Permalänk

oooo: Visst, bara du ger mig cred
Många tycker visst jag ska ha tapeter, börjar nästan överväga saken, varför inte? Ska nog ta ett par beiga. Bara det är blliga tapeter
Hehe, minilampor med vita LEDs hade nog varit rätt grymt, varför inte låta de agera fancontroller också? Om man gör så man kan skruva på lampskärmen och kopplar den till en potentiometer som i sin tur går till en fläkt och lysdioden. En annan ide till indikering av varvtal är att jag limmar på en lysdiod med liten spridningsvinkel på själva fläkten, på den delen som snurrar, så ser man hur snabbt ljuset snurrar och vet då hur mycket spänning man kopplat på ett ungefär.

[UPDATE!] 11/5-2005

Nu har jag varit i slöjdsalen och fotat resten av delarna.

Fronten:

Taket, blev dock inte så nöjd med takpappen, den är mjuk, men spricker ändå lätt.

Insidan av taket, man kan se fläkthålet, och jag har även en hake för att hålla taket uppfällt.

Här är mitt egenfabricerade hårddiskrack. 16 hål, och en gummilina rätt igenom. Stadigt, och absorberar alla vibrationer.

En annan vinkel:

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk

Stadigt, och absorberar alla vibrationer.
Om nu så är fallet så ljuger bilden något så fruktansvärt

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MandrillHaren
oooo: Visst, bara du ger mig cred

själv klart mate

Visa signatur

i7.

Permalänk

[UPDATE!] 5/6 2005

Sorry för att det tog så lång tid för den här updaten, men jag varit p åklassresa, och även jobbat på skolan utan tillgång till kamera, men nu är chassit färdigt!!!

Jag monterade fast sidan på träskenor, och här är det mesta redan färdigt. Det blev beige på insidan tillslut. Tyckte det blev grymt snyggt. CD-brännarn har jag monterat horisontellt liggandes på en plywoodplatta med hål för skruvar. Plattan sitter fast med en regel i fronten, och med en extra regel från chassisidan.

En bättre bild på träskenorna...

Nu är det klart! Jag hade inga som helst svårigheter med monteringen, utan allt passade perfekt.

Baksidan

Med ljus på (en röd 30cm CCFL och en UV)

Lite mörkerbilder

Visa signatur

VD för Glowpad UF