Spel ni trodde var bra men som va en flopp.

Permalänk
Medlem

Oj, oj, oj. Det finns endast en titel på min version av denna sorgsna lista. Trots detta är det en lista som jag har gråtit över många kvällar i rad. Flera år av min barndom längtade jag efter den underbara dagen då jag skulle få lägga mina händer på detta spel. Flera år såg jag fram emot den orgasmiska känsla som skulle omsluta installationsprocessen.

Kvällen innan releasedatumet låg jag förstelnad i min säng. Jag sov jag ingenting. På postkontoret var min puls högre än den varit någon gång innan. Minuterna i bilresan påväg hem kändes som en evighet.

Paketet öppnades med allra största varsamhet och varken dammkorn eller fingeravtryck fick befläcka min heliga kartong. För där i låg...

C&C2: Tiberian Sun

En av världshistoriens allra mest omtyckta spelutvecklares död markerades vid denna dag, tid och tillfälle. Detta var ett tragiskt ögonblick för mänskligheten som vi fortfarande återhämtar oss från.

Edit: Jag gjorde ett liknande misstag med Black and White, men detta var inte alls i närheten av att vara lika storskaligt eller livsförändrande som det tidigare nämnda debaclet.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Tiberian sun e ju bra

Visa signatur

A64 3500+ @ 2,2GHz - 1024MB @ DualDDR400 - AV8 - 3d Eye - GF6800 GT, 60 GB Seagate - Barracuda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ra1
Tiberian sun e ju bra

Det är inte ens i närheten av hur bra det kunde ha blivit. För övrigt var det inte ens särskilt bra i det skick som det släpptes heller, expansionen förbättrade det till viss del men det är allmänt vedertaget att TS skapade en ny definition av ordet "flopp"...

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

ja tycker d va bra, säg saker som kunda vart olika? ja tycker d va skitbra

Visa signatur

A64 3500+ @ 2,2GHz - 1024MB @ DualDDR400 - AV8 - 3d Eye - GF6800 GT, 60 GB Seagate - Barracuda

Permalänk
Medlem

vad är det som är så dåligt med HL2? bara för att det inte kan slå HL1 i känsla (förhållande till tid) så är det ju fan ingen flopp.

Permalänk
Medlem

Doom 3 och GTA: Vice City är de enda jag kommer på just nu.

Permalänk
Medlem

Doom 3
Hl 2

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]

Permalänk
Medlem

Final Fantasy CC

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Quake 2 och 3. Har inga högre förhoppningar på 4:an därav.

Svårt att hålla samma standard som 1:an.

Permalänk
Avstängd

fattar inte vad folk har för problem med Doom3... grymt bra spel.. fol är väll sura för att deras sunkburkar inte klarar av spelet i max....

Visa signatur
Permalänk

Red ALert 2
Tiberian sun

Permalänk
Medlem

Doom 3
Far cry

Permalänk
Medlem

Doom 3
Half Life 2

Visa signatur

Stolt FRMare

Permalänk
Medlem

Re: Spel som ni trodde var bra men som va en flopp.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic

Jag kan bara komma på ett spel som tar sig in på flopp listan.

Lands Of Lore2. - Lands Of Lore 1, var så snuskigt bra så man körde igenom det om och om och om igen. Köpte sedan tvåan oj vilken besvikelse.

word

Lands of Lore 1 är nog det absolut bästa singel player spelet genom tiderna.
Tyvärr suger både 2:an och 3:an

Permalänk
Medlem

Dungeon siege såg lovande ut på demot, men visade sig vara ganska kasst när man köpt fullversionen. Diablo2-kopia, fast mindre ballanserad, tråkigare uppdrag (meningslösa uppdrag rättare sagt, utan belöning). + dock till helt OK grafik.

Permalänk
Medlem

driv3r. helt klart.
moto racer eller moto gp(?) till ps2

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Fia med knuff

Visa signatur

"we educate ourselves so we can go to works we dont like, to buy shit we dont need"

Permalänk

Jag brukar inte ha några stora förväntningar, så det var längesedan jag grämde mig över en rejäl flopp. Senaste gången var Deus Ex 2...de har tagit ett av de bästa spelen i världen, våldtagit det om och om igen till det blev impregnerat och födde ett utvecklingstört barn som de sedan kallade för Deus Ex2. Grrr...jag blir arg!

Permalänk
Medlem

Glöm inte argumentera för era åsikter om varför spelet var flopp, mycket roligare att läsa då

Permalänk
Medlem

Dungeon Lords. jag menar, DAMN... har aldrig spelat ett distributerat spel som håller så otroligt dålig kvalite på alla sätt. usla animationer, uselt formade karaktärer, otroligt buggigt... och värst av allt

Funktioner som tillverkaren har lovat fanns inte i spelet, utan skulle komma med senare i en patch! för att inte tala om den totala avsaknaden av musik

det där, mina vänner, är alla tiders fuck up... värre än lord of the rings till SNES

Permalänk
Medlem

Spelar inte så mycket, men skulle nog säga Doom 3, ett riktigt låtvattenmärke. Motivering? För mörkt, för enformigt.

Att folk påstår att Far Cry skulle vara en flopp/kasst är ju helt otroligt. Spelet är hyllat som ett av de bästa FPS:liren sedan Half Life och recensenterna dansade ringdanser.
Har mkt svårt att tro att folk som gillar den typen av spel skulle finna det dåligt, snarare folk som lirar strategi mm, men gör man det bör man heller inte uttala sig om spelet i fråga.

Så visst, kom och gnäll om att alla har rätt till en åsikt.. men motivera isf vad som är så fruktansvärt fel på spelet.... för det _är_ inte dåligt.

Visa signatur

[b]"Those are my principles. If you don't like them I have others."[/b]

Permalänk
Medlem

HL2 utan tvekan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnkanII
HL2 utan tvekan.

Helt klart!

Visa signatur

E ä e å å i å ä e ö meaning There is a small river and in this small river there is an island .

Permalänk

doom 3, för enkel & för mörkt men sen var det ju också bra för det e inte många spel där dom lastar på med monster
cold fear, äcklig styrning
brothers in arms, när man har siktat in på gubben träffar man ju f*n inte det är meningen att man ska köra deras taktik TYP
halflife 2, klarade det på 3dagar

men nya doom3 exp är det bättre ngn som prövat

Visa signatur

HEJ!:D

Permalänk

Driv3r, Hitman 3, Deus Ex: Invisible War

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem

Medal of Honor: Pacific Assault
Trodde att det skulle vara som Allied Assault, men ack vad jag bedrog mig! Visseligen var det skaffat på mindre lagliga sätt men det ska väl ändå vara samma som i butikerna!? Det var helt otroligt dåligt, det gick ju inte att skjuta i spelhelvetet!

Brothers in Arms
Kul till en början, men sen blev det för mycket strategi.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Doom3 - Har aldrig blivit så besviken på ett spel. Plastic fantastic.

HL2 - Det levde inte upp till förväntningarna, men det är ändå ett av det bästa spelen nånsin.

Farcry - Roligt i början, men sen tröttna man.

Driv3r - Groteskt dåligt spel.

C&C Renegade - Saknade det mesta som gör ett bra spel.

Permalänk

Desert combat till xbox

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

#1 DeusEx2 - Varför gjorde de så mot oss!?!

#2 Daikatana - Drömmer fotfarande mardrömmar om de där "¤#"# grodorna!

#3 C&C:TS - Westwood R.I.P :/

#4 HL2 - Puuuliz. Så överhypat at jag får bad taste. En dussinshooter.

Nogån som orkar motivera varför C&C:Renegade var så dåligt? Jag gillade det . både SP och MP.

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Medlem

True crime Streets of la
helt kasst! dålig känsla o jobbigt!

Visa signatur

robinsjodin.se