Jag ogillar Valve

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeliMastah
mmm de e "uncle sam" han själv som mutar dom va? en stor mörkläggning för att spelen ska sälja:D

de blir bara värre och värre, först är spelet "uselt" sen är företaget valve de sämsta företaget i hela världen t.o.m sämre än dom som använder barnarbetare usch o fy på valve, men sen då de inte finns någonting nytt att klaga på, då hittar nått pucko på att allt är en komplott och recensenterna är mutade!!
alltså SNÄLLA! kan du bara berätta vart ni får alla era konspirationsteorier ifrån?
och de finns folk som än idag säger att tv(x-files) inte påverkar ungdomar

Tycker bara att det är konstigt att nästa alla högbudgetspel får asbra betyg och då spelar det ingen roll hur bra spelet faktiskt är (finns självklart undantag)
Nejdå, finns gott om elakare företag (DeBeers comes to mind), men valve har snackat så mycket skit att det inte går att veta om dom ens tror på det själva, t.ex. så skrev dom på sin hemsida 1998 att TF2 skulle komma om bara några månader, men när man 6 år senare inte ens har sett screens så är det ju troligt att dom inte ens hade börjat när dom skrev det där. Och att dom en vecka innan sade "Jaaaadåååå, HL2 kommer 30e nov (eller när det nu var)" och sen ett år senare inte har kommit så är det självklart att dom hade inga planer på att hålla det dom sade. Det är absolut inte förseningarna jag bryr mig om, det är deras skitsnack runtomkring.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Ni kommer kanske inte ihåg steam när det kom ut. Kom inte och säg att allt fungerade perfekt när ni bytte från 1.5 till 1.6. Nu är steam bra men när det kom ut var man tvungen att fixa allt med WON saker, och usernames osv.

En liten fråga bara: Hur många program fungerar klockrent när den första versionen släpps?

Sen föredrar jag ett försenat spel som fungerar framför en version som måste patchas upp femtioelva gånger för att det stressades fram för att alla nördiga gamers inte ska bli kinkiga.
Det bästa vore ju förstås om utgivarna gav oss ett releasedatum som var bombsäkert...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keen
Steam är det bästa som hänt datorspel sedan Wolfenstein 3D

Så det så.

Jodå Wolfenstein var det första spelet med 2½D-grafik som jag spelade
Steam är också en riktigt bra idé, att samla HL + några kända moddar till ett behändigt fönster, man tycker att BF borde göra samma sak, fast inte släppa en beta

Topic: HL2 såg mäktigt ut i början, har inte testat CS:S så jag vet inget om source-motorn, men med släppet av bl.a Doom3 så känns det inte lika mäktigt längre...
Vart fanns den mäktiga storyn i HL? tyckte aldrig om det =/

Själv hoppas jag på att de kan trycka ur sig spelet någon gång så Vampire - Bloodlines kan komma =/

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte vad som är så kasst med Steam.
jag förstår inte vad valve har med att göra att det inte släpptes den 15:de (Vivendi är det som fördröjer nu)
Jag förstår inte hur ni kan jämföra doom3 och HL2 (helt olika spel)
Jag förstår inte varför ni sitter och blir förbannade på varandra över ett spel som ingen av er ens testat.
jag förstår inte varför jag ens idds svara på denna topicen.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

håller helt med KingCobra.

Permalänk

No offence, men den här tråden var nog ett stort misstag. Ser inte det konstruktiva i att gnälla på Valve.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

HL2 tror jag säkert blir ruskigt bra, grafiken känns gammal, men jag tror (hoppas) att storyn blir bra.
Hoppas jag hittar något roligt MP-mod till HL2 också, till HL hittade jag inget som var riktigt kul, CS är bland det tråkigaste jag vet, bara instant hit-vapen och alldeles för långsamt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Jag förstår inte vad som är så kasst med Steam.
jag förstår inte vad valve har med att göra att det inte släpptes den 15:de (Vivendi är det som fördröjer nu)
Jag förstår inte hur ni kan jämföra doom3 och HL2 (helt olika spel)
Jag förstår inte varför ni sitter och blir förbannade på varandra över ett spel som ingen av er ens testat.
jag förstår inte varför jag ens idds svara på denna topicen.

Jag använder själv inte steam, men att dom t.ex. inte har implementerat bittorrent (eller liknande) teknik nerladdningar är skamligt.
Men du förstår väl vad valve har med att göra att det inte släpptes förra året? F.Ö. så vet man inte riktigt vad det är som försenar allt nu, det är inte säkert att det bara är VU.
Oj, då är du allt bra korkad, kan du inte t.ex. föredra en film framför en annan? Eller kanske föredra en maträtt framför en annan?
Jo, du måste allt vara ruskigt korkad om du inte ens förstår detta, ett liknande (men mindre extremt) fall skulle vara att jag drog hem till dig och började kasta förolämpningar mot dig om någon i din familj (tex din mamma), om hur ful/korkad/fet. Det är helt enkelt ett fall av att vissa här har vissa känslor emot valve och andra kommer och säger förolämpande saker mot dessa.
Vad jag inte förstår är varför du inte tänkte till lite extra innan du postade, bara lite extra tanke så hade du antingen kunnat skriva en vettigare post, eller så hade du helt enkelt kunnat strunta i att svara.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av metalbast
Doom 3 var en motor... Half Life 2 kommer vara ett spel.

Så jävla sant...

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Hehe, ni snackar mycket om att supermario är bra men inte snyggt.. Tycker det låter kul eftersom jag dreglade åt den grafiken.
Också att ett spel inte måste vara snygg ha bra ljud åsv för att vara bra? Det låter lite som ni fanboys bara skyddar ert kära HL2.
Ett spel måste ju kunna bjuda på allt om det ska vara ett bra spel. Ett spel består av tre viktiga punkter. Grafik, Ljud, Kännsla. om spelet har världens bästa kännsla så finns det tyvärr ingen tidning eller recention som ger spelet 10/10 eftersom alla punkter måsta hållas högt om betyget ska vara högt.
Och jag tror inte det hade blivigt populärt om spelet hade samma grafik som första. Nu är det givitvis inte så i detta fallet men många här tyder på det.

Jag säger inte i min text här att HL2 suger eftersom jag inte spelet det.
Dock säger jag fyskam på er fanboys (då menar jag både d3 å hl2 fanboys) eftersom ni inte kan hålla er till att säga att ni gillar spelet istället för att kritisera motsatt sida.

Permalänk
Hedersmedlem

Ska vi ta och skärpa till oss lite med nivån eller är det dags att låsa tråden?

Ni får en chans till.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Antar att det handlar om HL1.

Super Mario 1 var skitbra, kanske världens bästa spel slutet på 80talet eller början på 90. Men blev SM2 lika bra.. verkligen inte.

Man kan inte anta att eftersom ettan var bra kommer tvåan bli bättre...

Vad har Super Mario med det hela att göra?

Och återigen, ifall DU läste på lite, så kanske du VISSTE att Super Mario 2, som vi är van vid, egentligen INTE är Super Mario 2, utan något japanskt spel, som Nintendo köpte, och ändrade karaktärer i... Så det är inte så konstigt att det inte var något vidare bra spel.. Men sedan kan vi ta Super Mario 3, vilket även det är helt underbart....

Kort sagt, Valve äger och Half-Life 2 äger och du äger hrm... verkligen INTE

Permalänk
Avstängd

men sug vilka övertjänsliga datanördar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Ni kommer kanske inte ihåg steam när det kom ut. Kom inte och säg att allt fungerade perfekt när ni bytte från 1.5 till 1.6. Nu är steam bra men när det kom ut var man tvungen att fixa allt med WON saker, och usernames osv.

När Steam var i BETA-stadiet var det problem ja, men vad har man en BETA till om inte för att fixa problem? Föresten så var inga större problem, ända problemen var att få hem uppdateringarna right?

Visa signatur

Mjo Mjo?

Permalänk
Medlem

Angående bittorrent implementeringar....jag har för mig att Valve anställde han som "uppfann" bittorrent, men jag är inte säker.

Sen, om du tänker efter lite extra så skulle du inse att det inte skulle funka att ha torrents i dess nuvarande form då man spelar online och är grymt beroende av bandbredd. Seeda i all ära men inte när man spelar....klart att de skulle kunna fixa att man bara seedar när man inte spelar och har steam igång, men det verkar lite omständigt. Men vem vet, det kanske är påväg.

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem

Enligt mina beräkningar har 80% av sk HL-fans/kids inte ens spelat igenom HL1, de drar sina slutsatser för det supercoola PangPang som går under namnet CS portas till HL2s motor även känd som Source. Dessa barn hade tex inte en jävla aning om att HL bygger på ids motor Quake1 samt nätkod från Quake2.

Själv tycker jag att Valve som ett företag utåt är ett stort skämt. De lurar sina fans, säger falska saker, ljuger. Men de lyckades göra ett jävla bra spel >1997<.

Vadå luras säger ni:
1. De sa att HL2 var i stort sett färdigt innan deras kod blev stulen enligt dem. Lögn som sagt.

2. E3 mässan visades en film upp som skulle ge folk en blick på vad AIn var kapabel av. Det hade sagts att allt hända i realtid, och visst fan reagerade soldaterna o gubbar smarta, tyvärr visade det sig att allt var scriptat.

3. Det senaste nytt skulle tydligen spelet ha gått gold i slutet av april eller början av september. Mmm visst, de skickade ut RC för inte så länge sedan.

Fler exempel kan nämnas. Valve har gjort ett bra spel, de kan lyckas igen, men de får fan ta och skärpa sig vad det gäller att se efter sina fans.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem

Varför diskuterar ni hurvida spelet suger eller inte när det inte ens är släppt? Ingen har testat det så ingen vet vad den pratar om. Lägg ner?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Varför diskuterar ni hurvida spelet suger eller inte när det inte ens är släppt? Ingen har testat det så ingen vet vad den pratar om. Lägg ner?

Om du skulle uppnått intelligensen av en treåring och läst det första inlägget kanske du skulle insett att tråden handlar om Valve som företag suger, och inte att spelet HL2 suger.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XCan
2. E3 mässan visades en film upp som skulle ge folk en blick på vad AIn var kapabel av. Det hade sagts att allt hända i realtid, och visst fan reagerade soldaterna o gubbar smarta, tyvärr visade det sig att allt var scriptat.

Kan du hänvisa till en källa? Jag skulle vilja läsa mer om det.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

Ska allt detta jävla snack tas upp nu igen?

SUCK....

Permalänk
Medlem

pajkastartråd

Visa signatur

who need windows and gates in a world without walls and fences.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eson
Kan du hänvisa till en källa? Jag skulle vilja läsa mer om det.

http://www.firingsquad.com/features/e3_2004_part_3/page4.asp

Det här hände för ett tag sedan, i samband med att koden "stals" och granskades. Fick kolla i Google's cachade sidor för att hitta.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XCan
Enligt mina beräkningar har 80% av sk HL-fans/kids inte ens spelat igenom HL1, de drar sina slutsatser för det supercoola PangPang som går under namnet CS portas till HL2s motor även känd som Source. Dessa barn hade tex inte en jävla aning om att HL bygger på ids motor Quake1 samt nätkod från Quake2.

.

Påstår du då att jag inte har spelat igenom den eller att jag inte är ett fan? Hur har du gjort din beräkning överhuvud taget? Och framför allt vem bryr sig om vilken motor de har använt eller hur hårt de har moddat den? Jag gillar spelet punkt!! jag tycker de har gjort fler bra saker som HL, OP, vidareutvecklingen av CS, Steam och HL2 verkar lovande. Detta gör att jag gillar Valve.

Om ni inte gillar Valve köp inte deras produkter. Gnäller ni på Dressman också för att de inte säljer kläder som ni gillar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Påstår du då att jag inte har spelat igenom den eller att jag inte är ett fan? Hur har du gjort din beräkning överhuvud taget? Och framför allt vem bryr sig om vilken motor de har använt eller hur hårt de har moddat den? Jag gillar spelet punkt!! jag tycker de har gjort fler bra saker som HL, OP, vidareutvecklingen av CS, Steam och HL2 verkar lovande. Detta gör att jag gillar Valve.

Om ni inte gillar Valve köp inte deras produkter. Gnäller ni på Dressman också för att de inte säljer kläder som ni gillar?

Nedan har du två alternativ att välja bland:
a) Läs första meningen igen, kanske en gång till, möjligtvis en ytterligare gång till, förresten håll på tills du har förstått min första mening.

b) Om du inte lyckades se det sarkastiska pga av att du har blivit förblindad av din ilska mot folk som tycker illa om Valve så ursäktar jag påhoppet av ditt favoritföretag och hoppas att ditt blodtryck har sjunkt under livshotande värden.

Oberoende av alternativval, kommer du märka att jag inte på något sätt hoppade på dig specifikt.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kommer att dela ut varningar till dem som postar osakliga inlägg hädanefter.
Att det ska vara så svårt att argumentera med lite finess?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Angående valve om dom suger eller ej som företag. Lista på vad jag tycker är viktiga faktorer.

1. Dom lyckades bli bestulna av bitar av sitt spel på "hemmaplan" det var ganska onödigt, och det är dom ganska ensamma om så vitt jag vet. När det försvinner builds i vanliga fall så brukar det vara i samband med e3.

2. Dom blev försenade ett år. Detta är dom verkligen inte ensamma om och verkar vara mer vanligt än ovanligt. Samma sak hände med tiberian sun som westwood gjorde. Vi behöver inte ens nämna 3d realms som har gett förseningar och byte av motorer ett ansikte.

3. Uppbackning av comunity och patchar. Valve har precis som ID och Blizzard (bla) varit generösa med att patcha och hjälpa mod-scenen vilket helt klart är positivt för livslängden av sina produkter.

Summan av detta är att Valve må ha gjort några missar och haft en försening men genom att ge support till sina spel långt efter release så ligger dom lite högre än tex People Can Fly och Crytek som verkar ha börjat på nästa projekt och skiter i sina senast släppta spel.

Permalänk
Avstängd

Jag tycker inte att det är så farligt med en försening, men när de spikar ett så hårt datum och håller benhårt fast vid det i 4 månader( e3 är i början av sommaren va?) Och sedan ändrar till jul eller vad det var då blir det bara fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keen
Jag har läst 2 (PC Gamer UK och PC Gamer US) finns 1 till (PC Zone)

Dvs den enda som finns är PC Gamer? Gav inte mer trovärdighet för att de spred den mellan olika länder.

Skulle spelet ha varit färdigt skulle fler ha rescenserat det. Punkt. Detta resonemang leder även fram till den ytterst enkla slutsatsen:

Rescenserar du ett spel som inte är färdigt kan du inte heller säga ett skit om hur bra det är.

Spelet kommer nog bli jättefint och jättebra. Lugna ner hypen bara. Att PC Gamer vill sälja ett par hundra tusen tidningar extra på att vara först med en "rescension".... Det är väl ganska solklart? På samma sätt som Aftonbladet VARJE DAG ljuger ihop en löpsedel för att sälja mer. Nä, PC Gamer såg en bra chans att sälja extra. Eventuellt backade av Valve som såg en chans till ytterligare ett par tusen förhandsbokningar.

Klart blir det när det är klart. DÅ kan ni diskutera hur bra det är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
2. Dom blev försenade ett år. Detta är dom verkligen inte ensamma om och verkar vara mer vanligt än ovanligt. Samma sak hände med tiberian sun som westwood gjorde. Vi behöver inte ens nämna 3d realms som har gett förseningar och byte av motorer ett ansikte.

Enligt mig är inte förseningen som är det kassa, utan det är det att man säger att spelet är nästan klart och visar upp filmer och mög på mässor. När sedan någon tar sig in och stjäler lite grejs visar det sig att spelet inte ens är halvfärdigt som för övrigt blev till en kanonbra anledning för Valve att ytterligare försena spelet.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Om ni inte gillar Valve köp inte deras produkter. Gnäller ni på Dressman också för att de inte säljer kläder som ni gillar?

Tjena,
Jag skiter faktiskt i det här spelet, men det är roligt att läsa vad alla postar.

Ifall Dressman hade en annons i tidningen att uppföljaren på världens bästa jeans kommer att släppas imorgon. Men att när du kommer ner till affären så får du höra att dom har blivit stulna. Ok, det kan man ta, det är sånt som händer.
När dom ett tag senare åter igen går ut med en annons att dom nya fina jeansen finns inne i butiken imorgon, och du åter igen går ditt bara för att höra att dom inte blivit levererade så blir man nog ganska sur.

Det må vara världens bästa byxor, men allt har sina gränser.
Skulle Dressman göra så mot mig upprepade gånger så skulle jag nog överväga att köpa ett pirat jeans från min polare, som ser ut lika och funkar precis lika.

"This post has nothing to do with the known Dressman store"

Visa signatur

P4 3,6Ghz - 2Gb ram - X800XT-PE 256Mb - 2x200Gb SATA - WD Raptor 74GB S-ATA 8MB 10K RPM **Exet fick ta datorn - använder nu laptop** [spoiler]PS3 :)[/spoiler]