Problem: Mix megapol i mina datorhögtalare!

Permalänk
Medlem

Problem: Mix megapol i mina datorhögtalare!

Ja, jag kom inte på någon bättre topic..
Det är nämligen så att detta skräp hörs lågt men tydligt i mina högtalare hela tiden
Det konstoga är att det hörs som bäst när jag drar ner volymen i botten, ökar jag till över halv volym är fenomenet borta (utan annan ljudkälla såklart)..
Någon som vet vad i hela friden detta beror på? Jag lyssnar aldrig på webradio, och har scannat med lite div 'städprogram'.

Såhär ser mina processer ut, ser ni något som inte jag ser?

Just nu spelas pointer sisters..

Visa signatur

(ü) Ironi borde vara ett skolämne. (ü)

Permalänk
Medlem

Det har knappast någon med mjukvara att göra. Det är förmodligen radiovågorna som tas upp direkt av högtalarna (har hänt mig) den gången funkade det av någon anledning att vända på sladden i vägguttaget.

Permalänk
Medlem

Haha.. Kan vara att dina högtalarelement hittar signalerna, inte via datorn utan själva radiovågorna. Hörde om nån som fick radio genom sitt kylskåp, hah!

edit: jag är en sen man!

Permalänk
Medlem

Jo jag har inte uteslutit den möjligheten, men det tystnar om man drar ur pluggen ur ljudkortet, det borde det väl knappast göra om sladden har "antenneffekt"?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lost_One
Jo jag har inte uteslutit den möjligheten, men det tystnar om man drar ur pluggen ur ljudkortet, det borde det väl knappast göra om sladden har "antenneffekt"?

Radiovågsmottagare á la datorchassi? ;]

Permalänk
Medlem

Jag måste nog ge mig, testade slå av datorn och ha högtalarna aktiva, då har jag fortfarande 'mottagning'..
trodde ett jordat uttag skulle eleminera sådanna problem.

Nu måste jag starta en tråd i hårdvaruforumet om hur man frekvensmodulerar sitt chassie

Visa signatur