Bedrägeri / Polisanmäla ? hmm?!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allstaar
Jag erkänner att jag skulle nog göra något liknande som hammarslag. Kan man så kan man. Alla kanske inte gillar den metoden men det funkar om man gör det snyggt.

Tack, äntligen en med lite vett i skallen.
Jag har som sagt redan pratat med en polis jag haft med att göra med förr. Mkt bra kille, hur som helst.
Han sa det tom själv, du behöver inte hoppas på att få tillbaka några pengar.
Utan jag skulle nog åka hem till han och försöka lösa det på plats. Sen underströk han flera ggr att våld inte skulle lösa nåt men men.
Folk tror visst man ska nackskotta honom, ja snackar om ringa på dörren. Säga "Hej du har blåst mig på pengar, du har 2timmar på dig att betala summan eller ge mig graffekortet."
Sen väntar man 2 timmar nånstans.
Sen tillbaka till han & 90% av folket har pengarna i hand när man kommer tillbaka andra gången.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Förstår inte heller varför folk är så anti att söka upp personerna i fråga som är kriminella o blåser hederligt folk på pengar. När polisen inte kan eller har tid att göra nåt, o man har möjlighet att ordna upp det själv eller iaf ge tillbaks, varför inte?

Gör man ingenting så kommer dessa människor fortsätta att blåsa andra på pengar. Däng dom eller vafansomhelst så dom fattar att det kan straffa sig att hålla på o lura av folk pengar.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baztard
Ja jisses du är så häftig att jag bli knäsvag av att läsa dina, ständigt återkommande, otroligt häftiga och manliga inlägg.
Tycker du inte själv att det blir väldigt pinsammt att försöka framstå som en gangster?

Sen nàr du blir blàst kan du ju sitta dàr hemma och vànta pà att pappa polisen lòser allt àt dig.
Det som àr pinsamt àr att du uppenbarligen inte vet vad du pratar om.

Gòr man skit fòrtjànar man skit. Tycker det àr helt ràtt att besòka killen, man fàr stà fòr sina handlingar. Det àr sà det funkar.

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WetWilly
Sen nàr du blir blàst kan du ju sitta dàr hemma och vànta pà att pappa polisen lòser allt àt dig.
Det som àr pinsamt àr att du uppenbarligen inte vet vad du pratar om.

Gòr man skit fòrtjànar man skit. Tycker det àr helt ràtt att besòka killen, man fàr stà fòr sina handlingar. Det àr sà det funkar.

Vad exakt är det jag inte vet nåt om? Hur ni coola gangstahs tänker eller hur världen fungerar?
Mig veterligen funkar det alldeles utmärkt att följa de lagar vi har i Sverige, för de allra flesta.
Att man sen klantar sig och betalar något till någon man inte vet ett dyft om och sedan sitta bakom sin skärm och vara aldeles otroligt häftig med sina hot om både knytnävar och skjutvapen. Det är pinsamt. Fortfarande lika förbryllad över att ni själva verkar tycka att ni är häftiga, "det är ju så här den undre världen funkar i Ghettot där jag bor". Patetiskt!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baztard
Vad exakt är det jag inte vet nåt om? Hur ni coola gangstahs tänker eller hur världen fungerar?
Mig veterligen funkar det alldeles utmärkt att följa de lagar vi har i Sverige, för de allra flesta.
Att man sen klantar sig och betalar något till någon man inte vet ett dyft om och sedan sitta bakom sin skärm och vara aldeles otroligt häftig med sina hot om både knytnävar och skjutvapen. Det är pinsamt. Fortfarande lika förbryllad över att ni själva verkar tycka att ni är häftiga, "det är ju så här den undre världen funkar i Ghettot där jag bor". Patetiskt!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av WetWilly

Det som àr pinsamt àr att du uppenbarligen inte vet vad du pratar om.

Tycker det med wetwilly!
Jag undrar vad tuffhet,gangstah och ghetto osv har med att åka och möta killen öga mot öga. Och be han om det han tagit eller sagt ska ge. Folk gör så varje dag med massor av olika saker, små som stora. Men du verkar tro att man är ganster då och så jävla tuff om man gör det. Så du menar att folk som säger ifrån folk som retar en eller säger massa skit är gangsters för dom gör det på egen hand ist för att anmäla dom till polisen och låta dom ta hand om det. Det är tekniskt samma sak men har med olika saker att göra. Eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allstaar
Tycker det med wetwilly!
Jag undrar vad tuffhet,gangstah och ghetto osv har med att åka och möta killen öga mot öga. Och be han om det han tagit eller sagt ska ge. Folk gör så varje dag med massor av olika saker, små som stora. Men du verkar tro att man är ganster då och så jävla tuff om man gör det. Så du menar att folk som säger ifrån folk som retar en eller säger massa skit är gangsters för dom gör det på egen hand ist för att anmäla dom till polisen och låta dom ta hand om det. Det är tekniskt samma sak men har med olika saker att göra. Eller?

Läs dessa rader och säg mig att du inte tycker det verkar vara lite maffia wannabe över dom här kommentarerna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Sen hota med pistol är inte min grej, föredrar händer. Relativt fegt med tillhugg, men killen kan vara 2m stor & 110kg muskler, å då kan det vara att föredra att ha nåt extra i fickan.

Att föräldrar står brevid har bara hänt en gång innan, men han fick bara en käftsmäll o ett knä o ansiktet.
Ser inte ut som jag bryr mig om så självaste snuten står brevid, vill ja får något gjort så gör jag det. Men jag ger mig inte på oskyldiga.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WetWilly
Sen nàr du blir blàst kan du ju sitta dàr hemma och vànta pà att pappa polisen lòser allt àt dig.
Det som àr pinsamt àr att du uppenbarligen inte vet vad du pratar om.

Gòr man skit fòrtjànar man skit. Tycker det àr helt ràtt att besòka killen, man fàr stà fòr sina handlingar. Det àr sà det funkar.

Sant så sant.
Vet inte om Baztard förväntar sig att man ska skicka ett glatt julkort ihop om pengarna tillbaka.

Det ligger förmodligen till såhär.
Killen blåser många människor på en gång, han använder sig av en sk målvakt. tex en A-lagare som får 5000lax för att öppna ett konto på banken.
Varav bedragarn får det nya kontokortet av tex a-lagarn.
Sen så öser han ut annonser, (inte a-lagarn, utan bedragarn)
Han slänger ut annonser på tradera, blocket ja whatever.
Sen när det helt enkelt inte går mer efter ca 1-2 veckor så försvinner han.
Inte från landet men han tar ut de pengar han fått in på målvaktens konto.
O målvakten står glatt kvar me sina 5000lapp & inte har en aning om vem han retat upp eller vad som hänt.
Hoppas inte många får för brighta idéer nu...

och annars.
Eftersom killen skrev som en efterbliven 13 åring, får ja hoppas på att det är nåt inavel som allmänt bara flummat till det, men det är nog föga troligt.
Jag tror mest på målvakts idén. = nollchans att få igen pengarna.

Citat:

Läs dessa rader och säg mig att du inte tycker det verkar vara lite maffia wannabe över dom här kommentarerna.

Jag vet inte vad som är wannabe över det ? jag har redan gjort det jag skrev så. Vill du ha en video sekvens för att tro mig lr vad är det frågan om ? varför skulle ja sitta o ljuga om såna skitsaker ?
Killen ja nita på när hans morsa stod brevid var en yngre tjackpundare som hade försatt sig i en smärre skuld och när denne kommer ut med en mindre batong så har jag ingen annan chans än att värja mig.
Jag säger ju att jag inte ger mig på folk som inte gjort mig nåt.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Jag tycker hela approachen är synerligen patetisk. Men men, vill ni leka häftiga så är det er sak.

*edit* släpper den här tråden nu. Jag har sagt det jag ville ha sagt
Frid på jorden gott folk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baztard
Jag tycker hela approachen är synerligen patetisk. Men men, vill ni leka häftiga så är det er sak.

*edit* släpper den här tråden nu. Jag har sagt det jag ville ha sagt
Frid på jorden gott folk

Mmm vi säger så om det får dig att sova gott inatt.
Som du läste ovan så handlar det förmodligen om en målvakt.
Jag är inte helt dum ihuvudet när det gäller såna här saker.
Har somsagt drivit in pengar förr.
Men om du nu vill leka nån jävla Dr Phil kopia. Så ge mig en alternativ lösning.
Ska ja skicka blommor ? ett snyft brev kanske? En bild på min mamma ?
Ditt gnäll/hån/översittar attityd hjälper mig inte så värst mkt.
Ge dig inte in i en diskussion du inte klarar av.

Peace.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

hehe kan inte låta bli.
Jag anser att om polisen inte gör något åt saken så är inte du, eller någon annan civilperson heller, rätt person att "skippa rättvisa"
Det simpla faktumet är att du betalade pengar till en person, som du själv har utryckt det, skriver som en 13 åring. Då får du banne mig stå ditt kast. Att sitta här i forumet och vräka ur dig tuffa saker lär ju inte hjälpa, eller hur?
Kan ju garantera, om jag läser en notis om att nån liten skitunge, i Malmö eller whatever, fått stryk för en skuld på 1200:- så kommer jag garanterat tipsa polisen om den här tråden.

Jag anser att du är en idiot som på fullaste allvar tycker det är helt ok att ta lagen i egna händer och dessutom vara så urbota korkad att du sitter här och skryter om saken.
Handlar knappast om huruvida jag klarar av diskussionen då den egentligen inte ger mig ett dyft. Jag har skrivit vad jag tycker om tuffingar som du.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baztard
hehe kan inte låta bli.
Jag anser att om polisen inte gör något åt saken så är inte du, eller någon annan civilperson heller, rätt person att "skippa rättvisa"
Det simpla faktumet är att du betalade pengar till en person, som du själv har utryckt det, skriver som en 13 åring. Då får du banne mig stå ditt kast. Att sitta här i forumet och vräka ur dig tuffa saker lär ju inte hjälpa, eller hur?
Kan ju garantera, om jag läser en notis om att nån liten skitunge, i Malmö eller whatever, fått stryk för en skuld på 1200:- så kommer jag garanterat tipsa polisen om den här tråden.

Jag anser att du är en idiot som på fullaste allvar tycker det är helt ok att ta lagen i egna händer och dessutom vara så urbota korkad att du sitter här och skryter om saken.
Handlar knappast om huruvida jag klarar av diskussionen då den egentligen inte ger mig ett dyft. Jag har skrivit vad jag tycker om tuffingar som du.

Jag skulle vilja se vad du har att säga den dan du blir blåst av nån lirare på nätet...
Då tycker jag du ska gå efter det exemplet du förespråkar....

Permalänk
Medlem

Man fick några roliga minuter när man läste igenom denna tråd.. Kan bara hålla med Baztard i allt han skrivit.. Patetiskt!

Visa signatur

A64 3000+ @2205Mhz (9*245) :: Zalman 7000B-AlCu :: EPoX EP-8KDA3J :: 512MB Crucial BallistiX pc4000 :: Leadtek 6800nu 12x1,6vp @370/880 :: NEC 3500A :: WD 160GB (8MB)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baztard
hehe kan inte låta bli.
Jag anser att om polisen inte gör något åt saken så är inte du, eller någon annan civilperson heller, rätt person att "skippa rättvisa"
Det simpla faktumet är att du betalade pengar till en person, som du själv har utryckt det, skriver som en 13 åring. Då får du banne mig stå ditt kast. Att sitta här i forumet och vräka ur dig tuffa saker lär ju inte hjälpa, eller hur?
Kan ju garantera, om jag läser en notis om att nån liten skitunge, i Malmö eller whatever, fått stryk för en skuld på 1200:- så kommer jag garanterat tipsa polisen om den här tråden.

Jag anser att du är en idiot som på fullaste allvar tycker det är helt ok att ta lagen i egna händer och dessutom vara så urbota korkad att du sitter här och skryter om saken.
Handlar knappast om huruvida jag klarar av diskussionen då den egentligen inte ger mig ett dyft. Jag har skrivit vad jag tycker om tuffingar som du.

Men hörredu pussgurka, det roliga var att han skrev presis som vilken svensson innan dvs fin svenska men sen så börjar han snacka skit = dra ut på tiden.
Uuu tippsa snuten du, det gör mig inget. Inte ett dugg.
Kan du inte komma hem till mig ? ja betalar resa o allt så pratar vi ut om sakerna här, ja bjur på kaffe o bulle samtidigt. Så kan ja visa dig lite andra saker så får vi se om jag är den lilla fittan du vill framstå mig som okey ?
Pm me så löser vi det här. Jag är nog en av världens bästa o lojalaste kompisar man kan ha.
Lätt att vara kaxig bakom en datorskärm. som vanligt.
orka fick själv på käften ikväll. ett stort jävla orka.

Jag vet inte vad jag missat men när tom jag pratat me snuten själv o han personligen säger åt mig att anmälan inte kommer göra spec stor nytta då frågar jag dig igen för 4e gången vad är din jävla lösning på det hela ? acceptera det hela å gå vidare ?

jo ja är en riktig badboy vetu ;D pm me som sagt

// hammarslag

edit, varför ja kollar swec en lördag natt ? ja fråg amig inte.'

Citat:

´jag skulle vilja se vad du har att säga den dan du blir blåst av nån lirare på nätet...
Då tycker jag du ska gå efter det exemplet du förespråkar....

Tack, jag vet inte vad killen förväntar sig en regnbåge o kärlek ?
ja har bara förespråkat ett hem besök hos killen dvs man ringer på o säger hej du har 2 tmmar på dig att lösa det här sen kommer ja tillbaka.
folk tror ja är nån jävla hänsynslös mördare.
Ja må ha mitt lilla sätt, men det funkar !
o som sagt innan, dumt att utala sig om mig ja är en bra kille.
Men vi kör på baztards sätt, blommor o bin.

edit. som vem om inte snuten ska göra nåt ? svara på det tack.

druckit så därför saknar allt ett jävla sammanhang

// hammarslag

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Medlem

Facinerande, när man påtalar hur löljig du gör dig så ska du genast betala min tågbiljett så vi ska snacka om saken?
Var o varannan kväll du är i slagsmål eller sitter i häkte verkar det som, om man läser dina inlägg... Känns som du valt en bra väg i livet kompis
(känns iofs som det kommer en tuff kommenatar om att du inte är min kompis nu iofs )

Permalänk
Medlem

Jag håller med Hammarslag, ibland måste man ta till det som nöden kräver, i detta fall våld, vilket är det enda språk som vissa bara förstår. Själv skulle ja nog ringa på dörren o slå in skallen på han direkt utan att säga nått. Och nej jag är ingen gangster iaf inte numera. Hatar folk som blåser privat personer !

Visa signatur

Smack i datorn gör att du glöder för nya delar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catch
Jag håller med Hammarslag, ibland måste man ta till det som nöden kräver, i detta fall våld, vilket är det enda språk som vissa bara förstår. Själv skulle ja nog ringa på dörren o slå in skallen på han direkt utan att säga nått. Och nej jag är ingen gangster iaf inte numera. Hatar folk som blåser privat personer !

Tack ännu en som förstår mig.
Jag har redan försökt med alla verbala sätt som finns.
Vara trevlig,snäll,förstående,ha överseende osv inget har funkat.
Verkar som baztard vill att jag ska acceptera utgången o gå vidare.
= sätter inget hinder för att killen gör samma sak mot nån annan oskyldig.
Vill se dig baztard stå där med regnbågen över huvudet o blommor ihåret och en bukett rosor i handen och ha full förståelse när/om det drabbar dig. Eller ajjust, det kommer aldrig hända dig.

Varför jag erbjöd dig att komma hit var inte för att lägga till dig utan för att kanske dra me dig ut på en krogrunda ha skoj, så får du se om ja är ett arsel lr ej.
Slagsmålen ja hamnar i är väl befogade, var i bråk igår dock med en som hade brytit sig in i min bil o snott en specialbroderad keps med mitt namn på för 520:-
killen har fått över 3mån på att betala eller ge mig en ny men har inte fått nåt.
Så igår lacka ja ur.
Häktet är överskattat, hoppas ingen behöver sitta där. Dom ggr ja har suttit där så är det för de mest löjliga saker som finns.
Är en kille med stort hjärta.

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det så att de som aldrig säger ifrån blir trampade på, polisen ger jag inte mycket för de har viktigare saker att göra, vad finns då kvar, lagen i egna händer såklart. Tror att för att förstå dig Hammarslag så måste man kanske själv varit med om mera än "normalt" folk som sitter bakom en skärm o bara dömmer folk, (visst ja kanske dömmer fel osså nu).

Visa signatur

Smack i datorn gör att du glöder för nya delar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle_p40
Tack ännu en som förstår mig.
Jag har redan försökt med alla verbala sätt som finns.
Vara trevlig,snäll,förstående,ha överseende osv inget har funkat.
Verkar som baztard vill att jag ska acceptera utgången o gå vidare.
= sätter inget hinder för att killen gör samma sak mot nån annan oskyldig.
Vill se dig baztard stå där med regnbågen över huvudet o blommor ihåret och en bukett rosor i handen och ha full förståelse när/om det drabbar dig. Eller ajjust, det kommer aldrig hända dig.

Varför jag erbjöd dig att komma hit var inte för att lägga till dig utan för att kanske dra me dig ut på en krogrunda ha skoj, så får du se om ja är ett arsel lr ej.
Slagsmålen ja hamnar i är väl befogade, var i bråk igår dock med en som hade brytit sig in i min bil o snott en specialbroderad keps med mitt namn på för 520:-
killen har fått över 3mån på att betala eller ge mig en ny men har inte fått nåt.
Så igår lacka ja ur.
Häktet är överskattat, hoppas ingen behöver sitta där. Dom ggr ja har suttit där så är det för de mest löjliga saker som finns.
Är en kille med stort hjärta.

Beträffande inbjudan så tolkade jag dig fel och ber om ursäkt för det. Det var sjysst av dig att erbjuda dig att betala resan för en krogrunda.
Vi tycker uppenbarligen inte likadant men det vore tråkigt om alla gjorde just det.

Det är klart att det kan hända mig, jag är ingen superkille på att sniffa mig till bedragare, vad jag dock vet är att jag väldigt sällan köper saker av privatpersoner jag inte vet vem det är just pga det finns puckon som blåser folk.
Jag kan inte se framför mig att ta lagen i egna händer är den bästa metoden ändå. Det är min åsikt, skulle alla göra så så skulle vi snart ha ett ganska otrivsamt samhälle.
Givetvis tycker jag inte att det är rätt att blåsa nån på pengar men inte heller att mer eller mindre bryta mot lagen för att ta tillbaka dessa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baztard
Beträffande inbjudan så tolkade jag dig fel och ber om ursäkt för det. Det var sjysst av dig att erbjuda dig att betala resan för en krogrunda.
Vi tycker uppenbarligen inte likadant men det vore tråkigt om alla gjorde just det.

Det är klart att det kan hända mig, jag är ingen superkille på att sniffa mig till bedragare, vad jag dock vet är att jag väldigt sällan köper saker av privatpersoner jag inte vet vem det är just pga det finns puckon som blåser folk.
Jag kan inte se framför mig att ta lagen i egna händer är den bästa metoden ändå. Det är min åsikt, skulle alla göra så så skulle vi snart ha ett ganska otrivsamt samhälle.
Givetvis tycker jag inte att det är rätt att blåsa nån på pengar men inte heller att mer eller mindre bryta mot lagen för att ta tillbaka dessa.

Det är klart man inte ska ta lagen i egna händer men som catch säger, vad ska man göra när inga andra alternativ funkar ?
Och när tom Didricksson (polisen) själv sa
"Även fast du anmäler så ska du nog inte räkna med att få tillbaka dina pengar"
Ja men ja kan feltolkas ofta, det är inte så att ja åker HD o har skinväst på mig & är söndertatuerad
Ifs har 18st tattoos, men men långt ifrån mcgängens mängd & styrka.
nåja.
Jag ser helst en fredlig lösning, ja mår inte bra av att behöva banka in vett inån för han ska förstå. Är ingen sadist.
Men som nån annan ink mig själv sa, det inte ord löser, löser våld. Våld är ett internationellt språk. (tyvärr)
Killen är borta med vinden nu.
Men håller på o fixar målvaktens (killens) adress & namn så får vi se om det är han ifråga eller bara en målvakt.
Hur ska ja göra det ?

1, går ner på banken, sätter in ytterligare 50kr på samma konto & begär ett kvitto med hans namn på som min arbetsgivare behöver
2. ringer ner till skatteverket o frågar ifall denna "mikal nillson" om han bor kvar på arselgatan3 (Man hittar på nån bara) då säger de. "nej det är fel han bor på blabla"
3.alternativt ringa kronofogden & säga att man har en uthyringsfirma o vill tareda på ifall adressen är rätt till denna "mikal nillson" dvs.
En klar fördel om killen har ett ovanligt namn.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agent
Min kompis köpte ett Sapphire Radeon 9800pro här på sweclockers marknad. Han bet. in 1600:- på hans konto. Han fick aldrig GK. Den personen skickade den inte. Han är polisanmäld så vi få se vad som händer.

Man blir inte lite nyfiken på vem det är så att man själv inte råkar ut för samma person. Du eller din kompis borde gå ut med hans namn här på forumet.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42

Permalänk
Medlem

ett tips är att be personen att maila sitt hemnummer så att man kan prata om varan osv. så att man vet vad personen har för hemnummer och på så sätt har något bevis för vem personen är.

Visa signatur

| P4 2,8GHz @ ~3,2ghz 860fsb, 2*512Mb DDR A-DATA3200, 280gig hdd (1x200, 1x80), albatron PX865P, ExcalibuR Radeon 9800Pro @ 411/351(ej maxat) |