World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Angåened MoveAnything som även jag blev tippsad om inna, dra ner MoveAnything (Redux) i och med att "orginalet" inte är uppdaterad på ett tag och saknar stöd för 1.9 (redux funkad fint för mig annars, tack för tippset).

Tack! fick det att funka nu, perfekt!

ang tailoring + enchanting @ my Warlock, tror ni jag kan tjäna pengar med dom 2 tilsammans?.. eller måste jag ha ett insammlings yrke också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Tack! fick det att funka nu, perfekt!

ang tailoring + enchanting @ my Warlock, tror ni jag kan tjäna pengar med dom 2 tilsammans?.. eller måste jag ha ett insammlings yrke också?

varken enchanting eller tailoring behöver ett samlings yrke då tailoring får mats från humanoid monster (tyg) och enchantments lägger du med mats som du disenchantar från skräp-magiska items. blev lite rörigt men hoppas du fattar ;D

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Undead - Rogue eller kanske Night Elf - Druid

Funderar jag på

Nåt speciellt jag ska tänka på då?

Vilka är För - nackdelarna med det?

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem

UD rogue finns det hyffsat många av (rogues i allmänhet) iaf på servern ja lirar på..
fördelar: gör bra skada, kan bli osynlig, will of the forsaken (bryter saker som fear, charm etc), med rätt "spec" kan dom göra en motspelare ganska chanslös genom stuns.
nackdelar: är inte lika bra på denna frånt, då jag inte spelat rogue.. men dom är begränsade till läder rustning, vilket leder till att dom kan bli slagna ganksa hårt. det e det enda jag kan komma på.

NE druid..
Druider är roliga, det är mycke variation i denna klass, du kan spela som spellcaster/helare, tank (björn formen) eller damage dealer/stealther.

fördelar: överlever ganska lätt genom deras heals och nature's swiftness.. dom olika djur formerna.. som katt gör du rätt så fin skada dessutom, den formen är snarlik rogue, men inte helt o hållet ;D
nackdelar: begränsade till läder, men är som lungt då de har heals och björn formen (dom har mest armor i spelet typ om dom har rätt gear).. kan inte komma på så mycke nackdelar.. försöker som undvika att se dom då jag håller på att levla upp en ;D

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
varken enchanting eller tailoring behöver ett samlings yrke då tailoring får mats från humanoid monster (tyg) och enchantments lägger du med mats som du disenchantar från skräp-magiska items. blev lite rörigt men hoppas du fattar ;D

Jo, det vet jag. Fast jag vill tjäna pengar på mina yrken. Läst att enchanting ska kosta svin mkt?.. Därför undrar jag om enchanting och tailoring gåt ihop om jag sammtidigt vill tjäna pengar?.. Eller bör jag välja ett av dom + ett insammlings yrke?

Permalänk
Medlem

tack för svaret..

Får bli Night Elf - druid..

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem

Man kan ju välja samlaryrken i början så att man tjänar pengar och sedan byta när man kommit upp sig lite. Skall nog testa det på min nästa char. Min nuvarande Warlock har mining och engineering. Engineering är bra för att man kan ha en del trevliga trinkets, men har snarast kostat pengar istället för att skapa pengar.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Vilken tid det tar att få börja spela.. ska ju uppdateras..

Är inne på min 5:e just nu

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Copa
Vilken tid det tar att få börja spela.. ska ju uppdateras..

Är inne på min 5:e just nu

det har ju funnits ett tag nu ;D finns några patchar.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stimmer
Ta inte illa upp, men det där var den sämsta länkningen jag någonsin sett.

Bah, checka denna:

Janssons pingvinsodlingsfarm samt diskussion om tanking gear hittar du här.

Permalänk

Tjena alla!!

Jag söker en addon och vet inte vad den heter eller nått sånt men jag har en bild på den om nån vet vad den heter????
http://files.upl.silentwhisper.net/upload7/namnlos-eqt.JPG

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Black_Mama
Tjena alla!!

Jag söker en addon och vet inte vad den heter eller nått sånt men jag har en bild på den om nån vet vad den heter????
http://files.upl.silentwhisper.net/upload7/namnlos-eqt.JPG

Jo, jag vill gärna också vet det. Speciellt den där som räknar ner tiden på spellen innan man kan kasta den igen.. 10, 9,8.. osv osv.. ni som har den förstår säkert villken jag menar.

Permalänk
Medlem

Nån mer nybörjare som kanske har lust att spela? Skicka ett pm om nån har lust att spela med mig

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Tack! fick det att funka nu, perfekt!

ang tailoring + enchanting @ my Warlock, tror ni jag kan tjäna pengar med dom 2 tilsammans?.. eller måste jag ha ett insammlings yrke också?

Vet inte vilken level du är på men om du är ganska långt ifrån 60 lär du inte direkt kunna tjäna några pengar på tailoring, det lär ge mer att sälja all cloth du får på AH.

Enchanting kanske du kan tjäna pengar på om du ofta kör instanser och känner att du får många blåa BoP-items som du annars inte kan bli av med. Jag har inte kört särskillt mycket enchating men jag tror vandliga gröna items är bättre att försöka sälja dom som dom är, dom disenchatas för det mesta till skräp som jag inte tror är särskillt lönsammt att försöka sälja. Om du menar att du ska försöka sälja enchats till folk gäller nog samma sak som med tailoring, inget + i kassan förens du har hög lvl.

Vill du tjäna pengar tycker jag mining är ett riktitgt bra val, jag hade absolut inga problem att sälja Copper/Tin/Iron-bars för riktigt fina summor och om det fortfarande saknas bars till AQ-insamlingen kan du få riktiga fantasisummor för din metall, så var det iaf dom första 2 dagarna efter 1.9 släpptes på Stormscale (Horde).

Skinning å andra sidan tar, enligt mig, bara upp massa plats i din inventory, jag lyckades sälja väldigt, väldigt lite leather och det lilla jag sålde fick jag uselt betalt för. Efter ett tag blev jag sittandes med ~200 medium leather som jag sålde till vendors. i AQ-tider kanske det är mer eftertraktat men jag dumpade skinning för länge sedan så jag vet inte...

Det sista Gathering yrket är herbalism och jag har aldrig provat att sälja herbs så det vet jag inte mycket om, testa och se vet jag!

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Vet inte vilken level du är på men om du är ganska långt ifrån 60 lär du inte direkt kunna tjäna några pengar på tailoring, det lär ge mer att sälja all cloth du får på AH.

Enchanting kanske du kan tjäna pengar på om du ofta kör instanser och känner att du får många blåa BoP-items som du annars inte kan bli av med. Jag har inte kört särskillt mycket enchating men jag tror vandliga gröna items är bättre att försöka sälja dom som dom är, dom disenchatas för det mesta till skräp som jag inte tror är särskillt lönsammt att försöka sälja. Om du menar att du ska försöka sälja enchats till folk gäller nog samma sak som med tailoring, inget + i kassan förens du har hög lvl.

Vill du tjäna pengar tycker jag mining är ett riktitgt bra val, jag hade absolut inga problem att sälja Copper/Tin/Iron-bars för riktigt fina summor och om det fortfarande saknas bars till AQ-insamlingen kan du få riktiga fantasisummor för din metall, så var det iaf dom första 2 dagarna efter 1.9 släpptes på Stormscale (Horde).

Skinning å andra sidan tar, enligt mig, bara upp massa plats i din inventory, jag lyckades sälja väldigt, väldigt lite leather och det lilla jag sålde fick jag uselt betalt för. Efter ett tag blev jag sittandes med ~200 medium leather som jag sålde till vendors. i AQ-tider kanske det är mer eftertraktat men jag dumpade skinning för länge sedan så jag vet inte...

Det sista Gathering yrket är herbalism och jag har aldrig provat att sälja herbs så det vet jag inte mycket om, testa och se vet jag!

Okej perfekt! Har en polare som jag ska börja spela med nu, så vi ska dela på yrkena han kör tailoring & jag kör enchanting.. jag funderar nu om jag ska ta skinning eller mining..

Vad säger ni skinners? tjänar man pengar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Jo, jag vill gärna också vet det. Speciellt den där som räknar ner tiden på spellen innan man kan kasta den igen.. 10, 9,8.. osv osv.. ni som har den förstår säkert villken jag menar.

Cooldowncount?

Black_Mama: Det där ser riktigt intressant ut! Säg till om du hittar den...

Weew: Skinning ger bra med pengar lätt, det funkar speciellt bra om man grindar beasts.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando

Black_Mama: Det där ser riktigt intressant ut! Säg till om du hittar den...

Weew: Skinning ger bra med pengar lätt, det funkar speciellt bra om man grindar beasts. [/B]

En kompis till mig sa att man skulle ha Discord Frame Modifier och jag tanka det men jag fattar inte ett dugg med sånt så jag fråga ifall han kunde göra så som på bilden och han sa ja så jag ska väll få filerna senare hoppas jag =)=)=).. men om det är nån som kan göra den snabbare så skulle det vara perfekt! =P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Bah, checka denna:

Janssons pingvinsodlingsfarm samt diskussion om tanking gear hittar du här.

håll käften jävla tönt!

vi orka inte mer med sånt skit,snälla sluta nu annars denna tråden blir bara låst

Permalänk
Medlem

yay! fick earthfury bracers idag kanske inte mycket men det är en början!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Vet inte vilken level du är på men om du är ganska långt ifrån 60 lär du inte direkt kunna tjäna några pengar på tailoring, det lär ge mer att sälja all cloth du får på AH.

Enchanting kanske du kan tjäna pengar på om du ofta kör instanser och känner att du får många blåa BoP-items som du annars inte kan bli av med. Jag har inte kört särskillt mycket enchating men jag tror vandliga gröna items är bättre att försöka sälja dom som dom är, dom disenchatas för det mesta till skräp som jag inte tror är särskillt lönsammt att försöka sälja. Om du menar att du ska försöka sälja enchats till folk gäller nog samma sak som med tailoring, inget + i kassan förens du har hög lvl.

Vill du tjäna pengar tycker jag mining är ett riktitgt bra val, jag hade absolut inga problem att sälja Copper/Tin/Iron-bars för riktigt fina summor och om det fortfarande saknas bars till AQ-insamlingen kan du få riktiga fantasisummor för din metall, så var det iaf dom första 2 dagarna efter 1.9 släpptes på Stormscale (Horde).

Skinning å andra sidan tar, enligt mig, bara upp massa plats i din inventory, jag lyckades sälja väldigt, väldigt lite leather och det lilla jag sålde fick jag uselt betalt för. Efter ett tag blev jag sittandes med ~200 medium leather som jag sålde till vendors. i AQ-tider kanske det är mer eftertraktat men jag dumpade skinning för länge sedan så jag vet inte...

Det sista Gathering yrket är herbalism och jag har aldrig provat att sälja herbs så det vet jag inte mycket om, testa och se vet jag!

På högre lvls tjänar man sjukt med guld på enchanting, t.ex. Greater Eternal Essence går för typ 3-4g/styck på min server (Haomarush)

Herbalism ger jävligt mycket pengar det med, icecap går för ~10g/stack, dreamfoil ~15g/stack osv. Rätt skönt att plocka blommor imho

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk

Tja, är lvl 10 UD Mage och senaste "questen" var att snacka med en kille i Orgrimmar( typ warchief eller nått) och detta ledde inte till nått förutom att hämta saker så att man får reputation.
Så, vart finns det mer quests för en 10 UD Mage?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Cooldowncount?

Black_Mama: Det där ser riktigt intressant ut! Säg till om du hittar den...

Weew: Skinning ger bra med pengar lätt, det funkar speciellt bra om man grindar beasts.

yeah! de var cooldowncount, jag har den där ScroolingCombat text.. men den visar bara + - skadan på mig själv. Kan jag få så den visar det samma på fiender?.. alltså den gör ju det vanligtvis också.. men att den visar ( + 500 ) om han tex healar sig och ( - 1000 ) om jag skjuter på han? Vad heter den addonen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Black_Mama
Tjena alla!!

Jag söker en addon och vet inte vad den heter eller nått sånt men jag har en bild på den om nån vet vad den heter????
http://files.upl.silentwhisper.net/upload7/namnlos-eqt.JPG

om du menar baren allra längtst ner med ammssa små ikoner och sådant så är det Titan=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Black_Mama
En kompis till mig sa att man skulle ha Discord Frame Modifier och jag tanka det men jag fattar inte ett dugg med sånt så jag fråga ifall han kunde göra så som på bilden och han sa ja så jag ska väll få filerna senare hoppas jag =)=)=).. men om det är nån som kan göra den snabbare så skulle det vara perfekt! =P

Man kan fixa så det ser ut så med Discord Art, Discord Action Bars och Discord Frame Modifier... Lite programmering bara =P

så här ser mitt ui ut dock ändrat lite.. Använder Discord addons

Visa signatur

60 Rogue @ Vek'nilash 60 Druid @ Zenedar (Nerlagd) 60 Rogue @ Zenedar (Nerlagd) Notebook: Dothan 2GHz | 1024MB 400MHz RAM | GF 6800 Go 256MB | 17" TFT | Server: AMD Athlon64 3200+ 939 0.09 | 2x Corsair Value 512 DDR400 Dualmode | Seagate 1x 250GB 1x 200GB S-ATA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Black_Mama
En kompis till mig sa att man skulle ha Discord Frame Modifier och jag tanka det men jag fattar inte ett dugg med sånt så jag fråga ifall han kunde göra så som på bilden och han sa ja så jag ska väll få filerna senare hoppas jag =)=)=).. men om det är nån som kan göra den snabbare så skulle det vara perfekt! =P

Efterssom inte min kompis orkar göra detta så undrar jag om det finns nån godhjärtad wow spelare som är vänligen att göra detta lilla uppdrag åt oss här på swec????

Tack så mycket

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Black_Mama
Efterssom inte min kompis orkar göra detta så undrar jag om det finns nån godhjärtad wow spelare som är vänligen att göra detta lilla uppdrag åt oss här på swec????

Tack så mycket

Discord Art v1.3
http://ui.worldofwar.net/ui.php?id=1329

Discord Unit Frames 2.4
http://ui.worldofwar.net/ui.php?id=723

there u go

/MB

edit: står lite hur man använder på sidorna jag länka till, även en del i comments

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XeroX
Kang the decapitator är väldans bra tycker iaf jag, droppa i un goro crater.

Det är väll en Yxa?

Funderar iafl på truesilver champ, men den kostar typ 12+ g, ÄR DET VÄRT?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Copa
Undead - Rogue eller kanske Night Elf - Druid

Funderar jag på

Nåt speciellt jag ska tänka på då?

Vilka är För - nackdelarna med det?

Om du spelar rogue(eller warrior eller hunter) kommer du märka att dom är helt sjukt kul tills du försöker få en grupp till en endgame-instans... Det råder inflation av de tre på nästan alla servers, så det är väldigt svårt för dom att få en grupp. Druider däremot är det underskott på.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB™
Discord Art v1.3
http://ui.worldofwar.net/ui.php?id=1329

Discord Unit Frames 2.4
http://ui.worldofwar.net/ui.php?id=723

there u go

/MB

edit: står lite hur man använder på sidorna jag länka till, även en del i comments

Mm men jag har redan allt det och försökt så gott jag kan med det men det blir aldrig lika bra som det är på bilden inte ens i närheten. Kan nån försöka göra så att det blir så lika som möjligt som på bilden jag postade tidigare och lägga upp här? den som gör det är en riktig pärla!!!! eller om nån kan hitta det addonet färdigt att bara lägga in och sen funkar det??

puss på er