Win32 Generic host krashar? datorn beter sig konstigt

Permalänk

Win32 Generic host krashar? datorn beter sig konstigt

Det händer väldigt ofta att när jag spelar Battlefield Vietnam så kommer det att datorn vill skicka felrapport om win32 generic host..det brukar samtidigt hända att jag inte kan starta några nya program, trycker jag på exempel winamp / firefox eller vad som helst så laddar den bara lite sen händer inget mer..alltså -> inga nya program kan startas och jag kan inte starta om datorn eller stänga den på normalt sätt genom windows. internetuppkopplingen dör också och därmed internetdelningen och fildelningen i nätverket..

snääääääälla hjälp mig!

Permalänk
Medlem

jag har också spontant fått problem med generic host....
började typ i förrgår till synes utan förvarning...
och jag spelar inte battlefield...

Permalänk

Re: Win32 Generic host krashar? datorn beter sig konstigt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
Det händer väldigt ofta att när jag spelar Battlefield Vietnam så kommer det att datorn vill skicka felrapport om win32 generic host..det brukar samtidigt hända att jag inte kan starta några nya program, trycker jag på exempel winamp / firefox eller vad som helst så laddar den bara lite sen händer inget mer..alltså -> inga nya program kan startas och jag kan inte starta om datorn eller stänga den på normalt sätt genom windows. internetuppkopplingen dör också och därmed internetdelningen och fildelningen i nätverket..

snääääääälla hjälp mig!

Skrev just ett stort inlägg om samma problem. Jag har dock stängt av felrapporter så jag har inte fått upp den rutan... Däremot så lever min internetuppkoppling... Eller så har jag inte haft tålamod att vänta ut att den dör bara...
Och jag som skrev att jag sökt och inte hittat nåt om samma problem...
Jaja, vi får hoppas att nån vet vad som är problemet..!

Permalänk
Medlem

Jag hade något sånt förut också, kom inte ihåg exakt vad jag fick för fel, men systemet blev instabilt... Tror att jag spårade det till WMI-komponenter i Samurize:s klock-thingie. De uppdaterade för fort eller nåt sånt. Men jag är inte säker på att det var Samurize som orsakade det.

Visa signatur
Permalänk

okej:S jag glömde säga att det räcker med att jag startar om datorn med hjälp av rebootknappen på burken så löser sig allt igen..men det är jävligt jobbigt detta problemet eftersom jag inte kan spela det spelet på dagtid då för min morsa blir sur att internet försvinner osv..

jag har inte samurize så det kan inte vara det iaf.

Permalänk
Medlem

Jag har samma lustiga problem. För mej hoppar fönstret upp, och drar samtidigt sönder ljudet, så jag kan inte öppna något nytt och få ljud i det. och efter ett tag så dör internet med. ingen aning om vad det e dock

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk

ingen som har nån lösning suck..

Permalänk
Medlem

Har också samma problem tror jag. Mitt norton skapar nya regler varje sekund för generic host, kan inte komma ut på nätet me norton på men om jag stänger av det funkar det prima. Det går inte heller att tillåta "alla portar" i norton för generic host...jag vad det var norton blockade och då var det två generic host av 20st kanske: "Generic host process for win32 services" och "Generic host process for win32 services UPNP TCP block 2".
Jag e inte så haj på datorer så jag vet inte rktigt vad dom här två gör...hoppas att det kan hjälpa lite iaf.
Och om det är så att någon vet hur man blir kvitt problemet får ni gärna posta det eller nåt..

Visa signatur

I7 4790k - Asus Z97 A - Palit Gtx 1070 JS - 16GB ram - 620 GB SSD - 2TB WD Black - Asus 24" 144hz

Permalänk

Skitpeter: har du testat att installera om norton? annars gör det (och spara inte gammla inställningar)