Permalänk
Medlem

Gör du något annat än att köra med dremeln hela dagarna?

Permalänk
Medlem

Skulle bli mycket finare om du inte blandade stilar sådär. Tänker främst på dom senare knutarna/korsen. I alla fall hålla en stil per chassi-sida. Jag tycker inte det passar för fem öre.

- Asiatisk drake
- Keltiska knutar/kors
- Legolas ram
- Pentagram @ svartispelle_16 mode

För din egen skull, keep em' separate

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesoj
Skulle bli mycket finare om du inte blandade stilar sådär. Tänker främst på dom senare knutarna/korsen. I alla fall hålla en stil per chassi-sida. Jag tycker inte det passar för fem öre.

- Asiatisk drake
- Keltiska knutar/kors
- Legolas ram
- Pentagram @ svartispelle_16 mode

För din egen skull, keep em' separate

Vill tillägga ett par saker först och främst är ramen keltisk och att ett pentagram skulle vara svartispelle_16 mode håller jag inte med om det minsta. Jag gör mina gravyrer för min egen skull och sätter ihop motiven så som jag anser blir snyggt jag gillar att blanda stilar och kommer att fortsätta med det

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesoj
Hur stora är plexiglasen egentligen? Med gravyren på?

En bild men dig och den på skulle vara najs

Denna gravyren är 50x70cm

ps

Det finns ingen CnC maskin under sängen FFS

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Nice som bara den Fortsätt på det viset!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesoj
Skulle bli mycket finare om du inte blandade stilar sådär. Tänker främst på dom senare knutarna/korsen. I alla fall hålla en stil per chassi-sida. Jag tycker inte det passar för fem öre.

- Asiatisk drake
- Keltiska knutar/kors
- Legolas ram
- Pentagram @ svartispelle_16 mode

För din egen skull, keep em' separate

Klart snyggaste hittills tycker iaf jag!

Nåt som skulle vara grymt med den där, e att lägga en spegel bakom, allt i samma ram och sen endera uv färg, eller dioder som får gravyren att lysa upp när det är mörkt.

Kanske inte blir så bra, men jag tror det.

Attans, va sugen man blir på att försöka själv igen.

Visa signatur

//Dhenniz
"ASUS A6U laptop"

Permalänk
Medlem

fyf*n vad snyggt! tänk om en annan hade talang.
ruskigt snyggt, vore riktigt fränt att ha en stor drake i plexi som man har hängandes på väggen med lys i.

10 Dremlar av 10 möjliga!

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Avstängd

Krävs ingen CNC maskin till det, kanske en "plotter" med gravyr istället för penna.

Har en sådan på jobbet av billigare varjant, typ 60.000 för 10 år sedan och den klarar max 30x30cm.

Men det där som [WP@]Wolverine gjort är riktigt konst gjord på hand, är förövrigt avis på begåvningen

EDIT: shiet.. Jobbet har inte jag.. är jag sné idag eller?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Wolvie: På Dom keltiska knutarna här så ser det ut som om det fortfarande sitter kvar lite "tusch" från pennan, stämmer det?
Och vilken slags penna använder du isåfall (0,3mm? permanent marker?)
Tar du bort det med något speciellt medel?

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys
Wolvie: På Dom keltiska knutarna här så ser det ut som om det fortfarande sitter kvar lite "tusch" från pennan, stämmer det?
Och vilken slags penna använder du isåfall (0,3mm? permanent marker?)
Tar du bort det med något speciellt medel?

Jo men visst du ser helt rätt jag har inte torkat bort alla färgrester ifrån pennan än. Det är nån oidentifierbar permanent penna jag använder finns inget märke på den :/ Jag torkar bort rester med Aceton (OBS bara vissa typer av plexi tål aceton så börja inte använda det innan ni har testat på en spillbit)

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

ahh, tackar

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Finns overhead penna som sitter fast rejält, typ håller mot fingrar mm. men går bort med tvål och vatten

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

bomber3: Du har inte ett namn på den pennan? Finns den hos classe?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag diggar motivet ^^

Visa signatur

GA-Z97X-GAMING 3 | Core i7 4790K 4,0GHz | BallistiX Sport 16GB | Gigabyte GeForce GTX980 G1 4GB | Crucial MX100 256GB+512GB SSD | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNova G2 850W | CM Nepton 240M

Permalänk
Proffsmoddare

Mera framsteg Jag närmar mig slutet sakta men säkert.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

får jag ta på dig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

en fråga hur får du i fyllningen i draken så glansig??
vilket stift använder du?

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Jag tror ändå du har en CNC fräs under sängen

Ne men seriöst, gör du något annat än graverar? Det borde ju ta riktigt mycket tid att göra något sådant. Men riktigt snyggt blev det.

btw. Du tar inte en liten beställning på något motiv va?

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt som vanligt. Väntar med spänning på slutresultatet :).

Permalänk
Proffsmoddare

Frågor om stiften osv hänvisar jag till denna lilla tråd

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=30680...

Jag kan tyvärr inte ta emot några beställningar på gravyr eftersom jag har alldeles för många egna projekt igång just nu.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Tips: Starta gravyrstudio på heltid och ta emot beställningar worldwide - du kommer kunna leva kungligt resten av livet å köpa så många CnC-fräsar du vill.

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk
Proffsmoddare

wee nu e det dags för en liten uppdatering Jag kom på en ny ide när jag satt och kollade lite på gravyren. Jag hadde en del solfilm kvar ifrån kuben och tänkte att den skulle användas. Så jag la lite solfilm här och var på gravyren för att framhäva mönstret lite mer. blev minsann inte så dumt, iallafall inte enligt mitt tycke.

halvrutten bild men man ser iallafall lite hur det ser ut...

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd

Snyggt med det svarta !

Visa signatur

:(

Permalänk
Medlem

Ett tips till nästa projekt:

Använd två plexiglasskivor så kan du dela upp bilden i två färger och på så sätt få bättre kontrast.

Visa signatur

Modifikationer blir alltid dyrare än man tänkt sig.

Permalänk
Medlem

hehe.. som vanligt Nice Nice...

men en liten fråga i all vänlighet... har du spillt något på högra sidan av Plexiskivan? hihi ser så ut...

Visa signatur

Stationära - Intell Pentium 4 2.4ghz @ 3600mhz - Cooling/H2o - x800Pro - 2048DDr - /\ - Notebook (Nx7010 Upgraderad) - Intell centrino 1.6ghz - Ati radeon 9700pro 128mb Delat - 2048 ddr - Dvd burner - Wide screen - /\ - Server - AMD Athlon64 Newcastle 3000+ @ 2200mhz - 1024ddr - 3x 200gb Hdd 1x 40gb Hdd -

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quixir
hehe.. som vanligt Nice Nice...

men en liten fråga i all vänlighet... har du spillt något på högra sidan av Plexiskivan? hihi ser så ut...

oj de e visst lite kaffe på den Aja detta är ju work in progress bilder så

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR