Kan dom se om jag har överklockat?

Permalänk
Medlem

Kan dom se om jag har överklockat?

Jag tror att jag har fel på mitt grafikkort efter överklockning och vet inte om jag kan byta ut den på retur.
Om man säger att det alltid varigt det felet, och altså inte säga att man överklockat sönder det, kan man returera det ändå?
Kan dom se att jag har överklockat sönder det?

Ps. Klockfrekvensen är nu på standard.
Det blir "helskärms-artifakter" i vissa fall, även med standard frekvens.

Visa signatur

heh..

Permalänk
Medlem

Rannsaka dig själv. Är det moraliskt rätt att andra ska betala för dina misstag?

I övrigt så är det svårt att se om man överklockat sönder nåt. Fläkten kan ju ha stannat och dylikt.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Men om man ser det från en "retur-gubbes" ögon.
Ett kort kommer in i verkstaden där det står "Helskärms-artifakter" på info pappret.
Vad tror ni då dyker up i retur-gubbens hjärna?
"hmm... kanske det är en som har vart klantig nog att överklocka sönder sitt grafikkort!"
Eller "Jasså, yttligare en som har vart olyckligt lottad och fått en defekt produkt."

Visa signatur

heh..

Permalänk
Medlem

Nej, de kan inte se ifall du har överklockat ditt grafikort. Precis som Scalp säger så kan ju fläkten har pajjat vilket orsakar artifakter. Såvida du låter aningen naiv på din beskrivning och säger något i stilen med "Det är en massa prickar när jag skall spela" istället för "Efter ett par minuters intensivt GPU arbete uppstår det artifakter, tror att en pipeline är trasig." Ju dummare du låter, desto mindre tror de att du är kapabel till att klocka. Dock har du fortfarande den moraliska biten att tugga på, men det är helt upp till dig.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Har DU pajjat det får DU köpa ett nytt!

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Hedersmedlem

Tråd låst.

På SweC hjälper vi inte folk att få nya saker på garantin fast det är man själv som pajjat det.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading