Permalänk
Medlem

Läkerolkabeln.

Det här gjorde jag för ett tag sedan nu, men la av någon anledning inte upp det.

tja, allt började med att nästan slagit sönder mina hörlurar pga att de inte räckte bort till förstärkaren, så vad gör man? Jo. Man slaktar ett par söndriga lurar, och tar kabeln och gör såhär:

Ett väldans gammalt ljudkort jag hittade under diverse diamant- och dinosauriefynd under sängen. (säkert äldre än jag själv)
som såg väldigt intressant ut. så jag pillade bort kontakten för ljud-ut(3½plugg tror jag det heter.)

Jag hittade också den här, en snygg gammal Läkerolburk (jag är kär i de där sakerna) som borde komma till nytta, jag satte borren till verket och gjorde ett hål, lika stort som toppdelen på 3½pluggen.

-

Här är de slaktade hörlurarna, ganska pajade vid det här laget iaf (jag kunde inte låta bli att ta sönder mer än vad jag behövde, i have needs.)
-

Ni får ursäkta den usla bildkvaliten, men det här ska föreställa kontakten och kabeln efter lödning (klaga inte på mina lödningar, jag vet att jag är dålig. )

Ett till hål därbak borrades ut för att kabeln skulle ha någonstans att ta vägen.

Seså! det börjar arta sig

Enkronorna var perfekta, för att göra dosan tyngre än kabeln, och att för att hålla upp kontakten så den inte ramlade tillbaka in i dosan.

-

Tadaa! färdig, bara att plugga in och lägga dosan på bordet bredvid

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Najsigt... men usch vilken hemsk mus!!

Visa signatur

GA-Z97X-GAMING 3 | Core i7 4790K 4,0GHz | BallistiX Sport 16GB | Gigabyte GeForce GTX980 G1 4GB | Crucial MX100 256GB+512GB SSD | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNova G2 850W | CM Nepton 240M

Permalänk
Medlem

Snyggt.

Finns en liknande variant någonstans, fast med hörlursförstärkare i läkeroldosan.

Kaleim: Det är ingen mus, utan en spelkontroll =P Funkar typ som mus dock, fast med 892½ olika knappar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleim
Najsigt... men usch vilken hemsk mus!!

Det är ingen mus, det är en commander. mer som ett tagentbord eller joystik, än Mus.

Edit, som precis blev klarlagt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hehe, jadu appe det där gjorde du bra. Det bästa du gjorde var nog att kläcka idén från första början.. Och kvaliteten var väll inte att gnälla på?

Nice work, jag gillade läkerolasken bäst, den var fin

Visa signatur

AMD Athlon, Radeon 9800Pro in BX-02

Permalänk

hade nog varit snyggare att bygga in den i foten till skärmen

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM
martin.eksit. - EP 8RDA+ - XP2400+ - Prophet 9700 Pro - HyperX 512Mb - WDC 120Gb, SGB 120, 200 GB

Permalänk
Medlem

syftet var inte att vara nära datorn, utan att kunna röra mig fritt i hela rummet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Säg har du provat nostromo N50 eller N52? Har själv N52:an och tycker det är den skönaste gaming glove jag testat...tyckte alldrig om commander. (Min N52:a behövde dock slitas lite innan den blev riktigt skön)

Annars tycker jag du gott hade plats till en volympot också. ;P

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Medlem

jag har gjort ungefär samma sak för en tid sedan, fast jag slaktade ett par trådlösa hörlurar, och kopplade mellan datorn och förstärkaren

Visa signatur

AMD A64 3000+, MSI K8N neo patinum, 512 twinmos
FX5600 XT 256mb,ide maxtor 160gb, 120gb, SATA 80gb + 80gb

Permalänk
Avstängd

annars går det att köpa 3½ mm förläning som kostar nada..

49:- netonnet.se

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
annars går det att köpa 3½ mm förläning som kostar nada..

49:- netonnet.se

http://147.14.243.142/item_img/se/large/l010923.jpg

fast det är inte lika kul

Visa signatur

AMD A64 3000+, MSI K8N neo patinum, 512 twinmos
FX5600 XT 256mb,ide maxtor 160gb, 120gb, SATA 80gb + 80gb

Permalänk
Medlem

Dock tror jag hans mod var billigare..

Kontakt från ?? (kanske gammalt isa ljudkort)
Sladd från nå gammla hörlurar lr högtalare
läkerol ask

_________________________
vetefan va en läkerol ask kostar med under 49kr

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Avstängd

tycker det är många som ghettomoddar här (sweclockers)när det faktiskt ofta går att köpa billiagare och bättre lösningar.. det värsta ajg läst om här var en snubbe som satt och lödde av alla kondensatorer från en gammal förstärkare snacka om att vara snål..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bra träning dock...

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
annars går det att köpa 3½ mm förläning som kostar nada..

49:- netonnet.se

http://147.14.243.142/item_img/se/large/l010923.jpg

Du säger fel saker på fel forum. Hela grejen med "mod" är att göra det själv.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

tycker man håller på att dalta med begreppet mod... vet inte om jag kallar en kabelförläning modd.. men det är en smaksak

Visa signatur
Permalänk
Medlem

stämmer iofs.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tänker nog göra något liknande snart, det är nämligen som så att jag kopplar gitarren till min stereo, och jag vill snabbt kunna byta mellan gitarrljud och datorljud (jag har bara tre kanaler på förstärkaren, en till CD, en till vinyl, och en till dator/gitarr). Gulligt med läkerol-ask

Permalänk
Avstängd

det hadde varit snyggt att setta den på skärmen och spackla sedan spraya så hadde det sett ut eom en del av chassit!

Visa signatur

Klart du ska!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X0n
det hadde varit snyggt att setta den på skärmen och spackla sedan spraya så hadde det sett ut eom en del av chassit!

då måste man ju sprayalacka hela skärmen för att få en snygg övergång.. jobbigt.. men det kan nog bli snyggt...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X0n
det hadde varit snyggt att setta den på skärmen och spackla sedan spraya så hadde det sett ut eom en del av chassit!

Mhm, det har redan besvarats av appe själv:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av appe
syftet var inte att vara nära datorn, utan att kunna röra mig fritt i hela rummet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appe
Det är ingen mus, det är en commander. mer som ett tagentbord eller joystik, än Mus.

Edit, som precis blev klarlagt.

jaja whatever.. den ser hemsk ut ialla fall

Visa signatur

GA-Z97X-GAMING 3 | Core i7 4790K 4,0GHz | BallistiX Sport 16GB | Gigabyte GeForce GTX980 G1 4GB | Crucial MX100 256GB+512GB SSD | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNova G2 850W | CM Nepton 240M

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X0n
det hadde varit snyggt att setta den på skärmen och spackla sedan spraya så hadde det sett ut eom en del av chassit!

Herregud, att det var en Läkerolask var ju hela saken med 'bygget'. den är ju både stilren och snygg. Den visar ju vad jag tycker om också.

Visa signatur