Permalänk
Medlem

Undrar en sak.. Kan man använda sig utav themes till A925 eller finns det något program? Eller man kanske är fast vid orginal looken som inte är allt för intressant.

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pertan
Undrar en sak.. Kan man använda sig utav themes till A925 eller finns det något program? Eller man kanske är fast vid orginal looken som inte är allt för intressant.

Finns ett program som heter Tracker.

http://www.symbianware.com/

Jag körde det i ett litet tag. Men orginal utseendet känns ändå bäst tycker jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The-Patrik
Tack det fungerade!
Tog bort den fort som attan!

Men vad händer när man låser upp mobilen med detta?

http://www.pdaphonehome.com/forums/showthread.php?s=&threadid...

Kan man ha villken operatör man nu vill?
Försvinner 3 sakerna på första sidan på mobilen?

Man kan ha vilken operatör man vill om man låser upp den.

Dock undrar jag samma sak om alla tre sakerna försvinner, tex startsidan där man ser om man fått sms, mms och sånt. Kanske inte fungerar med andra kort än tre's. Och webben som man surfar på osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
Knappast hända nåt? Oavsett om du lägger den i D:\System\Install dir som du skapat så kan bli problem. Vissa telefoner rebootar sig själv konstant till du tar ut batteriet.

Läs här http://www.pdaphonehome.com/forums/showthread.php?s=&threadid...

Jag skulle inte lägga in filen i min mobil, fast lite sugen är man ändå...Det finns ju i princip inga spel till A920/A925. Flesta spelen är för P800/900 och kräver då ID-filen för att fungera, och ändå fungerar inte alla spel, kanske bara 70%. Få Java-spel har jag fått att fungera, boulderdash är det enda, och det går inte spela för det går för fort.

Utnämna den till "ultimata spelmobilen" är en rejäl överdrift...Tre borde verkligen ändra den beskrivningen.

Det där är om A920. Så länge man gör rätt med A925 har inte jag sett nån som fått problem iaf.

Och jo det är visst kul att spela emulerade spel på telefon

Visa signatur

hmm

Permalänk

Ok, aja får se i framtiden om jag ids låsa upp den. Har iof ett Vodafone kontantkort på ingång.

Men finns det något program som gör att man kan ha mobilen som fjärrkontroll?
Har tappat bort fjärren till min Sony TA FE530R förstärkare.
Borde ju finnas något iom att mobilen har ir.

Permalänk
Avstängd

Hjälp mig spara spelen i scummvm! (A925)
Skriver ett filnamn och sparar i Flight of the Amazon Queen och Beneath a Steel Sky med det sparas inte!? Hjälp!

Permalänk
Medlem

Frågor om GPS program.

Hur fungerar GPS, sänder satelliterna ut signaler hela tiden ? Isåfall kan man ju ta emot dessa gratis med telefonen ?

Då betyder det att om man köper ett GPS-program där det finns färdiga kartor, så bör man kunna använda GPSén i telefonen helt gratis, utan kostnad. Eftersom signalerna tas emot och programmet i sig tolkar var man befinner sig och visar det på en karta. Har jag förstått det hela rätt ?

Om detta stämmer, vilket GPS program till A925 fungerar bäst ? Länka gärna. Obs det ska vara med Svenska kartor.

Litet tips för er som tycker att batteritiden tar slut alltför fort. Gå in på kontrollpanelen/skärm ändra bakgrundsbelysningen. Som det är nu så är den i mitten, drar man den nästan helt av så syns det ändå jättebra på skärmen. Sen kan man även slå av den där GPS-sökningen, sparar också mycket batteri. Ha inte på någon skärmsläckare heller.

Posta gärna fler länkar till freeware,shareware spel, skriv också om det behövs EricssonsID fil eller inte så man vet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocker
Hjälp mig spara spelen i scummvm! (A925)
Skriver ett filnamn och sparar i Flight of the Amazon Queen och Beneath a Steel Sky med det sparas inte!? Hjälp!

Du måste sätta savepathen manuellt för varje spel, eftersom det inte verkar funka med standard.. Någon bug förmodligen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Du måste sätta savepathen manuellt för varje spel, eftersom det inte verkar funka med standard.. Någon bug förmodligen.

Äntligen ett svar! Men du får gärna förklara närmare så att en newbie (som jag) förstår....

Permalänk
Medlem

Någon som fått detta gpsprogram att funka? http://per.nitro.dk/#a920
Efter att jag aktiverat gps:en på mobilen och startar programmet står det bara
GPS searching: xx secs.
och den tickar på i flera minuter. Det är bara en massa frågetecken vid alla mätarna.

Permalänk
Medlem

Har testat avantgo lite, väldigt bra tjänst, fast problemet är att den verkar syncha från nätet, vilket blir 18kr/synchning, vilket kan bli lite dyrt i längden. När jag hade en gammal palmpilot så synchade den via datorn, finns det nått sätt att göra så med A925an också?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robert_o
Någon som fått detta gpsprogram att funka? http://per.nitro.dk/#a920
Efter att jag aktiverat gps:en på mobilen och startar programmet står det bara
GPS searching: xx secs.
och den tickar på i flera minuter. Det är bara en massa frågetecken vid alla mätarna.

dum fråga kanske, men du är utomhus när du testar va?

Visa signatur

i7 4770k & GTX 1080 & 32GB ram

Permalänk
Medlem

Men hur får man ljud å vibrator samtidigt som ringsignal då??

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shampo
dum fråga kanske, men du är utomhus när du testar va?

jaa
men jag kanske inte väntade tillräckligt länge. Stod i några minuter men utan resultat. Testade med fri sikt mot himlen... hur långe får ni vänta för att få in sateliterna?

Permalänk
Medlem

I väntan på min A925 har försökt att hitta program för att låsa upp den. Det jag hittade är: http://www.victorgsm.net/products/p2kbox/

Själva program och crack kan laddas från:
http://www.freegsmteam.biz/index.php?pg=55

Är jag på rätt spår?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mod
Har testat avantgo lite, väldigt bra tjänst, fast problemet är att den verkar syncha från nätet, vilket blir 18kr/synchning, vilket kan bli lite dyrt i längden. När jag hade en gammal palmpilot så synchade den via datorn, finns det nått sätt att göra så med A925an också?

Per meg menar du väll?

Permalänk
Medlem

Finns det någon movieplayer? Det står att den ska klara av mpeg4 vilket den inte gör. Enda filerna jag får att spela är *.3gp filer.

Mp3 går inte heller spela.

Permalänk
Citat:

Finns det någon movieplayer? Det står att den ska klara av mpeg4 vilket den inte gör. Enda filerna jag får att spela är *.3gp filer.

Mp3 går inte heller spela.

Finns en divx/xvid spelare som heter SmartMovie.

Och det är klart som fan att den klarar att spela mp3.

Permalänk
Avstängd

Tomtom gör ett helt okej "kartprogram" som jag har kört på min Nokia 3650....
Men jag hittar det inte till Uiq/p800. Här är länken till s60 versionen:

http://www.handango.com/brainstore/PlatformProductDetail.jsp?...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Corpsegrinder
Finns en divx/xvid spelare som heter SmartMovie.

Och det är klart som fan att den klarar att spela mp3.

Tack, ska kolla om jag hittar det.

Nej, jag förde över en MP3 som jag gjort från en CD-skiva jag köpt. Det kommer upp att den inte kan spela filen. Har provat flera MP3'or och det går inte. Jag har lagt dom på SD kortet i mappen audio\unfiled.

Har du hittat något bra GPS program som är gratis att använda. Om det kostar att köpa spelar ingen roll, bara det är gratis använda.

Posta gärna länkar till rena A92x program som fungerar utan ID filer och sånt. Gärna spel, vet att du har länkar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maxxq
I väntan på min A925 har försökt att hitta program för att låsa upp den. Det jag hittade är: http://www.victorgsm.net/products/p2kbox/

Själva program och crack kan laddas från:
http://www.freegsmteam.biz/index.php?pg=55

Är jag på rätt spår?

Japp! men man ska kunna göra någon online-unlocking, och det fattar jag inte hur man gör. För flasha det vågar jag inte göra...

Permalänk
Medlem

Hur installerar man spelen i picodrive?
Har läst och försök hitta nån mapp i mobilen som heter picodrive men hittar inget.
Har bara lyckats installerat själva picodrive..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dooit
Hur installerar man spelen i picodrive?
Har läst och försök hitta nån mapp i mobilen som heter picodrive men hittar inget.
Har bara lyckats installerat själva picodrive..

Tryck på "Load Rom" sen markerar du spelet och trycker "Ok"

Fick nya mobilen idag, verkar som skärmen funkar lite bättre.
Men en annan sak jag märkte, skärmsläckaren fungerar inte längre :p.
Mysko.

Men är det någon som har hittat nått program för att använda mobilen som fjärrkontroll?

Permalänk
Citat:

Nej, jag förde över en MP3 som jag gjort från en CD-skiva jag köpt. Det kommer upp att den inte kan spela filen. Har provat flera MP3'or och det går inte. Jag har lagt dom på SD kortet i mappen audio\unfiled.

Funkar hur fint som helst för mig.
Lägger dom i D:\Media files\audio\unfiled\
Dvs samma som du :), säker på att du öppnat mp3 spelaren och inte videospelaren då?

Prova att lägga in en låt direkt på minnet som redan sitter i telefonen och se om det funkar.

Permalänk
Medlem

Någon som kan tipsa om ett bra GPS program? Som gärna är gratis att använda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocker
Äntligen ett svar! Men du får gärna förklara närmare så att en newbie (som jag) förstår....

Går väl inte att förklara så mycket mer detaljerat, du ska gå in i inställningarna för varje spel och där ändra savepath till en på C: eller D:

Visa signatur

hmm

Permalänk

Jag kom nu att tänka på en sak.. När man surfar på Tres portal så är det gratis, men så fort jag ska göra något annat, till exempel skicka mail eller surfa på andra sidor så kostar det 18kr/mb. Och när jag försökt surfa på vissa wap-sidor så tror webservern att jag är en vanlig webbläsare och ger mig därför en vanlig html-sida med en massa bilder och annat som antagligen inte kan bli så speciellt billigt att ladda. Så jag skulle vilja veta om det på något sätt går att göra så den inte laddar ner bilder eller något så inte mina pengar tar slut efter nån kvarts surfande..

Och så är jag lite osäker på en sak, funkar gprs utanför 3g-områden? alltså i vodafones 2g-nät. Jag vill gjärna veta det eftersom jag ska åka buss i fyra timmar imorgon och kan få det lite småtråkigt utan internet. (vadå internetberoende? )

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Audiochicken
Och så är jag lite osäker på en sak, funkar gprs utanför 3g-områden? alltså i vodafones 2g-nät. Jag vill gjärna veta det eftersom jag ska åka buss i fyra timmar imorgon och kan få det lite småtråkigt utan internet. (vadå internetberoende? )

Klart det gör
Skulle ju vara lite onödigt om GPRS bara funkade där man hade 3G täckning eftersom den använder 3G då

Permalänk
Medlem

Har läst tidigare att det ska finnas ett program till A925an för att köra kameran i 1.2mpixel... någon som sett det?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Går väl inte att förklara så mycket mer detaljerat, du ska gå in i inställningarna för varje spel och där ändra savepath till en på C: eller D:

Åhhh... Tack! NU förstår jag! Inne i programet inte i spelet.... YES!

En annan fråga: Stänga ner utan att fånen låser sig?