The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk

Morrowind kraschade bara typ fem gånger på två-tre år för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Morrowind kraschade bara typ fem gånger på två-tre år för mig.

Jag kan fortfarande inte till denna dag spela Morrowind riktigt pga att det går ut till windows utan felmeddelande eller något. Mina kompisar som spelar det har samma problem och vi har vitt skilda system. Jag läste om problemet på en massa forum och alla ha de olika lösningar på det men inget har funkat.

Jag installerade Morrowind samt expansions och alla patchar men till min förvåning hade jag fortfarande samma problem, trots att jag totalt bytt ut innehållet i min dator minst 2 ggr.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Morrowind kraschade bara typ fem gånger på två-tre år för mig.

Jag kan fortfarande inte till denna dag spela Morrowind riktigt pga att det går ut till windows utan felmeddelande eller något. Mina kompisar som spelar det har samma problem och vi har vitt skilda system. Jag läste om problemet på en massa forum och alla ha de olika lösningar på det men inget har funkat.

Jag installerade Morrowind samt expansions och alla patchar men till min förvåning hade jag fortfarande samma problem, trots att jag totalt bytt ut innehållet i min dator minst 2 ggr sen den första gången jag hade problemet.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Jag kan fortfarande inte till denna dag spela Morrowind riktigt pga att det går ut till windows utan felmeddelande eller något. Mina kompisar som spelar det har samma problem och vi har vitt skilda system. Jag läste om problemet på en massa forum och alla ha de olika lösningar på det men inget har funkat.

Jag installerade Morrowind samt expansions och alla patchar men till min förvåning hade jag fortfarande samma problem, trots att jag totalt bytt ut innehållet i min dator minst 2 ggr.

:/

Då har jag väl bara haft en väldig tur då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
:/

Då har jag väl bara haft en väldig tur då.

Jag med... Hmm... Jag körde 1.0 (hade inte adsl då) och spelet kraschade aldrig för mig...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f97ao
Vi kan knappast räkna med att spelet kommer bli snyggare än filmerna vi har sett. I alla tidigare spel som Bethesda har gjort så har bilderna och filmerna visat det allra bästa från spelet.
Det lär nog bli ganska buggit på release också. Morrowind var grymt buggit när det kom. Det brukade krascha ungefär varje timme i början. Sedan var det mycket dåligt optimerat så ytterst få datorer kunde köra det snabbt. När jag köpte ett nytt grafikkort var det tex ingen skillnad alls. Jag tyckte faktiskt Daggerfall var roligare än Morrowind, eftersom det var friare och bättre balanserat.

Jag tror dock att Obvlivion har chans att bli enormt bra, dock räknar jag med att det är rejält mycket buggar i början. Anledningen till att animationerna inte är super, är just att det tar sådan enorm tid att göra bra animationer till alla gubbar de har. De vill nog helre ha 200 olika monster, än 20 som är mycket snyggt animerat. Det går inte jämföra tex Doom3 och Oblivion när det gäller komplexitet.

/Andreas

Håller med om det mesta. Men jag tror inte Oblivion blir alls lika krävande eller dåligt optimerat som Morrowind var. Morrowind-motorn är synnerligen ineffektiv. Förhoppningsvis blir det inte alltför buggigt heller.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig någonsin haft några som helst tekniska problem med Morrowind, och jag har spelat det sen det släpptes

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Tror nog att spelet kommer vara minst lika snyggt i "verkligheten" som i filmerna, så var det i varje fall med Morrowind i mig - jag fick en chock när jag kom ut ur båten första gången och såg miljöerna. Var ju så vackert att jag höll på att trilla ur stolen - och då hade spelet redan ett år på nacken, tror jag.

Tycker nästan alltid att det brukar vara så, i filmerna får man bara se lite småsaker - riktigt vackert blir det när man kan gå runt och hitta sina egna favoritplatser, och kika på sina favoritvyer...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk

Fan vad jag vill ha det här spelet nu. Nuuuuuu!

Permalänk
Medlem

Vi hade en 1.3 när Morrowind kom. (Samma som jag har nu för övrigt). Spelet flöt finfint, men laddningarna var lite sega ibland.

Spelet kraschade inte alls så ofta. Det är nog bara folk som inte orkade uppdatera sina drivers.

Permalänk

Jag installerade Morrowind för ett par dagar sedan. Patchade upp det men det är ganska buggigt, stängs av och går ut i Windows utan anledning några gånger. Men annars så funkar det perfekt!

Jag installerade Morrowind för att jag tyckte att Oblivion verkar vara ett helt underbart spel, men jag blev lite besviken på Morrowind till en början...men efter en timma eller två så var jag fast!

Grymt bra spel! Oblivion kommer lätt att bli ett spel som jag köper!

...men väntan är för lång!

Visa signatur

Dale Lewill

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dale Lewill
Jag installerade Morrowind för ett par dagar sedan. Patchade upp det men det är ganska buggigt, stängs av och går ut i Windows utan anledning några gånger. Men annars så funkar det perfekt!

Jag installerade Morrowind för att jag tyckte att Oblivion verkar vara ett helt underbart spel, men jag blev lite besviken på Morrowind till en början...men efter en timma eller två så var jag fast!

Grymt bra spel! Oblivion kommer lätt att bli ett spel som jag köper!

...men väntan är för lång!

Precis så var det för mig i början. Morrowind verkade jätte tråkigt när jag först spelade. Jag fattade inte vad som var poängen. Jag gick bara runt och flummade. Dödade massa människor i hus.

Sedan gav jag det en chans till. Och då, när man verkligen kom in i spelet, då var man fast...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Precis så var det för mig i början. Morrowind verkade jätte tråkigt när jag först spelade. Jag fattade inte vad som var poängen. Jag gick bara runt och flummade. Dödade massa människor i hus.

Sedan gav jag det en chans till. Och då, när man verkligen kom in i spelet, då var man fast...

EXAKT så var det...man spelar först en stund, det är segt, finns ingen riktig huvudstory i början men efter ett tag så sitter man där i mörkret kl. 7 på morgonen och inser hur grymt spelet egentligen är!

Visa signatur

Dale Lewill

Permalänk

Jag tyckte det var kul direkt, gjorde typ inga uppdrag alls, jag gick bara runt och utforskade.

Permalänk
Medlem

Ja tyckte att morrowind var skit kul när man gorde alla main eller story quest eller va de heter. Och blev ledare i alla guilder

Fast det som var oslagbart var Blodmoon!!!!!! Håller nån med??

Visa signatur

DIF

Permalänk
Medlem

Xbox360, som vanligt ><

Inte nya precis, men officiella.

Permalänk

Spelet kör på sin egen motor.. Samma motor som Morrowind fast aningen upphottad så att säga. Plus att dom använder sig av speedtree.

Tror det blir rätt ok spel. Morrowind sög lite men det va samtidigt rätt underhållande.

Visa signatur

I am Alpha and Omega

Permalänk
Medlem

Åh, vad jag blir sugen Vill...ha...nu!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Inget vet nått om system requirements right ?

Sitter nu på ett Ti 4200 så blir nog till att uppgradera något.
Då mitt moderkort är rätt så gammalt också och stöder AGP (lr vad det heter) 4x så tänkte jag köpa detta Asus GeForce 6600LE 256Mb DDR TV-out DVI RETAIL AGP, tror ni att detta kort kommer klara monster spelet ? Annars än graffe kort så har jag 2.5 ghz, klockat till 2.7 typ, 1024 mb ram.

Även en annan fråga, har två 512 minnen, en är på 200 mhz andra är på 166 mhz, påverkar dom här varandra på nå sätt ? exempel att 166 minnet sölar ner det andra ? Isåfall blir det till att stjäla syrrans

Visa signatur

You can run but you will only die tired

Permalänk

Fan vad jag vill ha det här nu... och det är så lång tid kvar.

Permalänk
Medlem

Tänk er.. Morrowind Oblivion... i.... MMORPG..... Oh.. my..god *dregel*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Furir
Tänk er.. Morrowind Oblivion... i.... MMORPG..... Oh.. my..god *dregel*

För femotioelfte gången. Det heter Elder Scrolls IV: Oblivion. Före har Elder Scrolls: Arena, Elder Scrolls II: Daggerfall och Elder Scrolls III: Morrowind kommit ut. Plus nåt spel till mobila speldosor

Jockmock: 6600LE kommer att ha problem med Oblivion. Mitt råd är att skaffa minst ett 6600GT. Och stjäl din syrras minne

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Plus Elder Scrolls: Redguard, Elder Scrolls: Battlespire... hm, har säkert glömt något.

Spelet kommer väl kräva PS 2.0 kort, tror jag? En av utvecklarna använder visst ett 9800Pro, fast samma utvecklare använde ett TNT2 till Morrowind så det säger kanske inte så mycket trots allt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Furir
Tänk er.. Morrowind Oblivion... i.... MMORPG..... Oh.. my..god *dregel*

Skulle vara glad om man kunde köra LAN på det... vore tillräckligt upphetsande det. Tänk att glida in i en Daedra Shrine med några polare...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Plus Elder Scrolls: Redguard, Elder Scrolls: Battlespire... hm, har säkert glömt något.

Spelet kommer väl kräva PS 2.0 kort, tror jag? En av utvecklarna använder visst ett 9800Pro, fast samma utvecklare använde ett TNT2 till Morrowind så det säger kanske inte så mycket trots allt

Ja, alltså Elder Scrolls Travels som bara finns till mobial dosor. Som jag sa...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Ja, alltså Elder Scrolls Travels som bara finns till mobial dosor. Som jag sa...

Redguard och Battlespire är PC-spel.

Edit: http://www.gamespot.com/pc/adventure/elderscrollsar/index.htm...

Edit2: Happysatan: Finns ett LAN-program till Morrowind, funkar sådär. Som en tidig version av Multi-GTA.

Permalänk
Medlem

Oj, jag hade fel. Nu vill jag spela det där med!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Nån som vet om Morrowind Oblivion kommer funka på denna datorn med hyfsad grafik i 1280x1024?

P4 3.2Ghz
2048mb Ram
Radeon x850Xt 256mb AGP

??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Nån som vet om Morrowind Oblivion kommer funka på denna datorn med hyfsad grafik i 1280x1024?

P4 3.2Ghz
2048mb Ram
Radeon x850Xt 256mb AGP

??

Säkert.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Nån som vet om Morrowind Oblivion kommer funka på denna datorn med hyfsad grafik i 1280x1024?

P4 3.2Ghz
2048mb Ram
Radeon x850Xt 256mb AGP

??

Elder Scrolls Oblivion FFS!!!! Kan inte folk förstå?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum