Permalänk
Inaktiv

Tibia Port

Hejsan

En av mina kompisar spelar spelet Tibia mycket och har ett problem. Han kommer inte åt det i skolan!
Finns det något sätt att byta port på Tibia så man kommer förbi brandväggen?

Vad det är för port är för mig okänt då jag inte spelar spelet och han inte sär så high på nätverk osv.

Permalänk
Medlem

Pillemang, du borde veta bättre än att skriva något sådant...

står säkert i programmet lovar jag. där man väljer server.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Re: Tibia Port

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FilleMang
Hejsan

En av mina kompisar spelar spelet Tibia mycket och har ett problem. Han kommer inte åt det i skolan!
Finns det något sätt att byta port på Tibia så man kommer förbi brandväggen?

Vad det är för port är för mig okänt då jag inte spelar spelet och han inte sär så high på nätverk osv.

Säg åt din kompis att han ska spela hemma istället.

Skolan har antagligen stängt portarna för att ni INTE ska kunna spela Tibia.

Aja, hans liv!

I cannot connect to the game servers. What is the problem?

To play Tibia you need a fully functional direct TCP/IP-connection to the game servers. If you encounter problems while connecting to the game servers, please check your network preferences or ask your system administrator for advice. Please note that some internet providers restrict the functionality of internet accesses, i.e., they allow only certain programs (usually browsers) to pass through, while others such as the client are denied access to the internet. It is also possible that a connection to the game servers is prevented by a proxy or by a firewall that protects your computer. Please make sure that connections to port 7171 of the game servers are allowed. Also, if you have recently logged into the test server, it is possible that the "Test Server Login" is still enabled in your client's network options. Remove the tick at the corresponding option in order to allow access to the regular game servers.

Permalänk
Medlem

Inte konstigt att så få klarar av högstadiet.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Inte konstigt att så få klarar av högstadiet.

Usch...tibia. *flashbacks*

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

Re: Tibia Port

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FilleMang
Hejsan

En av mina kompisar spelar spelet Tibia mycket och har ett problem. Han kommer inte åt det i skolan!
Finns det något sätt att byta port på Tibia så man kommer förbi brandväggen?

Vad det är för port är för mig okänt då jag inte spelar spelet och han inte sär så high på nätverk osv.

Väldigt lätt "problem" Plugga i skolan, och spela på fritiden. Svårare än så är det inte. kids

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk

Kanske är på rasterna?

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk
Medlem

för er som undrar, han går på john bauer

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Inaktiv

Hm väldigt långa raster lixom då man gärna vill ha spelet igång. Står inte i settings eller på något annats ställe heller E_maN.

Tack Zeraphin för att du gav det enda riktiga svaret på denna fråga.

Skolan kommer öppna denna port.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
för er som undrar, han går på john bauer

Aha

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Re: Tibia Port

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FilleMang
Hejsan

En av mina kompisar spelar spelet Tibia mycket och har ett problem. Han kommer inte åt det i skolan!
Finns det något sätt att byta port på Tibia så man kommer förbi brandväggen?

Vad det är för port är för mig okänt då jag inte spelar spelet och han inte sär så high på nätverk osv.

port 7171

Visa signatur

WMII