Permalänk
Medlem

Det följer med in i telefonen när du installerar wayfinder, det är bara det att det installeras automatiskt. Du måste göra det själv.

Permalänk
Medlem

Går det att låsa upp telefonen på något sätt så att man kommer ifrån 3s javaspärr? Om man tar bort operatörslåset, kan man då använda alla javaprogram?

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orma
Det följer med in i telefonen när du installerar wayfinder, det är bara det att det installeras automatiskt. Du måste göra det själv.

ok, installerade precis om lade till det där.

Hur lång tid tar det tills kompassen går igång?

Edit:

Får det inte att fungera alls, låtit den stå å söka i 10min nu utan framgång.

Tittade i GPSforWayfinder och där står det bara
GPS timeout Waiting for GPS

Exakt hur gjorde du? Jag installerade om programmet i alla fall.

Permalänk
Medlem

Tre har ingen som helst javaspärr, tvärtemot är det i en del program som spärren sitter. Det man behöver göra då är att fixa SonyEricssonProductID-filen.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Tre har ingen som helst javaspärr, tvärtemot är det i en del program som spärren sitter. Det man behöver göra då är att fixa SonyEricssonProductID-filen.

Hur gör man det då ?

Visa signatur

Linux is like living in a teepee. No Windows, no Gates, Apache in house.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decube
Hur gör man det då ?

kolla tidigare i tråden så ligger den där och så står det hur man ska göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The-Patrik
ok, installerade precis om lade till det där.

Hur lång tid tar det tills kompassen går igång?

Edit:

Får det inte att fungera alls, låtit den stå å söka i 10min nu utan framgång.

Tittade i GPSforWayfinder och där står det bara
GPS timeout Waiting for GPS

Exakt hur gjorde du? Jag installerade om programmet i alla fall.

Jag fick det att fungera när jag var ut på ett stort fält utan träd eller hus på några hundra meters avstånd, sen när den fått kontakt kunde jag gå in i ett samhälle med den.

Permalänk
Citat:

Jag fick det att fungera när jag var ut på ett stort fält utan träd eller hus på några hundra meters avstånd, sen när den fått kontakt kunde jag gå in i ett samhälle med den.

Nämen villken tur att jag bor nära stora gröna ängar *ironi*
Typsiskt, aja får ta och leta upp en stor äng sen ikväll och testa =).

Men hur startade du Wayfinder?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The-Patrik
Men hur startade du Wayfinder?

Tryckte på ikonen?

Permalänk
Citat:

Tryckte på ikonen?

Ja det gjorde jag med :p.

Men sen då? Vette fan om jag tröck på rätt prylar

Vertyg -> Anslut till GPS - > Inbyggd GPS

Sen tröck jag på ikonen som ser ut som tre prickar på ett snöre och fick upp kompassen.

edit: snöre, inte sören
Aja nu står den där å tuggar ,

Permalänk
Korsordsguru

Tänk på att det lär kosta multum att använda WayFinder då kartorna inte ligger på mobilen utan den använder GRPS-anslutning för att hämta hem dem.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BountY
många program, t.ex doom fungerar inte att installera, när den har laddat första gången så blir det bara en tom ruta med ett rött kryss i, kan det ha med p800 grejen att göra? är det bara att lägga .sis filen i d:\system\install?

Lägg in dom på minneskortet på mobilen och avänd QMAN filemanager. Bara att dubbel klicka på dom så installeras dom och funkar.

//Rodent: Går det att låsa upp telefonen på något sätt så att man kommer ifrån 3s javaspärr? Om man tar bort operatörslåset, kan man då använda alla javaprogram?//

Det finns en fil som låser upp telefonen så att man kan komma åt alla filer. Men den låser inte upp operatörslåset. Jag fixade min mobil i går och det funkade skit bra. Filen heter "unlocker-by aussie-tank.zip".
Man lägger in filen på PCn och startar om sen funkar det. Sök på den på google.

Visa signatur

Fleischer

Permalänk
Medlem

har någon lyckats ändra ringsignal?

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk

Var kan man hitta en gameboy advanced emulator ?? finns ju riktigt heta spel till de!!!

Permalänk
Avstängd

Hjälp mig med Scummvm och Beneath a Steel Sky!

Jag får bara upp a,b,c och d och där hittar den inget att ladda......

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocker
Hjälp mig med Scummvm och Beneath a Steel Sky!

Jag får bara upp a,b,c och d och där hittar den inget att ladda......

Du ska inte bara välja disk utan även katalogen där du la spelet i ex: d:\mediafiles\documents\bass

//RINGSIGNAL: För dig som undrade hur du ändrar ringsignal.
Tryck på telefonen sen på inställningar/signaler. Vill du lägga dit en egen signal får du gå till kontroll panelen sen fliken allmänt sen ringsignaler och välg installera.

//GBA emulator tror inte det finns.... Men vem vet.

Visa signatur

Fleischer

Permalänk

Hur går det med upplåsningarna? Om någon lyckas kan ni väl skicka upp filerna och lite instruktioner?

Permalänk
Korsordsguru
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzaki
har någon lyckats ändra ringsignal?

Yes, lite ologiskt sätt telefonen har för att byta men men, för att byta så går du först till "telefonen" på telefonen. Alltså där man kan skriva nummer och ringa folk. Klicka på Inställningar som är precis under telefon-ikonen och välj Signaler. Jag antar att du som jag gick in på ringsignaler i kontrollpanelen och försökte ändra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Åh så grymt häftigt med Monkey Island i telefonen! Skall spela hela natten.

Visa signatur

"A delayed game is eventually good, a bad game is bad forever"- Shigeru Miyamoto

Permalänk
Medlem

weei,coolt, rippade du det själv eller? Nån som vet var man kan tanka sköna teman (om det finns några? =P)

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Veteran

Permalänk
Medlem

Går det bara att spela Monkey Island 1 o 2 eller fungerar 3an också?

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rodent
Går det bara att spela Monkey Island 1 o 2 eller fungerar 3an också?

Bara 1an och 2an. Men det är dom bästa. Speciellt 1an.

Visa signatur

"A delayed game is eventually good, a bad game is bad forever"- Shigeru Miyamoto

Permalänk
Avstängd

tack Fleischer!

Hur f*n sparar man i Scummvm!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocker
tack Fleischer!

Hur f*n sparar man i Scummvm!?

Tryck in knappen mellan pilarna (Options-menyn dyker upp). Iaf i Monkey Island.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av l-boy
Tryck in knappen mellan pilarna (Options-menyn dyker upp). Iaf i Monkey Island.

Okej men jag lyckas inte spara där iallafall....

Permalänk
Medlem

Måste man ha headset för att prata i den? Eller kan man prata i luren?

Permalänk
Medlem

Hur är det med stödet för sockets på denna telefon? Eftersom Java-implementationen bara stödjer MIDP 1.0 så borde det ju innebära obefintligt socketsstöd. Därmed skulle det bli omöjligt att skriva roliga javaprogram, ex IM-klient eller fjärrkontroll över bluetooth?

Fast ni har ju tipsat om IM-klienter, betyder det att det går att skriva program i annat språk än java som stödjer sockets?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Måste man ha headset för att prata i den? Eller kan man prata i luren?

skämtar du?

Man kan prata i luren vanligt/högtalar tel i lur/sladd headset/blåtand hedset= 4alternativ

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Nån som vet varför PicoDrive emulatorn hänger sig när jag försöker spara (save state) ?

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X