Permalänk

Logitech Högtalare 5.1

Hejsan!

Ska köpa nytt ljudsystem till datorn!
Vill ha Logitech och 5.1!

Har hittat modellen Z5300 av Logitech!
Hur är detta system?
Bas?
Kablage?

Har ju även hört talas om Z5500! Men dem är ju lite smådyra!

Någon som har Z5300 eller har hört på dem kan väll höra av sig!
Har lite beslutsångest!

Tacksam för hjälp / Oskar

Permalänk
Medlem

jag köpte ett par högtalare 5.1 från logitec tror det var x-230 kostade ca 500 och dom funkar bra

Visa signatur

hemy|mat

Permalänk

Om det är z5500 de nya värstingarna heter så kan jag ju säga att bas kommer du få så det räcker och blir över. Kablaget suger dock balle... detta därför att de har börjat med fasta sladdar som inte går att byta ut.
Mitt Z-680 5.1 som föregångaren heter, är där bättre. Det är snyggare, man kan byta ut sladdarna dock är basen lite mindre.

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk
Medlem

Jag har Z-640 tror jag dom heter fan va bra dom e.. se till att ha ett bra ljudkort (SoundBlaster Audigy 2 ZS)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Unforgiven
Om det är z5500 de nya värstingarna heter så kan jag ju säga att bas kommer du få så det räcker och blir över. Kablaget suger dock balle... detta därför att de har börjat med fasta sladdar som inte går att byta ut.
Mitt Z-680 5.1 som föregångaren heter, är där bättre. Det är snyggare, man kan byta ut sladdarna dock är basen lite mindre.

snyggare? knaaaaappast... z-5500 är snyggaste datorhögtalarna som finns och bra mycket snyggare än dess föregångare! kablarna går att byta ut

Permalänk
Medlem

har z-680 och tycker att z-5500 är snyggare. en smakfråga naturligtvis. det där med att kablarna inte går att byta ut låter ju skumt.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk

kablarna går att byta ut!

synd bara att audigy 2 zs är så jävla dåligt att de varken har optisk eller coaxial utgång så jag kunde nyttjat de på mina z-5500 =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
kablarna går att byta ut!

synd bara att audigy 2 zs är så jävla dåligt att de varken har optisk eller coaxial utgång så jag kunde nyttjat de på mina z-5500 =/

På mitt audigy 2 zs är där digitalutgång 3.5mm plug som du sen använder mono adapter så får du coax utgång.
Eller så kan du köpa till lådan man sätter i cd fack så får du optisk med.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk

kan du berätta vilka kablar och adapter jag köpa på kjell.com ? skulle vara enormt bra - för coaxial då!

en till fråga, om jag kör med coaxial..kan jag forfarande köra typ 6 channel mode osv..? samma sak fast med coaxial vill säga..

Permalänk
Citat:

kan du berätta vilka kablar och adapter jag köpa på kjell.com ? skulle vara enormt bra - för coaxial då!

en till fråga, om jag kör med coaxial..kan jag forfarande köra typ 6 channel mode osv..? samma sak fast med coaxial vill säga..

Ja, det kan du... logitechet anpassar sig automatisk till ljudkällan

Du ska köpa 3,5mm ---> phonostift...

Permalänk

hmm? alla säger olika..hur som helst...skulle va schyst om du kunde säga exakt va dom heter på kjell.com så jag vet vad jag ska fråga efter i butiken

Permalänk

Audio / TV / Video / Kablage / RCA-adapterkablage / 37220

En sådan ska du ha...

Permalänk
Citat:

snyggare? knaaaaappast... z-5500 är snyggaste datorhögtalarna som finns och bra mycket snyggare än dess föregångare! kablarna går att byta ut

En smaksak då alltså. Du gillar kantiga saker och en subwoofer som ser ut som en flygplansmotor, och jag gillar rundare satteliter, och en stilful subba.
Sen får du gärna berätta hur man byter ut högtalarkablaget.

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk

jag förstår inte de svåra med att byta kablaget ? köp vilka du vill o koppla in..det är ju helt vanliga kablar..iaf till mina