Permalänk
Medlem

Eltejp?...

Hur blir det att sleeva et nätagg. med eltejp egentligen?
Sitter tejpen kvar länge? Nått speciellt som man ska tänka på?
Ni som har testat kan väll ge några bra tips kankse?

Permalänk
Medlem

Tänk på att eltejp kladdar av sig om den får sitta ett tag, så du kommer ha helt klibbiga och sliskiga kablar om du tar bort tejpen

Permalänk

Ingen kanon idé.
Tejpen blir stel som fan efter ett tag. Sen så blir det inte speciellt vackert heller

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk

är det bara jag som köper riktig eltejp? som inte stelnar å inte kladdar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av millepromille
är det bara jag som köper riktig eltejp? som inte stelnar å inte kladdar?

Nej, jag vet minst 3 andra människor på jorden som gör det

Köper man billig tejp får man kasst resultat.

Köper man en bra tejp från T.ex. Nitto (inte deras billigaste dock) eller 3M så får man bättre resultat.
Se bara upp med s.k. Självvulkande, eller "self fusing" tejp, den kan bli väldigt kladdig efter ett tag då den används för sin vattentätande förmåga, inte för att den är klibbfri.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Avstängd

anvend krumpslang funkar skit bra

Visa signatur

AMD64 3000+ S939 Winchester :: 1024mb Corsair Value :: Sapphire 9600xt :: 160gb hdd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kasal
anvend krumpslang funkar skit bra

vilken fin mening... Om man ska ta dig ordagrant så menar du att man kan använda begagnad krympslang istället för eltejp

Hursomhelst blir krympslang hårdare än eltejp.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Medlem

hmm...
jag har ingen lust att köpa sleeving kit bara för att ha det en stund innan jag bytar till ett nytt nätagg. så jag testar nog att sleeva med eltejp på de synliga sladdarna. tror jag, men tack för svaren iaf.

Permalänk

Tog en bild lite snabbt på en lite "sleeve" på mitt nätagg.

(slö server)

/FarmoR

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Jag gjorde likadant på min förra burk men det som händer är att det fastnar 4 ton dam på alla sladdar vilket är jobbigt,

jag använde riktig eltejp med för den delen

Visa signatur

System: Amd S939 3500+(NC) Thermaltake Bigwater| Mobo: Asus SLI DELUXE | Grafik : xfx Geforce 6800GT PCI-E med NV silencer 5 | System HD: Raptor 36.7GB | Lagring: 2st Maxtor DiamondMax 200GB/st | Minne: OZC Platinum | Chassi: Antec gammalt grått lanboy

Permalänk
Medlem

Det såg ju inte allt för dumt ut med eltejp så jag testar nog.
Men om det nu fastanar 4 ton "dam" på det så tar jag ju gärna sån tejp
(skämt)

Permalänk
Hedersmedlem

På mitt förra agg använde jag vulktejp, fungerade helt okej. Ser rätt bra ut, blev inte kladdigt heller. Blev dock små skarvar, men enligt mig blev det fint ändå. Köpte det på Clas Ohlson.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Slevade mina Ide-kablar förut med el tejp,rultatet blev kladdiga å smuttsiga sladdar av dam osv.. Sedan så lossnade tejpen efter ett tag oxo.. kan ha varit gammal tejp jag använde. Fick byta ut kablarna sedan eftersom de inte såg så fint ut ändå... kör stripes nu istellet

Permalänk

Tejp trassel = falskt?

El tejp funkar bra om man lindar hårt å jämt. Har själv
röd el tejp men mjuk genomskinlig gummislag över.
Ser riktigt bra ut.
Summa sumarum: Allt blir bra bara man gör det ordentligt

Visa signatur

Arrrgh, air cooling for all...

Permalänk
Medlem

Vulktejp är kanon att använda, spänner man den tillräckligt mycket blir det inga skarvar, finns billigt att köpa på Clas Ohlsson

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sabbe
Vulktejp är kanon att använda, spänner man den tillräckligt mycket blir det inga skarvar, finns billigt att köpa på Clas Ohlsson

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sabbe

Det funkar skitbra några månader, sen upptäcker man att vulktejp inte slutar vulkanisera, den fortsätter vara mjuk, vilket bland annat leder till att all världens skit sätter sig i tejpen.

Jag har ett par prylar inlindade i vulktejp, dom ser ut som nått litet hårigt djur nu några månader senare...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghlargh
Det funkar skitbra några månader, sen upptäcker man att vulktejp inte slutar vulkanisera, den fortsätter vara mjuk, vilket bland annat leder till att all världens skit sätter sig i tejpen.

Jag har ett par prylar inlindade i vulktejp, dom ser ut som nått litet hårigt djur nu några månader senare...

Då skulle jag fundera på att skaffa dammfilter eller städa rummet oftare. Jag har oxå haft kablar inlindade i vulktejp i månader och det är fortfarande kliniskt rent

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]