Spel ni trodde var bra men som va en flopp.

Permalänk
Medlem

Ingen speciell ordning:
Halo - Var så mycket sämre än vad man hade hoppats.
Doom3 - Upprepande och "gammalt" gameplay.
BiA - Upprepande design, gameplay och usel känsla.
Breed - Såg så coolt ut på de trailers och filmer man såg före spelet kom, men oj vad dåligt spelet var.
C&C: Generals - Inte i närheten av Red Alerts storhet.
Settlers 5 - Var inte settlers och var helt enkelt inte bra.
Ghost Recon 2 - Det borde vara olagligt att föstöra så bra spel med urusla uppföljare.

Finns massor med andra, men dessa var de jag kom på så här på rak arm.

Permalänk
Medlem

LocSin... instämmer till fullo på samtliga spel, förutom möjligen generals. Var kanske inte så nyskappande, men ack så roligt på LAN(när det inte lagar vill säga, vilket var rätt ofta). Köpte t o m Breed i tron om att de skulle vara kul... jävla piss spel.. knäckte skivan efter en vecka.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huckle
Neverwinter Nights. Följa upp baldur's gate med det eländet till diablo? Inte funkis.

Maken till sämre story finns inte. NWN och första tillägget Shadows of Undrentide var helt kassa, de som skrev dialogen kunde inte ens hålla sig till någolunda medeltida snack.

Det andra och delvis de två andra kapitlerna på tillägget Hordes of the Underdark var dock helt ok.

Permalänk
Medlem

Morkiz: Vattenbanan är ett bra tillfälle att studera spelets värld/natur och omgivning, vilket i mitt tycke är oerhört vackert, men visst vissa anser ju att det är fult som stryk

Chimaira: du kan ju ge lite tips på spel som är såpass mycket överlägsnare HL2 att det faller under "nästan skitspel" och jag ber dig nämn bara inte Far Cry, värre sörja får man leta efter. Lite high-tech info om varför AI är så dålig i HL2 skulle sitta bra med tack

Folk begriper inte begreppet flopp, en flopp är ett spel som verkligen slår botten i både försäljning och kvalite som tex Daikatana... spelet utvecklades i över 3 år och tja.. ni som spelat det förstår varför det aldrig blev en hit. Att jämföra HL2 med HL och sedan dra slutsatsen att HL2 är dåligt och faller under temat flopp, ja då har man fan inte i spelvärlden att göra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
Morkiz: Vattenbanan är ett bra tillfälle att studera spelets värld/natur och omgivning, vilket i mitt tycke är oerhört vackert, men visst vissa anser ju att det är fult som stryk

Chimaira: du kan ju ge lite tips på spel som är såpass mycket överlägsnare HL2 att det faller under "nästan skitspel" och jag ber dig nämn bara inte Far Cry, värre sörja får man leta efter. Lite high-tech info om varför AI är så dålig i HL2 skulle sitta bra med tack

Folk begriper inte begreppet flopp, en flopp är ett spel som verkligen slår botten i både försäljning och kvalite som tex Daikatana... spelet utvecklades i över 3 år och tja.. ni som spelat det förstår varför det aldrig blev en hit. Att jämföra HL2 med HL och sedan dra slutsatsen att HL2 är dåligt och faller under temat flopp, ja då har man fan inte i spelvärlden att göra

Jaha då ger väl jag mig in i diskussionen igen då.

Angånende vattenbanan, för dig kanske det var tid att studera omgivningen. Jag hamnar här på de som tycker omgivningen är tråkig och kantig. Fordonen i spelet sedan beter sig så otroligt äckligt, alltså dom har ingen känsla tycker jag. Bilen styr precis enligt rörelsen utan sladd eller nåt. Lite svårt att beskriva vad jag menar, men jag gillade inte känslan alls, stelt är nog väldigt bra ord.

Nu till AI'n som du anser att alla bara kommer upp med för att de vill ha något att klaga på. Jag minns den tid jag såg första HL2 filmen där AI'n av sig själv enligt valve sparkade upp en dörr som Gordon blockerade, imponerande! Under spelet var AI'n bara något som kom springande mot mig utan någon strategi. Den gjorde väl sitt jobb, men inte på något särkilt intressant eller bra sätt. Jag hade gärna sett taktik mellan fienderna. Att gordons "kompanjoner" sedan stod ivägen för mig mer eller mindre hela tiden gjorde det inte bättre. Vet flera ställen där jag försökte kommer någonvart men de stod ivägen och kollade lite lustigt på mig. De kunde till och med tappa bort sig. Jag fick hämta barney en halvbana bort bara för att han tappat bort sig och stod och glodde på en vägg. Troligen hade du inte dessa situationer när du spelade, men jag är ledsen .... jag sitter inte och kommer på allt detta.

Sedan kan vi väl gå över till själva storyn. Inget som jag tycker var speciellt alls. Kändes som jag svingades fram och tillbaka utan att ha en aning om varför. Varför kom jag in i DooM 3 helt plötsligt, varför är jag här osv. Jag har läst de teorier som finns om storyn och visst är det en skön plott om de nu stämmer, men storyn ska finnas där när man spelar ... inte efteråt. Jag bryr mig inte om någon lapp efteråt säger "detta hände egentligen". Men story brukar väl inte vara FPS största höjdpunkt.

Fienderna var få och tråkiga i mitt tycke. Det coolaste i hela spelet var väl Striderna som verkligen imponerade! Vapnena var också de få och faktiskt väldigt tråkiga. Det ända roliga var väl raketkastaren som var väldigt rolig att använda. Gravity gun var kul några minuter men faktiskt inte så speciell.

Sedan har vi loadingarna. Kan du ärligt erkänna att du inte störde dig på dom? I vissa sekvenser i spelet kom de hela tiden och var ganska långa och förstörde verkligen spelet. Jobbiga tråkiga avbrott som kom alltför ofta.

Sedan var jag aldrig glad i nivåerna med undantag från själva staden med striderna .... väldigt stort undantag för här är spelet verkligen jättebra.

Sen har vi grafiken. Egentligen bryr jag mig inte om detta så mycket och har inte med det i någon berkäning för att avgöra om Half-Life 2 är flopp eller inte. Grafiken är ok rent grafiskt men långt ifrån Far Cry och DooM 3 enligt MIG. Half-Life 2 har däremot väldigt imponerande fysik. Det är faktiskt det mest imponerande i spelet. Men ärligt kändes grafiken rent tekniskt som Half-Life 1 bara högupplösta texturer, snyggare vatten och en jävla massa polygoner, inga inovationer här inte. Men grafiken är en smaksak .... diskussionen Far Cry vs. Half-Life 2 vs. DooM 3 kan gå i oändligheten.

Varför jag jämför Half-Life 1 med 2 är väl självklart. Ettan var en gigantiskt hit och satte standard för vad som skulle komma. Jag menar inte på nått sätt att 2:an var flopp bara för att det inte påminde om ettan, utan jag hade gillat det mer bara. 2:an är för sin tid LÅÅÅÅÅNGT ifrån vad Half-Life 1 var för sin tid, ingen revolution alls faktiskt, inte ännu iallafall. Varför jag anser att det är en flopp är för att jag inte tyckte spelet blev alls så bra jag trodde det skulle bli ... jag har ingen lust alls att spela igenom det igen.

Självklart hade det väldigt krav på sig, men jag var ändå inte den som hade jätte höga krav på spelet innan release. Ändå blev jag besviken när jag spelade igenom det. Jag bryr mig inte om du gillar spelet och inte tycker det är en flopp, det är en flopp enligt mig iallafall.

Sedan måste väl en flopp inte slå i botten på försäljning. Black and white blev en flopp men sålde ändå jäkla bra. Vad som gör en flopp har mycket med förväntningar och slutresultat att göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pettor
Jaha då ger väl jag mig in i diskussionen igen då.

Angånende vattenbanan, för dig kanske det var tid att studera omgivningen. Jag hamnar här på de som tycker omgivningen är tråkig och kantig. Fordonen i spelet sedan beter sig så otroligt äckligt, alltså dom har ingen känsla tycker jag. Bilen styr precis enligt rörelsen utan sladd eller nåt. Lite svårt att beskriva vad jag menar, men jag gillade inte känslan alls, stelt är nog väldigt bra ord.

Nu till AI'n som du anser att alla bara kommer upp med för att de vill ha något att klaga på. Jag minns den tid jag såg första HL2 filmen där AI'n av sig själv enligt valve sparkade upp en dörr som Gordon blockerade, imponerande! Under spelet var AI'n bara något som kom springande mot mig utan någon strategi. Den gjorde väl sitt jobb, men inte på något särkilt intressant eller bra sätt. Jag hade gärna sett taktik mellan fienderna. Att gordons "kompanjoner" sedan stod ivägen för mig mer eller mindre hela tiden gjorde det inte bättre. Vet flera ställen där jag försökte kommer någonvart men de stod ivägen och kollade lite lustigt på mig. De kunde till och med tappa bort sig. Jag fick hämta barney en halvbana bort bara för att han tappat bort sig och stod och glodde på en vägg. Troligen hade du inte dessa situationer när du spelade, men jag är ledsen .... jag sitter inte och kommer på allt detta.

Sedan kan vi väl gå över till själva storyn. Inget som jag tycker var speciellt alls. Kändes som jag svingades fram och tillbaka utan att ha en aning om varför. Varför kom jag in i DooM 3 helt plötsligt, varför är jag här osv. Jag har läst de teorier som finns om storyn och visst är det en skön plott om de nu stämmer, men storyn ska finnas där när man spelar ... inte efteråt. Jag bryr mig inte om någon lapp efteråt säger "detta hände egentligen". Men story brukar väl inte vara FPS största höjdpunkt.

Fienderna var få och tråkiga i mitt tycke. Det coolaste i hela spelet var väl Striderna som verkligen imponerade! Vapnena var också de få och faktiskt väldigt tråkiga. Det ända roliga var väl raketkastaren som var väldigt rolig att använda. Gravity gun var kul några minuter men faktiskt inte så speciell.

Sedan har vi loadingarna. Kan du ärligt erkänna att du inte störde dig på dom? I vissa sekvenser i spelet kom de hela tiden och var ganska långa och förstörde verkligen spelet. Jobbiga tråkiga avbrott som kom alltför ofta.

Sedan var jag aldrig glad i nivåerna med undantag från själva staden med striderna .... väldigt stort undantag för här är spelet verkligen jättebra.

Sen har vi grafiken. Egentligen bryr jag mig inte om detta så mycket och har inte med det i någon berkäning för att avgöra om Half-Life 2 är flopp eller inte. Grafiken är ok rent grafiskt men långt ifrån Far Cry och DooM 3 enligt MIG. Half-Life 2 har däremot väldigt imponerande fysik. Det är faktiskt det mest imponerande i spelet. Men ärligt kändes grafiken rent tekniskt som Half-Life 1 bara högupplösta texturer, snyggare vatten och en jävla massa polygoner, inga inovationer här inte. Men grafiken är en smaksak .... diskussionen Far Cry vs. Half-Life 2 vs. DooM 3 kan gå i oändligheten.

Varför jag jämför Half-Life 1 med 2 är väl självklart. Ettan var en gigantiskt hit och satte standard för vad som skulle komma. Jag menar inte på nått sätt att 2:an var flopp bara för att det inte påminde om ettan, utan jag hade gillat det mer bara. 2:an är för sin tid LÅÅÅÅÅNGT ifrån vad Half-Life 1 var för sin tid, ingen revolution alls faktiskt, inte ännu iallafall. Varför jag anser att det är en flopp är för att jag inte tyckte spelet blev alls så bra jag trodde det skulle bli ... jag har ingen lust alls att spela igenom det igen.

Självklart hade det väldigt krav på sig, men jag var ändå inte den som hade jätte höga krav på spelet innan release. Ändå blev jag besviken när jag spelade igenom det. Jag bryr mig inte om du gillar spelet och inte tycker det är en flopp, det är en flopp enligt mig iallafall.

Sedan måste väl en flopp inte slå i botten på försäljning. Black and white blev en flopp men sålde ändå jäkla bra. Vad som gör en flopp har mycket med förväntningar och slutresultat att göra.

Så sant, när man först såg HL2 videos, så trodde man att allting nästan kunde förstöras och användas, men det blev tyvärr inte så.

HL2 o Far Cry, prestanda skilldnader "enligt mig o min dator :P":

Jag kan spela Far cry på 1600x1200 o allt på allra högsta och allt på, utan att det ens är nära att hacka eller små"hacka", kanske ibland när den tänker men sen släpper det och går som flytande rakt igenom allt helt enkelt, och Far cry har enligt mig snyggare grafik på allting jämfört med HL2, mer färgrikt o på nått sätt mjukare gameplay + riktigt bra fysik den med + en enorm miljö som man kan upptäcka, asså tänk dig bara baserna, vattnet, livet/djur osv som finns runt en, träden, växterna/gräset o allt, det borde ta på prestanda tycker jag, men det funkar bättre än vad jag har hoppats.

Hmm.... och nu till HL2-

HL2 kan jag också spela på 1600x1200 o allt på högsta, det flyter bra i smala gångar eftersom det inte kräver värst mycket, min fps är då runt 140, sen så går jag ut på gatorna i city 17 rasar mitt fps ner till 30 -40 o hoppar fram o tillbaka, det är så jäkla störande, med tanke på hur skriptat och litet "området" som du befinner dig på är jämfört med Far Cry, som också har finare grafik "enligt mig", det ända som är riktigt fint tex när man kommer ut ur terminalen, är de "plasma eller va d nu är" sköldarna som flyter som vatten typ, och resten är bara riktigt skarpa texturer inget riktigt intressant, så det är rätt så konstigt, och vattnet i far cry kräver verkligen inte så mycket som vattnet i hl2, om man har inställningarna på de jag nyss nämnde och går till en kanal med rent genomskinligt vatten i, kanske hopper i o tittar på det så går det extremt trög, medans jag på far cry kan simma i ett helt hav av vackert vatten och samtidigt se landskap långt borta "med väldigt mycket på skärmen" utan att det går trögt.

Tror ni att HL2 är sämre programerat eller nåt jämfört med Far cry, iaf denna skilldnaden var ett exempel "liten del" av floppen, mycket är också om gameplayet osv.

Visa signatur

A64 3500+ @ 2,2GHz - 1024MB @ DualDDR400 - AV8 - 3d Eye - GF6800 GT, 60 GB Seagate - Barracuda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pettor
Jaha då ger väl jag mig in i diskussionen igen då.

Angånende vattenbanan, för dig kanske det var tid att studera omgivningen. Jag hamnar här på de som tycker omgivningen är tråkig och kantig. Fordonen i spelet sedan beter sig så otroligt äckligt, alltså dom har ingen känsla tycker jag. Bilen styr precis enligt rörelsen utan sladd eller nåt. Lite svårt att beskriva vad jag menar, men jag gillade inte känslan alls, stelt är nog väldigt bra ord.

Nu till AI'n som du anser att alla bara kommer upp med för att de vill ha något att klaga på. Jag minns den tid jag såg första HL2 filmen där AI'n av sig själv enligt valve sparkade upp en dörr som Gordon blockerade, imponerande! Under spelet var AI'n bara något som kom springande mot mig utan någon strategi. Den gjorde väl sitt jobb, men inte på något särkilt intressant eller bra sätt. Jag hade gärna sett taktik mellan fienderna. Att gordons "kompanjoner" sedan stod ivägen för mig mer eller mindre hela tiden gjorde det inte bättre. Vet flera ställen där jag försökte kommer någonvart men de stod ivägen och kollade lite lustigt på mig. De kunde till och med tappa bort sig. Jag fick hämta barney en halvbana bort bara för att han tappat bort sig och stod och glodde på en vägg. Troligen hade du inte dessa situationer när du spelade, men jag är ledsen .... jag sitter inte och kommer på allt detta.

Sedan kan vi väl gå över till själva storyn. Inget som jag tycker var speciellt alls. Kändes som jag svingades fram och tillbaka utan att ha en aning om varför. Varför kom jag in i DooM 3 helt plötsligt, varför är jag här osv. Jag har läst de teorier som finns om storyn och visst är det en skön plott om de nu stämmer, men storyn ska finnas där när man spelar ... inte efteråt. Jag bryr mig inte om någon lapp efteråt säger "detta hände egentligen". Men story brukar väl inte vara FPS största höjdpunkt.

Fienderna var få och tråkiga i mitt tycke. Det coolaste i hela spelet var väl Striderna som verkligen imponerade! Vapnena var också de få och faktiskt väldigt tråkiga. Det ända roliga var väl raketkastaren som var väldigt rolig att använda. Gravity gun var kul några minuter men faktiskt inte så speciell.

Sedan har vi loadingarna. Kan du ärligt erkänna att du inte störde dig på dom? I vissa sekvenser i spelet kom de hela tiden och var ganska långa och förstörde verkligen spelet. Jobbiga tråkiga avbrott som kom alltför ofta.

Sedan var jag aldrig glad i nivåerna med undantag från själva staden med striderna .... väldigt stort undantag för här är spelet verkligen jättebra.

Sen har vi grafiken. Egentligen bryr jag mig inte om detta så mycket och har inte med det i någon berkäning för att avgöra om Half-Life 2 är flopp eller inte. Grafiken är ok rent grafiskt men långt ifrån Far Cry och DooM 3 enligt MIG. Half-Life 2 har däremot väldigt imponerande fysik. Det är faktiskt det mest imponerande i spelet. Men ärligt kändes grafiken rent tekniskt som Half-Life 1 bara högupplösta texturer, snyggare vatten och en jävla massa polygoner, inga inovationer här inte. Men grafiken är en smaksak .... diskussionen Far Cry vs. Half-Life 2 vs. DooM 3 kan gå i oändligheten.

Varför jag jämför Half-Life 1 med 2 är väl självklart. Ettan var en gigantiskt hit och satte standard för vad som skulle komma. Jag menar inte på nått sätt att 2:an var flopp bara för att det inte påminde om ettan, utan jag hade gillat det mer bara. 2:an är för sin tid LÅÅÅÅÅNGT ifrån vad Half-Life 1 var för sin tid, ingen revolution alls faktiskt, inte ännu iallafall. Varför jag anser att det är en flopp är för att jag inte tyckte spelet blev alls så bra jag trodde det skulle bli ... jag har ingen lust alls att spela igenom det igen.

Självklart hade det väldigt krav på sig, men jag var ändå inte den som hade jätte höga krav på spelet innan release. Ändå blev jag besviken när jag spelade igenom det. Jag bryr mig inte om du gillar spelet och inte tycker det är en flopp, det är en flopp enligt mig iallafall.

Sedan måste väl en flopp inte slå i botten på försäljning. Black and white blev en flopp men sålde ändå jäkla bra. Vad som gör en flopp har mycket med förväntningar och slutresultat att göra.

Nej du har fel faktiskt. En flopp är en flopp och kan tamefan inte slå några försäljningsresultat. Hur man än vrider och vänder på det. På sin höjd kan du bli besviken på den inte motsvarade "hypen" men det är inte en anledning att såga ett spel jämte fotknölarna. Det betyder bara att man ska ransaka sig själv och inte ha onormala förväntningar på ett spel. Klart som fan spelutvecklarna kommer överdriva saker och "hypa" spelet. Det är inte meningen att du ska tro på allt de säger utan efter att du har spelat skapa en egen bild av om du tycker det är roligt.

Ett guldexempel på detta är att du jämför AI med spelutvecklarnas hypade version. Du ska givetvis jämföra AI med ett annat spel av liknande karaktär. Och där visa upp hur dålig den var. Inte på en fiktiv överdriven version av speltillverkarna. Om du ska hålla på så då kan du ju såga vartenda spel. Jag lovar att speltillverkarna till och med till Pacman skulle överdrivit spelet på ett eller annat sätt. Och om du då jämför med den slutgiltiga spelet så kommer du bli besviken. Med den måttstocken så kommer i princip alla spel vara en "flopp" och det är då inte sant. Du har till och med mkt positivt att säga om HL2 och därmed är det då förbannat otroligt att du kan säga att det är en flopp.

Nej det är dags för vissa att lära sig att bara för att man råkar köpa hypen av ett spel och sedan blir besviken när spelet inte motsvarar hypen och därmed tror att spelet är en flopp, är fel sätt att tänka.

Ta och definera ordet flopp så kommer det nog bli klarare.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Men visst har det ändå med saken att göra.

Det du säger stämmer, men jag kan ändå inte ta bort de faktum att jag sett hur spelet skulle spelas. När man ser videona påverkars självklart mina tankar och sättet att se på spelet. Att vara helt objektiv när jag spelar det är inte möjligt på ett spel om Half-Life 2. Sedan hade jag inte "onormala förväntningar" på spelet. Jag var till och med en av de få som såg kritiskt på de filmer som kom även om jag köpte en del av det. Att AI'n faktiskt skulle vara så bra visade Valve att så var fallet. Skulle jag ransaka mig själva att förstå att Valve satt ihop en scriptad liten film framför mina ögon och sedan påstå att det där måste vara fejk för att AI'n agerar orimligt smart? Jag anser fortfarande att ett spel kan sälja platina och fortfarande vara flopp för att spelet inte är bra och tycker fortfarande att spelets förväntningar har med saken att göra.

Enligt trådens titel: "Spel ni trodde var bra men som va en flopp". Half-Life 2 trodde jag var bra, men var för mig en FLOPP. Men ska vi ta bort min definition av förväntning så får väl flopparnas flopp av det jag spelat bli Boiling Point - Road to Hell. Eller vänta nu måste se objektivt på spelen, får inte lägga till mina förväntningar .... hrmmm ...... då finns det väl bara "hooligans" att välja på eller?

Permalänk

Boiling point

KOTOR 2

BIA

Visa signatur

- Ät aldrig mer än vad du orkar!

Permalänk
Medlem

Eksept1oN, KOTOR ? Tyckte personligen det var bra... men så är man star wars g33k i själen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced

Nej det är dags för vissa att lära sig att bara för att man råkar köpa hypen av ett spel och sedan blir besviken när spelet inte motsvarar hypen och därmed tror att spelet är en flopp, är fel sätt att tänka.

Ta och definera ordet flopp så kommer det nog bli klarare.

Det beror helt på om det är subjektiva eller objektiva bedömningar man gör. Och det var väl ens personliga åsikter som skulle framföras här, som jag förstått.

Edit: Förkortade.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Doom 3
Far Cry
----
half-life 2 va ju bra, hade rätt kännsla tycker jag iaf
och FF8 va ju underbart, förstår inte hur folk kan tycka dom 2 spelen va _floppar_ men smaken är ju som baken, delad.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk

Sentenced: Du jämför väl ändå inte vanlig hype med att sätta ihop en scriptad sekvens och påstå att den demonstrerar hur AI:n fungerar? Det sista är ju lurendrejeri, det första är bara överdrift och försköning.

Men jag gillade HL2 ändå, trots alla brister. Jag brukar inte ha så höga förväntningar på spel (förutom på OFP2, ojojoj, det kommer bli BÄST!)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Eksept1oN, KOTOR ? Tyckte personligen det var bra... men så är man star wars g33k i själen

Jooo, jag kan väl inte precis säga att jag avgudar konceptet, men som spel hade jag förväntat mig något bättre.

Visa signatur

- Ät aldrig mer än vad du orkar!

Permalänk
Medlem

Master of Orion 2... kan vara ett av de bästa spelen som någonsin gjorts.
Master of Orion 3... kan vara ett av de sämsta spelen som någonsin gjorts. Snyft

Permalänk
Medlem

Zelda:Majoras Mask

Visa signatur

Take you wonder by wonder
Återinför övriga ämnen
On a magic carpet ride

Permalänk
Medlem

Trespasser

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Medlem

Final Fantasy Crystal Chronicles = kunde ha blivit ett underbart spel men aldeles för enformig
True Crime: Streets of LA = helt enkelt sjukt tråkigt
Deus Ex: Invisible War = kul tills man klarade av introt
Halo2 = halo med lite bättre grafik och med dual-wield
XIII = inte bra...
Driver = man tröttnade för snabbt på det och kontrollen var dålig
Driver 2 = samma som ettan
Black and White = tröttnade efter 10 min
Empire Earth = inte ens namnet verkar roligt
Metal gear solid = väntade mig en dunder bra story men spårade totalt ur på slutet och förstörde heal spelet
Enter the matrix = A bug in the matrix

Visa signatur

/¨\/;,,;\/¨\

Permalänk

Far Cry: Det här var verkligen inte ett bra spel det var enbart vackra miljöer men när det kom till manuset och fienderna så var det inget att hurra över. Dels så kunde man snipra alla fienderna i värsta Delta Force 1 stil och dels så spårade allting ut och blev en skum Serious Sam clon fast utan den bissara framtoningen.

DOOM 3: Var det verkligen nån som kunde se om det var snyggt eller inte? och varför måste ALLA fiender komma bakifrån, från just den riktningen man precis rensat... Jag har iofs inte kommit så långt in i spelet för jag tröttnade och avinstallerade det ganska snabbt.

Black and White: Extremt hypad barnvaktssimulator, varför kunde Peter Molyneux inte satsat på en riktigt uppföljare till Populous istället?

Empire Earth: Denna eviga gegga som ska föreställa strid och basbyggande är allt annat än roande och efter ett antal timmar dölägge ger alla upp istället för att någon segrar i multiplayer.

SOF 2: Det här var inte likt 1:an på många punkter och tappade all sin råa charm och väldigt speciella spelstil.

Warcraft 3: När jag tittar bort på min spelhylla så ser jag detta monster till överhypat spel, det är översnuttifierat™ skräp där man måste hålla på att vakta sina "hjältar" som har fått en alldeles för stor roll till skillnad från Starcraft som skötte just det bra och sen alla utspridda djur som man måste rusha ut soldater för att döda till att börja med är inget vidare skoj det heller. Armeerna är ynkliga och kan mer gämföras med rövarband på sin höjd och kampanjen ska vi inte ens tala om... Det som dock lyfter spelet är alla modarna och utan dom så hadde jag inte vetat vad jag skulle göra.

EDIT: PE- "Don't belive the hype" är ett citat som uppenbarligen stämmer i väldigt många fall.

Visa signatur

3 Mos 11:10
Men allt i hav och floder som inte har fenor och fjäll — vare sig smådjur eller andra vattendjur — det skall gälla som något avskyvärt för er.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobby_One
Far Cry: Det här var verkligen inte ett bra spel det var enbart vackra miljöer men när det kom till manuset och fienderna så var det inget att hurra över. Dels så kunde man snipra alla fienderna i värsta Delta Force 1 stil och dels så spårade allting ut och blev en skum Serious Sam clon fast utan den bissara framtoningen.

DOOM 3: Var det verkligen nån som kunde se om det var snyggt eller inte? och varför måste ALLA fiender komma bakifrån, från just den riktningen man precis rensat... Jag har iofs inte kommit så långt in i spelet för jag tröttnade och avinstallerade det ganska snabbt.

Black and White: Extremt hypad barnvaktssimulator, varför kunde Peter Molyneux inte satsat på en riktigt uppföljare till Populous istället?

Empire Earth: Denna eviga gegga som ska föreställa strid och basbyggande är allt annat än roande och efter ett antal timmar dölägge ger alla upp istället för att någon segrar i multiplayer.

SOF 2: Det här var inte likt 1:an på många punkter och tappade all sin råa charm och väldigt speciella spelstil.

Warcraft 3: När jag tittar bort på min spelhylla så ser jag detta monster till överhypat spel, det är översnuttifierat™ skräp där man måste hålla på att vakta sina "hjältar" som har fått en alldeles för stor roll till skillnad från Starcraft som skötte just det bra och sen alla utspridda djur som man måste rusha ut soldater för att döda till att börja med är inget vidare skoj det heller. Armeerna är ynkliga och kan mer gämföras med rövarband på sin höjd och kampanjen ska vi inte ens tala om... Det som dock lyfter spelet är alla modarna och utan dom så hadde jag inte vetat vad jag skulle göra.

EDIT: PE- "Don't belive the hype" är ett citat som uppenbarligen stämmer i väldigt många fall.

Det där är ju bara vad du tycker, men måste försvara Warcraft 3: Hjältarna är en smaksak, vissa gillar det, medans de flesta Starcraftfans och några andra hatar det. Jag gillade den extra dimension de gav i multiplayer.

Sen förstår jag inte denna mening "och sen alla utspridda djur som man måste rusha ut soldater för att döda till att börja med är inget vidare skoj det heller" Sen det där med Armeerna är ynkliga är också en smaksak. I Warcraft blir varje enhet mer eller mindre viktigt för framgång återigen tillskillnad från Starcraft.

Och som vanligt i Blizzards spel så håller storyn/kampanjen verkligen en hög klass, förstår inte ens hur du kan tycka den är dålig. Svara gärna på vilket sätt den är dålig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackan86
Det där är ju bara vad du tycker, men måste försvara Warcraft 3: Hjältarna är en smaksak, vissa gillar det, medans de flesta Starcraftfans och några andra hatar det. Jag gillade den extra dimension de gav i multiplayer.

Jag får nog erkänna att jag tillhör skaran Starcraft fan så det här kan man debattera i evigheter men jag tycker dom har fått alldelles för stor roll och lider lite av Black & White passa djuret syndromet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackan86
Sen förstår jag inte denna mening "och sen alla utspridda djur som man måste rusha ut soldater för att döda till att börja med är inget vidare skoj det heller" Sen det där med Armeerna är ynkliga är också en smaksak. I Warcraft blir varje enhet mer eller mindre viktigt för framgång återigen tillskillnad från Starcraft.

Alla multiplayer bannor och även många singelplayerbannor innehåller en massa "critters", verelser som endast fyller syftet att ge hjältarna en levelboost genom att döda dom och det känns inte så kreativt när banorna är fullproppade av dom.

Sen så tycker jag att om man ska ha färre varelser så ska dom kännas mer som individer men där är bara ett fåtal jag tycker har den kvaliten och många liknar marines från starcraft i den meningen att dom är en resurs man kan offra lite av och saknar den känslan att trupperna är viktigare än slaget.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackan86
Och som vanligt i Blizzards spel så håller storyn/kampanjen verkligen en hög klass, förstår inte ens hur du kan tycka den är dålig. Svara gärna på vilket sätt den är dålig.

Storyn tycker jag var ok men väldigt förutsägbar men huvudsakligen tyckte jag det var uppdragen väll inne på banorna som inte tilltalade mig då dom var stela och repetitiva.

Visa signatur

3 Mos 11:10
Men allt i hav och floder som inte har fenor och fjäll — vare sig smådjur eller andra vattendjur — det skall gälla som något avskyvärt för er.

Permalänk

Någon påstod att Super mario 1 var en flopp..hoppas den personen inte tänker på Nintendo 8 Bitspelet. I såfall kan jag bara berätta för unga herrn att spelvärlden vore rätt tom utan det. Så hoppas personen är ironisk i så fall.

Visa signatur

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Pain Is just another fantacy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RUSALOT
Final Fantasy Crystal Chronicles = kunde ha blivit ett underbart spel men aldeles för enformig
True Crime: Streets of LA = helt enkelt sjukt tråkigt

Ja fyfan vad man blev besviken på dom spelen.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av szhred
Trespasser

OJ OJ OJ! *Det* var längesedan
Spelet som inte gick att varken styra eller hantera... eller spela....

Visa signatur

24 timmar kallt kaffe

Permalänk
Medlem

pokemon ruby och supermario kart double dash

Visa signatur

A64 3500+ @ 2,2GHz - 1024MB @ DualDDR400 - AV8 - 3d Eye - GF6800 GT, 60 GB Seagate - Barracuda

Permalänk
Medlem

Brothers in Arms tyckde inte jag om alls.
Doom3 var som sagt för enformigt och noll skrämsel effekter en bit in i det.

Sedan så tycker jag topicen var missvisande...dom flest spel som har nämts här var inte floppar bara att "ni" inte tyckde om dom.
"Spelen som inte levde upp till dina förväntningar" vore bättre topic.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk

få se nu Need For Speed underground 1 o 2 känsla jo vars då???
mcrae rally 03-05 hallo svävare nä skit spel
BF2 hmm kan floppa så bäst att dra ner förväntningarna
DOOM3 kunde vart så mycke mer

ja kommer inte på nå fler nu men dom definitivt

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av szhred
Trespasser

Hehe, det spelet tycktejag var riktigt bra konstigt nog;) Go fysik och allt, spelade demot hur mycket som helst...

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk

Min första post i detta forum.

För och främst snälla sluta bedöma spel som dålig så fort dom inte passar din smak och ge argument varför du inte gillade det. Själv har jag svårt för att dömma spel som dåliga. Ok till ämnet:

Tresspasser
Jag gillade det också faktiskt. Fysiken, effeckterna träffar på olika kroppsdelar, vapenhanteringen. Men efter ett tag började jag inse lite saker. Brukar man hålla en automatkarbin i en rak arm, och endast en arm? Varför kan man inte stoppa en accesskort i fickan? Varför måste man offra bärförmåga nr 2 bara för att hålla i ett litet kort? Varför kunde man inte döda dom större dinosaurerna med vanliga vapen? Det gick endast med ett särskilt vapen som jag aldrig hittade men min bror berättade om och en särkild kulspruta monterad på en bil, och jag kommer ihåg hur svårt det var att sikta med den då blicken hela tiden vändes neråt automatiskt när man greppade den av någon anledning. Jag kom ihåg att jag fuskade och testade hur mycket en trex tålde. Jag sköt i säkert 2 minuter med en k-pist rakt i huvet utan att den dog.

Tiberian Sun
Jag gillade detta också men kan förså att man inte gör det. Kändes segt och livlöst men sci-fic grejen och handlingen då tiberiumet verkligen visade sin effekt på jorden med alla mutanter och varelser, jag älskade det, särskilt expansionen med allt nytt tiberium-slem. Att man kunde reparera brar var även något jag tyckte mycket om.

Far Cry
??? Varför klaga över detta? Mycket bra AI, snygg grafik och interssanta banor och vapen. Ok alla hatar vi bossen i helikoptern...

Doom 3
Jo som alla sade enormt enformigt och bra läskigt i början. Samma gråa, mörka, icke-hitech metalliska rum. Även besviken över att inte alla monster från 2:an fanns med. Ända ganska underhållande.

Heroes IV
Blä. Enormt förfulade enheter och miljöer. Fasansfult ful musik med dålig opera. Musiken i 2:an mycket bättre. Att dom slog ihop lagen var också hemskt. Jag har dock itne spelat det så mycket pga att det var så tråkitg, men en kkompis bverättar även att balanseringen var åt tjotahejsan. Interssant dock att färdigheterna var indelade i grupper, att hjältarna var akriva i strid och att man nu hade komplett info om specialförmogor hos enheterna.

Half-Life 2
Anledningen till att jag inte gillar detta spel är nog för att det inte förljde samma handling som ettan och inte alls kändes lika revolutionerande. Jag älskade allt i 1:an, djuren, vapnen, soldaterna, labbmiljöerna och jag minns fortfarande hur jag kände när drömen blev sann: man fick själv åka till djurens verklighet (tråkigt nog var det lite tråkigt där, jag hatade soldatfabriken). 2:an kändes bara som om man färdades mot något. När jag åkte bil och båt sträcka efter sträcka trodde jag hela tiden att jag skulle komma till något intressant ställe liknade 1:an men icke. Jag förväntade mig självklart att se alla djuren och dom häftiga soldaterna igen, och många av vapnen så som klon. Jag räknar även in allt från Opposion Force här. Men spelet blev något helt annat som man knappt kunde förknippa med 1:an.

Disciples II: Rise of the elves
När jag hörde talas om detta spel var det som om en dröm gick i uppfullelse. Att få spela med alverna som en egen komplet ras. Det blev sant men racen blev helt förändrat. Från att ha varit en tillkännes fredlig skygg "görn" av skog, så blev dom istället elaka krigiska och bruna som av höst. Designen på enehterna var även den rätt dålig. Endast 3 krigarnivåer (visst dom var mest skyttinriktade men 3 är för lite 4 hade varit lagom liksom för legionerna), riktigt fula skyttar med dumma nam så som "bandit" och "marodör". Magin var krigiskt riktad helt i motsats mot vad jag förväntade mig. Och skytthjälten, hur kunde dom? Skogslevande alver ska ju självklart ha spektakulära skyttar överlägsna andra raser men istället fick dom en kentaur med lågt inisiativ. Helt i motsats mot vad dom borde fått. Blä.

Det är vad jag kan komma på nu. Kanske blir det mer senare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Battlefield 2 utan tvekan, sämsta skit jag köpt tror jag.. Blev lovade så mycket från EA, ack så lite vi fick.. blev grundlurade med andra ord..

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!