Live For Speed - Svenskt Team

Permalänk
Medlem

Live For Speed - Svenskt Team

Vafalls, inte mycket prat om det absolut bästa racing-simulator spelet som finns (Live For Speed) i detta forum

Tråden syfte: Information, Upplysning (i all välmening) etc ...

Nåväl, Live For Speed (LFS) är ett racingsimulator spel som spelas online, organiserat eller bara "vanligt public". Det finns nationella som internationella ligor/cuper m.m ...

Spelet har störst utberedning i länder som Tyskland, Frankrike, USA, England men även "här hemma" i Sverige finns det Teams.

Live For Speed's hemsida är www.liveforspeed.net - och där kan man ladda ner den senaste demoversionen (S2) för att några klick senare ge sig ut och rejsa online med andra trevliga förare! Dock är demoversionen ngt begränsad, du kan bara tävla på ett antal banor och med färre bilar än fullversionen, men demot "räcker mer än väl" för många härliga race på obegränsad framtid!

Länkar för dig som vill veta mer om Live For Speed:

www.liveforspeed.net
www.lfsworld.net
www.lfsnews.net

Hoppas att vi ses på banan snart, då Live For Speed är värt att testas utav alla som gillar bil/simulator spel

Permalänk
Medlem

Finns det inga riktiga bilar?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lothar
Finns det inga riktiga bilar?

Nej, inte i demot iaf.
Då spelet skapas av tre stycken goa gubbar som har en begränsad ekonomisk ram att röra sig inom har de inte råd att licensiera de mer kända märkena/bilarna.

Dock så finns det två bilar i fullversionen, MRT5 och RA (RaceAbout) som finns i verkligheten.
http://www.fsae.mcgill.ca/english/index.html för MRT'n
http://www.raceabout.fi/ för Raceabout

Det går även flertalet rykten om att det även kommer att dyka upp fler "verkliga" bilar i spelet, men det är som sagt var bara rykten.

Permalänk

Kolla in på Zatzy dom har en svensk klan som heter ZDT=ZatzyDriftingTeam

Permalänk

Det här spelet är riktigt skoj att åka runt och drifta på.
Faktiskt det enda spelet som det går att drifta riktigt bra på tror jag.

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem

Jag tankar det nu! Ska kolla om man är nått grym på det

Permalänk
Medlem

Live for speed piskar alla andra bilspel på fingrarna, att det dessutom är utvecklat av privatpersoner gör det hela ännu mer imponerande.

Totaly awesome!

Visa signatur

[C2D E6850][OCZ Reaper 4gb 800MHz][GA-P35-DS4 rev 2.0][GW 8800GT 512][150gb Raptor + 1,2tb][HX 620W][Samsung 970p]
GWAR!!
http://www.stargateworlds.com/

Permalänk

3 killar i ett garage ,respekt!!:D

Permalänk
Medlem

Kan man göra något med credits i demo versionen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallan
Kan man göra något med credits i demo versionen?

Nop ingenting (det är alltså inte som i S1 att du kan använda credits till att låsa upp turbon tex) ...

Permalänk
Medlem

Lätt de bästa spelet :D.. Så roligt de e o köra o svina

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Keeper of the Bamse

Kul att det proppas lite för det här spelet ändå Klart det bästa bilspelet jag någonsin spelat. GT4 inkluderat (take that, fanboys)

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Har inte orkat plocka fram ratten och pedalerna, men får nog göra det. Verkar vara skön körkänsla, fast rätt svårt att säga med piltangenterna. Och förbaskat svårt att styra.

Men man verkar bara ha tillgång till en bil och en bana i demot, eller är det något jag missat?

Samt att ljudet är verkligen inget att hurra för faktiskt. Har försökt leta inställningar, men verkar bara kunna justera ljudnivån. Ljudet känns för "burkigt" och oklart.

Det här spelet har väl några år på nacken också? Har i alla fall hört talas om detta länge. Är väl egentligen ingen bilspelsfantast, så det kan bland annat vara därför jag inte provat det här tidigare. Men det verkar kul att bara "svina" runt i, pga känslan. Nej det blir nog till att plocka fram den skrymsliga ratten igen bara för att få smaka på det här lite mer. Hatar dock att slösa utrymme med åbäket och alla sladdar därtill, men får offra mig.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_D
Har inte orkat plocka fram ratten och pedalerna, men får nog göra det. Verkar vara skön körkänsla, fast rätt svårt att säga med piltangenterna. Och förbaskat svårt att styra.

Men man verkar bara ha tillgång till en bil och en bana i demot, eller är det något jag missat?

Samt att ljudet är verkligen inget att hurra för faktiskt. Har försökt leta inställningar, men verkar bara kunna justera ljudnivån. Ljudet känns för "burkigt" och oklart.

Det här spelet har väl några år på nacken också? Har i alla fall hört talas om detta länge. Är väl egentligen ingen bilspelsfantast, så det kan bland annat vara därför jag inte provat det här tidigare. Men det verkar kul att bara "svina" runt i, pga känslan. Nej det blir nog till att plocka fram den skrymsliga ratten igen bara för att få smaka på det här lite mer. Hatar dock att slösa utrymme med åbäket och alla sladdar därtill, men får offra mig.

S1 kom för några år sedan, ja. Nu är det nya tider, det är S2 tider nä men de e en efterföljare/uppdatering av S1.. fler bilar, banor etc..

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_D

Jo då.. live for speed har funnits ett tag.. Men det är nu med S2 som spelet har blivit riktigt bra.. Ett tips, om ni ska drifta använd musen, funkar jätte bra..

Ja, en bana, men du har tre bilar, Xgti, XR gt och XR gt turbo.

Edit: En replay där jag "driftar". Dock inte perfekt, klarar av ungefär hälften av banan. Lär träna lite mera.

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

OJ! det ser ju nästan löjligt snyggt ut.

men lite beigt att "låna" NFS-loggan.. (spelet förtjänar en bättre)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggge
...roligt de e o köra o svina

Hehe ja gör du det på ett sådant sätt så att det drabbar andra förare på vår demoserver så kommer jag personligen att banna dig direkt! Vad du gör på andra servrar bryr jag mig inte om fast jag skulle inte rekommendera att jävlas med LFS admins, vi har mycket kortare stubin än tex CS admins + att här kan man bli avstängd från alla servrar för all framtid om man beter sig riktigt illa åt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superswede
S1 kom för några år sedan, S2 e en efterföljare/uppdatering av S1..

Helt rätt ... och om ett tag kommer den sista version från utvecklarna, nämligen S3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HittiS
Hehe ja gör du det på ett sådant sätt så att det drabbar andra förare på vår demoserver så kommer jag personligen att banna dig direkt! Vad du gör på andra servrar bryr jag mig inte om fast jag skulle inte rekommendera att jävlas med LFS admins, vi har mycket kortare stubin än tex CS admins + att här kan man bli avstängd från alla servrar för all framtid om man beter sig riktigt illa åt.

Sen har vi i SDRA iofs 5 servrar till, som demoförare inte kommer åt (endast för licensierade förare) ... fast samma regler gäller även där!

Helt rätt ... och om ett tag kommer den sista version från utvecklarna, nämligen S3.

Tror jag raceade emot dig nyss.. Var in en snabbis på SDRA demo servern..

Iof håller jag mest till på allt som har med drift att göra.

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Verkar roligt, men hur fungerar det i praktiken? Väntar man i en kö tills det finns x antal förare, finns det instant drop in?
Fan va kul, ska tvinga bror min att lira med mig.

oftopic
Bilen på din hemsida är fasligt lik en super 7 eller är det bara jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pertan
Tror jag raceade emot dig nyss.. Var in en snabbis på SDRA demo servern..

Stämmer bra det, jag kommer ihåg dig!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Bilen på SDRA's hemsida är fasligt lik en super 7 eller är det bara jag..

Stämmer också bra det, och svårkörd som *cencur* är fanskapet också!

Permalänk
Medlem

Hehe farsan hade en super 7 förut, svårkörd är väl knappast ett signum jag skulle ge den

Hur pass krävande är spelet? Bror min sitter på en gammal laptop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Sen har vi i SDRA iofs 5 servrar till, som demoförare inte kommer åt (endast för licensierade förare) ... fast samma regler gäller även där!

WOW. Har dock inte spelat på nån utav era servrar än..

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

Men ljudet, hur står det till med det? Bara jag som tycker det låter rätt kasst? Jämför givetvis med andra "nya" bilspel, men det kanske man inte ska göra.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur pass krävande är spelet?

Jag hänvisar till The Unofficial Live for Speed FAQ så får du läsa själv

Permalänk
Medlem

Jag vill ha ny ratt! Jag har en Thrustmaster Force Feedback bla bla, men vill fixa pengar till en momo!

har hört att den skall vara bättre, och vill testa spelet med den

men training är rätt skoj tycker jag

Permalänk
Medlem

Jag får inte min gamla trogna Thrustmaster formula 1 race master att funka, står att jag har satt in den i fel uttag? :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag hänvisar till The Unofficial Live for Speed FAQ så får du läsa själv

Tack, tyvärr stod det ju inte något specifikt mer än 1ghz
Får väl testa då

Permalänk
Medlem

Tjo!

Då har ni här min första Lfs film. En liten drift film där jag driftar ett varv runt Kyoto Ring National med FZ50!
Inget mer att säga förutom att det är första gången jag gör en film och första gången jag ens tittat på redigeringsprogrammet Vegas...

Program jag använde:
Live For Speed S2
Fraps
Vegas
Ashampoo Shrink And Burn

Längd: 1:30
Storlek: 45 mb
Länk: http://rapidshare.de/files/5483130/Bosse_drift.avi.html
En länk till: http://norrkoping.swenet.nu/mikael/LFS/
För er som inte tankat från Rapidshare innan så skrollar man ner, trycker på free, sen skrollar du ner igen när sidan laddat igen och väntar några sekunder(du tar en plats i kön helt enkelt), sen trycker man bara på Bosse Drift.avi som står där...

Hope u like it!

/Bosse

Edit: En länk till

Permalänk
Medlem

finns det något programm man kan hålla på med och trimma sina bilar? vill ha lite snabbare bilar i demot!

Permalänk
Medlem

till er som klagar på ljudet: vad är det ni tycker är dåligt med det? jag o farsan (vi går på biltävlingar ibland, visserligen mest veteran men ändå) tycker att ljudet är rätt bra faktiskt. det enda jag tycker saknas är lite mer bas i det men annars så...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5