Permalänk

Backup

Jag vet att det finns många trådar om detta men ingen som tar upp mitt problem.

Jag har tagit på mig att göra en backup av en persons hårddisk. Det viktigaste för den personen är att dokument och mail i outlook sparas... vad måste jag kopiera till min hårddisk, och hur gör jag när jag lägger tillbaka det? Det gäller mailen resten fixar jag såklart...

Det rör sig om win Xp, jag vet ej om det är home eller pro.

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem

Är det Outlook så borde det finnas en .pst-fil nånstans, sök efter den. Det går nog att exportera hela mailen till en ny pst-fil också, och spara den. Vet inte om pst-filen innehåller adressboken, men jag tror nästan det.

Är det Outlook Express borde det finnas en mapp som heter Outlook Express i Documents and settings\Användarnamn\Lokala inställningar\Application Data\Identities\{...}\Microsoft\. Bara att kopiera den mappen med allt innehåll. Det sparar dock inte ev. adressbok.

När du ska lägga tillbaka det så finns det Importguider under Arkiv-menyn.

Visa signatur

How strange it is, to see a life that slips away. How strange it is, in darkness blood is black, not red - King Diamond - Emerencia
Antec P183 | Intel Core i7 4790K@4.0GHz | Asus Maximus VII Hero | 16 GB Corsair Vengeance | Gigabyte GeForce GTX470 SOC | Windows 10 Pro x64

Permalänk

ok, tackar så mycket!

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steeler
Är det Outlook så borde det finnas en .pst-fil nånstans, sök efter den. Det går nog att exportera hela mailen till en ny pst-fil också, och spara den. Vet inte om pst-filen innehåller adressboken, men jag tror nästan det.

Är det Outlook Express borde det finnas en mapp som heter Outlook Express i Documents and settings\Användarnamn\Lokala inställningar\Application Data\Identities\{...}\Microsoft\. Bara att kopiera den mappen med allt innehåll. Det sparar dock inte ev. adressbok.

När du ska lägga tillbaka det så finns det Importguider under Arkiv-menyn.

Vad gör man om det bara är adressboken man behöver spara? hur hittar man den?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TroNi
Vad gör man om det bara är adressboken man behöver spara? hur hittar man den?

Letar efter fil med ändelsen .wab (Windows Address Book)

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Mm har gjort det. Finns ingen.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TroNi
Mm har gjort det. Finns ingen.

Är det en personlig adressbok eller Kontakter du ska spara? Den personliga adressboken har filändelsen .pab, sök efter den.

Kontakterna följer med i pst-filen tror jag. Annars kan man exportera dom väldigt enkelt via Arkiv - Importera och exportera. Välj Exportera till en fil, Tabbavgränsande värden (Windows). Sen väljer man vilken mapp man vill exportera (där väljer du såklart Kontakter), välj till sist ett namn. Sedan är det bara att göra om proceduren, fast istället välja 'Importera från ett annat program eller annan fil' i första valet.

Visa signatur

How strange it is, to see a life that slips away. How strange it is, in darkness blood is black, not red - King Diamond - Emerencia
Antec P183 | Intel Core i7 4790K@4.0GHz | Asus Maximus VII Hero | 16 GB Corsair Vengeance | Gigabyte GeForce GTX470 SOC | Windows 10 Pro x64