Permalänk
Medlem

html script frågor...

hej...
jag är rätt dålig när det gäller att koda websidor och alla andra web script. Jag undrar eftersom dagens forum stödjer allt mer html koder, hur gör jag en länk till en bild så att den syns för alla andra i forummet ( och då menar jag ej en vanlig link som en text).

och sen undrar jag hur man gör en länk som " www.sweclockers.com" till endast ett ord som "sweclockers" som kan bli klickbart.

tacksam för svar!

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

du skriver

[ url = www.sweclockers.com ]sweclockers[ / url ]

sweclockers

jäla code klarade inte att visa den utan att göra en riktig länk, iaf skriv den utan mellanslag i url taggarna

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malesca

Man har ju skills.

Vad svårt

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org - Årets idiot 2004

Botten upp, resten i håret!

Bahnhof 100/100/Mb/s villafiber

Permalänk
Medlem

OffT. Men code taggen verkar ha stora problem. jag har även haft problem när den envisats att tryck in ett mellanslag i "javascript" -> "java script"
Skitjobbigt >:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micket
OffT. Men code taggen verkar ha stora problem. jag har även haft problem när den envisats att tryck in ett mellanslag i "javascript" -> "java script"
Skitjobbigt >:(

Jag antar att det är för att vissa webbläsare inte ska börja tolka det som javascript, kanske finns de som gör det. Nåja, vill du motverka att det blir så så släng in en tom [B][/B]-tagg så kommer den inte separeras. Desamma om du vill skriva ut t ex taggen som jag gjorde här ovan.

<a href="javascript: alert('foo')"> eller <a href="javascript: alert('bar')">

Permalänk
Medlem

BoLLeN: jag tror nog att han syftade på Mickets problem med mellanslagen

Permalänk
Medlem

fragzone

edit: nu funkar det fint tackar allihoppa!

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Hedersmedlem

ARICE: Va? Avsluta en [url]-tag med [/img]?

EDIT: Såja.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.