm upp ugnen innan du stoppar in bullen".

Permalänk
Medlem

Pr0bz har du bilder?

Permalänk
Medlem

jag skulle nog inte ge mig in på att bygga egen icemat.. polaren försökte, vart fördjävligt =D

dock inte så dyrt så kanske värt ett försök, skriv om du lyckas *lycka till

Visa signatur

Bomba.nu

i7 950 @ 4ghz | Asus P6X58D-E | Corsair 6GB 1600MHz XMS3 | Asus GTX 770 OC | 50 TB SSD

Permalänk
Medlem

Om du ska använda något genomskinligt riskerar du att tappa precisionen i musen (om du har optisk).

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bulan
jag skulle nog inte ge mig in på att bygga egen icemat.. polaren försökte, vart fördjävligt =D

dock inte så dyrt så kanske värt ett försök, skriv om du lyckas *lycka till

för mig så fungerade det utmärkt, frostade glaset själv ... sen vände jag uppochner på den så att den blanka sidan kom uppåt och den matta nedåt, det fungerar råbra

Visa signatur

Film dator: AMD 900 MHz..512 sdram 45gig hdd 15" compaq skärm,Gforce2 gts 64 mb, cdrom och cdbrännare, +lite andra saker
DatorII:Amd xp 2500+@2366 mhz, moderkort: Abit nf7-s rev 2.0 nforce2 2x 256mb pc 3200. Radeon 9200 256 mb. Brännare, cdrom,

Permalänk

Jag använde också gummi från biltema. "Gummiduk". Kan inte använda den för den är gjord av aluminium och det oxiderar lätt, blir skitfult att lacka den och nu är den helt repig desutom. Ska nog göra en till av rostfritt stål. Aja här är en bild i alla fall.

Permalänk
Medlem

z4rd, ska fixa det.

Fräsbanan, Lägg på klarlack.

Visa signatur

"Värm upp ugnen innan du stoppar in bullen".

Permalänk
Medlem

Första bilderna!

Den frostade glasskivan

Med mus på

Gummimatta 25*30cm och Superlim på rullbandet

Superlim

Kommer mer i morrn!

Permalänk
Medlem

Offt: Det där superlimmet är farligt ja började blöda när ja limmade ihop 2 fingarar o röck isär dom ^^

Snyggt iaf

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Offt: Det där superlimmet är farligt ja började blöda när ja limmade ihop 2 fingarar o röck isär dom ^^

Snyggt iaf

Farligt isåfall är alla superlim farliga! Om man är så dum och limmar ihop fingrarna!

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

Mixtrade lite nyss, Superlim är inget att rekommendera, gummit satt visserligen vädligt bra på glaset men det vart fula fläckar så jag rev bort gummit och kastade det + limtuben. Blir att köpa en ny gummiduk i morgon och något lite mer lättarbetat lim. Använder dessutom glaset nu som musmatta, funkar skitbra

Update

Drog i väg till biltema en sväng och köpte nytt lim och en ny gummiduk.

Kontaktlim

Penslar ut limmet på hela glasytan

Efter att penslat ut över hela glasytan och hela gummiytan så satte jag på gummit på glaset. För bästa resultat satte jag kanterna i press.

Permalänk
Medlem

Orka GÖRA en musmatta... Men bra och ambitiöst gjort Krille ;P!

(Kör Icemat)

Visa signatur