SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Bärbar dator ?

Tjena..

Ska köpa 2 st bärbara datoror vilka ska jag välja.?

Märke, Intel, AMD spelar ingen roll.

Kom med förslag på vad det ska vara för något. Har tänkt lägga ca 9500.- exkl moms altså ca 11 800.- inkl moms. Ska köpa dem innom en vecka så kom med snabba förslag..

Tack på förhand

Visa signatur

MS

Permalänk
Medlem

Du ligger i fel forums del. Jag har rapporterat detta så får du säkert mer/bättre hjälp.

Men ska du lägga ut -> 11 800.- inkl moms st för dem, eller båda tillsammans? (Gissar styck)

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttad!

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Vilket är användningsområdet? Läs även FAQ. Finns en för PC-laptops och en för macar.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | 64 GB 3200 MHz CL16 DDR4 | xfx RX 6800 16GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC Q27G4X, AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

Ska vara på ett kontor för det mesta till säljare, ta me den ut till kunder. Sen för övrigt ska den vara hemma uppkoplad till vårt privata trådlösa nätverk. Så snabb dator som möjligt gärna 128 mb grafikkort. Givet vis menar jag 11800 kr / st inkl moms.

Visa signatur

MS

Permalänk
Medlem

Vad behöver man 128MB grafik till i en bärbar som säljare ska använda?

Söker du efter "så snabb dator som möjligt" i den där prisklassen så ska du inte ha för stora förväntningar på tillförlitlighet. Själv skulle jag nog sänka kraven eller öka på budgeten litegrann.

Permalänk
Medlem

Det är mycket bilder och filmer som den ska användas till också, uppkoplad mot projektor mm så tyckte jag att det kunde vara bra med ett 128 kort i. Har ni några tips om vad det ska vara för data / märke mm. Har kollat lite på en Znote 4200 och på en HP HP ZV5378. Några tips eller komentarer till dom?

Visa signatur

MS

Permalänk

ZEPTO sounds better...mych better

Visa signatur

Stefannorr: Dell 9300-1,86 ghz-1024 -60 GB/7200-NEC 6500-Nvidia Geforce 256 mb-17 WXGA

Permalänk
Medlem

Znote 4200 - Kampanj
Kampanj spara 243kr inkl. moms.

Baskonfiguration:

15" SXGA+ TFT (1400x1050) skärm
ATI Radeon mobillity 9700PRO 128MB grafikkort
CD-ROM 24x
3 x USB 2.0 portar
1 x Firewire (IEEE 1394)
10/100Mbit internt nätverkskort
Intel Pro 2200 WLAN 802.11b/g
56K / v92 fax/modem
SD-memory kort-läsare
Tv-ut
Upp till 5 timmars batteritid

Zepto Znote 4200 är datorn för dig som inte vill kompromissa på kvalitet, design eller kapacitet. Zepto Znote 4200 är byggd på Centrinoteknologin med Intel’s senaste processor Dothan som har 2 MB cache på processorn som gör den mycket snabb och otroligt tyst. Mer än 5 timmars batteri-tid och har trådlöst nätverkskort som standard. Med ATI Mobillity Radeon 9700PRO med 128MB grafikkort passar denna dator den mest kräsne användaren. Testen i 3D game grafik benchmark gav 2800 poäng. Skall du använda din bärbara dator till krävande 3D-applikationer, avancerad grafik eller bara vilja ha det bästa är detta den perfekta datorn för dig till ett rimligt pris.

Vald konfiguration:

Spara 243 kr inkl. moms. Zepto dustbag och standardväska ingår!
15" SXGA+ TFT 1400x1050 dpi Znote 4200
1.7 GHz Intel® Pentium® M Dothan® 2MB Cache 735
60 GB 7200 RPM 8 MB Cache Hitachi/IBM
Combo DVD/CD-RW 4xxx(8x0x0/24x10x10)
512 MB PC-3200
11b/g
2 års garanti (6 mån batteri)
SE (Svenskt) Tangentbord Znote 4xxx
MS Windows XP Home Svensk (Installerat + CD medföljer)

kr 11.760,00 exkl. moms

Vad tror ni om den? Något att ta bort eller lägga till? Ska häls inte springa up mer i pris hade ju tänkt mig lite billigare från början. Men vad sägs?

Visa signatur

MS

Permalänk

Låter bra,men ta dubbla minnet är ju ändå så billigt....

Visa signatur

Stefannorr: Dell 9300-1,86 ghz-1024 -60 GB/7200-NEC 6500-Nvidia Geforce 256 mb-17 WXGA

Permalänk
Medlem

Köp en så lätt som möjligt om den ska ut på resor.

Om du ska har den på presentationer så är det en stor fördel om den
är TYST. Jag vet inte hur datorer med radeon mäter sig mot sådana med integrerad
grafik med tanke på ljudnivå, men det kan vara värt att kolla upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_cobra
Köp en så lätt som möjligt om den ska ut på resor.

Om du ska har den på presentationer så är det en stor fördel om den
är TYST. Jag vet inte hur datorer med radeon mäter sig mot sådana med integrerad
grafik med tanke på ljudnivå, men det kan vara värt att kolla upp.

Ja någon som vet hur det är med ljudnivåen på den här Znote 4200 med ATI Radeon mobillity 9700PRO 128MB grafikkort ?

Visa signatur

MS

Permalänk

Zepto ska vara väldigt tysta enligt ägarna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Zepto 4200 Terminator IV är väldigt tyst, men å andra sidan så är de flesta nya bärbara det. Ljudnivån är av mindre intresse kan man kanske säga.

Däremot, skärmarna är nog mer att tänka på. Betraktningsvinkeln verkar överlag vara väldigt låg på bärbara och färgerna blir lätt dassiga.

För en säljare som ska ha med sig datorn så är storleken viktig. Hur ska den användas, ska han visa upp sin skärm för folk runtomkring, eller ska han bara titta på den själv, eller kanske enbart koppla den till en projektor? Ju mindre och smidigare dator, desto smidigare för säljaren.

Permalänk

Jag tycker ljudnivån är väldigt viktigt...finns inge värre än fläktar som låter illa o går i ett..oki lyssnar man på musik oeller spelar spel kanske dom inte hörs...sen är de ju väldig skillnad på olika maskiner o vilka fläktar dom har...vissa låter som ett jas plan o går i ett,andra kanske knappt går igång o när dom gör de så hörs dom knappt.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sarlov
Ja någon som vet hur det är med ljudnivåen på den här Znote 4200 med ATI Radeon mobillity 9700PRO 128MB grafikkort ?

Hej Sarlov

Vi säljer Znote 4200 med den konfiguration du pratar om, och har inte haft en enda kund som klagat över ljudnivån på deras nya bärbara, tvärtemot.

Visa signatur

Allt jag skriver härinne är mina personliga tankar, och inte vad PC-Direct officiellt menar.

Permalänk
Medlem

Givetvis är ljudnivån viktigt på en bärbar dator. Jag håller med stefannorr om att det kan bli störande i längden. Men om den ska användas i presentationssyfte ute hos kunder, kommer projektorns fläkt alltid överrösta datorns. En 4:3 DLP projektor som används i presentationssyfte kommer i 9 fall av 10 låta mer än den bärbara. Visserligen har det skett en förbättring bland data- / presentationsprojektorer, men det är en bit kvar till de som är anpassade till hemmet.

Bara en tanke...

Permalänk
Medlem

men är 9700 kortet intregreat eller inte delat? det gör väl stor skillnad...?